Nostin veteen kaatuneen taaperon ylös - sain haukut äidiltään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no words
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28539039]En kyllä tajua mikä sinä olet vahtimaan muiden kersaa?
Kyllä minäkin olisin sinut varmaan haukkunut jos olisit mennyt koskemaan lapseeni.Todellakin sitä mieltä että pidä huoli omista asioistasi![/QUOTE]

Niin ja jos lapsi olis hukkunut niin olisit päässyt haukkumaan et miks helvettisaatana et pelastanu mun kersaa vaik seisoit vieressä...:-P

Sanoit nostaneesi lapsen syliisi. Kun tämä äiti nosti katseensa lehdestä, hän näki vain paniikissa huutavan lapsensa vieraan ihmisen sylissä? Kyllähän siinä saattaa pelihousut revetä yhdeltä jos toiseltakin ennen kuin kokonaiskuva hahmottuu.

Silti mikään ei muuta sitä tosiseikkaa että tuo äiti toimi vastuuttomasti ja sinä vastuullisesti. Jätä se sättiminen omaan arvoonsa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Tuo kaikkien lasten vahtiminen on kyllä niin automaattista äidiltä, ettei siihen aina edes kiinnitä huomiota. Samoin kieltäminen, jos on tarvis. Tulee jotenkin selkäytimestä :D Mutta ei siitä suuttua tarvitse...

[QUOTE="...";28539229]Hienosti tehty, mutta missäs sun lapsesi olivat kun rannalla lekottelit?[/QUOTE]

Itse viimeistelen graduani kotona , ja kyllä, nyt ihan viime aikoina oon tehny lähes päivittäin muutakin kuin sitä :( Sorry..

Äiti säikähti, ja ihan syystä. Paitsi että hänen lapsensa oli vieraan ihmisen sylissä ja huusi, hän myös itse tajusi toimineensa vastuuttomasti kun ei vahtinut tarpeeksi.

Teit oikein ja voit jatkaa elämääsi tyytyväisenä. Toivotaan, että äiti oppi tästä ja pitää lapsestaan paremman huolen vastedes.

Oikein toimit auttaja ts pelastaja. Tosi uskomaton äiti joka haukku ja ylipäätänsä ei pienoka isen vieressä ollut . No oli mun miehelle naureskeltu kun kahlasi 3v pojan kanssa kahluualtaassa ku suurin osa vanhempia nurmella lehden luvussa ja tupakalla ja puhelimessa....

Siis kun pieni lapsi voi hukkua parissa sekunnissa. En omalla pihalla tälläkään hetkeksikään monen metrin päähän mene jos poika läträä altaassaan vaik nyt jo 4v.

Kyseinen äiti teki väärin kun jätti lapsensa vahtimatta ja myös kun haukkui aloittajan selvittämättä mistä on kyse. Mutta jos ainoa mitä äiti näki (siksi että jätti törkeästi jälkikasvunsa valvomatta), on se, että vieras ihminen pitää hänen huutavaa (mahdollisesti rimpuilevaa?) lastaan sylissään, niin on se äidin reaktio jollain tapaa ymmärrettäväkin (vaikka asiaton).

Ehkä äiti ei siinä tajunut, että olit nostanut lapsen vedestä, vaan kun vilkaisi rantaan, näki vain että lapsi huutaa vieraan ihmisen sylissä, ja säikähti ja raivostui siitä? Ihan ymmärrettävää käytöstä siinä tapauksessa...

Hienosti kuitenkin toimit, ja äiti väärin, kun ei vahtinut kunnolla lastaan. Onneksi satuit paikalle! <3

Näppärä tarina, mutta olen varma että tämä on provo. Ei sillä, etteikö tällaista voisi oikeasti tapahtua, mutta silti. Mutta nyt sitten kaikki muistavat, että rannalla ei uppouduta lukeamaan lehtiä jos pieni lapsi kalhlaa vedessä tai leikkii veden läheisyydessä.

[QUOTE="keh";28538426]Tai jos sillä äidillä oli just koulutustilaisuus menossa. Mun kaverin sisko "koulutti" aikanaan vuoden vanhaa veteen pyrkijää niin, että antoi sen muutaman kerran pulahtaa sinne kylmään järveen upoksiin ennenku nosti ylös. Seiso siis ite ihan vieressä, muttei tehny mitään. Sillä lailla penska kuulemma oppii tavoille! :-( Aina ei vaan voi tajuta ihmisten typeryyttä![/QUOTE]

Ihan uskomatonta. Tässä pari vuottahan sitten 1v hukkui 20cm syvään veteen, koska lapsi ei paniikkiin ajautumisen takia kykene itse nousemaan ylös.

Kun vetää parissa sekunnissa henkeen vettä, niin se jo täyttää pienet keuhkot vedellä ja ei saa ilmaa.

Ei tuollaista koulutusta saisi pitää, koska lapsi saattaa ihan oikeasti kuolla.

Tuo on niin tyypillistä... Yleensä tuon reaktion saa juuri ne mammat jotka tietävät että heidän lapsi on vaarassa, mutta eivät piittaa vasta kun sitten kun joku muu puuttuu asiaan. Itsellä on kokemusta mm. pph:ista joiden mielestä heidän hoidokkeihinsa ei saa kukaan muu koskea vaikka alle vuoden ikäinen on jäämässä 6 vuotiaan alle liukumäessä (seisoi naama kiinni liukumäessä kun 6v oli jo laskemassa päälle) tai kun 2-3 vuotiaat juoksevat kalliolla, josta on 3-4m pudotus alas jne. pph:t vaan juorusivat siihen asti että joku muu pelasti lapset ja tulivat sitten huutamaan että heidän hoidokkeihinsa ei saa koskea... Olen päättänyt että en puutu muiden lasten tekemisiin, jos ei ole välitön hengenvaara (niinkuin ap:n tilanteessa oli)...

Ei varman huomannut että lapsi kaatui jos ei kerta huomannut että se siellä vedessä kipittää, niin näki vaan että olit napannut sen syliisi. Ehkä jos olisit vaan nostanut lapsen pystyyn niin ei olisi syttynyt sota. Suuremmat huudot olisi varmaan tullut siitä jos et olisi nostanut pystyyn.

Minulle kävi aikoinaan niin että eräs lapsi kaatui aivan minun viereeni, polvi auki :(
Automaattisesti kumarruin katsomaan sattuiko ja kaivoin puhtoisen nenäliinan lapselle leukustani kun itki ja verta polvesta tuli.
Hetken kuluttua paikalle pörhältää äiti ystävänsä kera jotka alkavat minua haukkumaan kuinka kehtaan koska lapseen :(
Koetin selittää siinä mutta kyllä selitykset sai jäädä kun äiti ja ystävänsä keskittyi molemmat minun hakkumiseeni.

Älä silti jatkossakaan ap jätä pelastamatta hukkuvia taaperoita. Tai muita pulassa olevia lapsia. Ja multa saatte kaikki muut äidit täten ihan virallisen luvan koskea lapsiini, jos ovat vaarassa enkä jostain syystä(??!!!) itse huomaa.

Yhteistyössä