Nostaminen sektion jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sain nostokielto 4 viikkoa sektion jälkeen, sen enempää kiellosta ei puhuttu, mutta aavistelin, että tämän jälkeen voi nostella oman voinnin mukaan.

Melko hyvin sain vältettyä nostoja tuon ajan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, kipeetä ei kuitenkaan ikinä ole tehnyt.

Nyt sektiosta vajaat 5 viikkoa ja tänään jouduin nostamaan kyykystä suorille jaloin erästä painavaa rakennustavaraa. Lisäksi olen kannellut tänään melko paljon vauvaa kopassa. Nostaminen ei tehnyt mitenkään pahaa tai kipeätä, mutta nyt illan mittaan haavan toisen reunan kohdalla syvällä sisuksissa on tuntunut pieniä, vähän ikävän tuntusia muljahteluita.
Myös kuukautiseni alkoivat tänään, joten toki nekin voivat tuoda erikoisia tuntemuksia.

Kysynys kuuluukin, jos olisin nostamalla rikkonut jotain, miten se oireilisi? Olisiko kipu tuntunut jo nostaessa eikä vasta hetki sen jälkeen? Millaista kipua se olisi? Jatkuvaa? Repivää? Eli onko syytä huolestua?

Jälkitarkastus on vajaan 2 viikon kuluttua.
 
Sain nostokielto 4 viikkoa sektion jälkeen, sen enempää kiellosta ei puhuttu, mutta aavistelin, että tämän jälkeen voi nostella oman voinnin mukaan.

Melko hyvin sain vältettyä nostoja tuon ajan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, kipeetä ei kuitenkaan ikinä ole tehnyt.

Nyt sektiosta vajaat 5 viikkoa ja tänään jouduin nostamaan kyykystä suorille jaloin erästä painavaa rakennustavaraa. Lisäksi olen kannellut tänään melko paljon vauvaa kopassa. Nostaminen ei tehnyt mitenkään pahaa tai kipeätä, mutta nyt illan mittaan haavan toisen reunan kohdalla syvällä sisuksissa on tuntunut pieniä, vähän ikävän tuntusia muljahteluita.
Myös kuukautiseni alkoivat tänään, joten toki nekin voivat tuoda erikoisia tuntemuksia.

Kysynys kuuluukin, jos olisin nostamalla rikkonut jotain, miten se oireilisi? Olisiko kipu tuntunut jo nostaessa eikä vasta hetki sen jälkeen? Millaista kipua se olisi? Jatkuvaa? Repivää? Eli onko syytä huolestua?

Jälkitarkastus on vajaan 2 viikon kuluttua.
Moikka, mulle on tehty kolme sektiota ja itse olen huomannut joka kerta, että sen neljänkin viikon jälkeen nostaessa tulee kipuja. Mulla ainakaan ei ole tullut mitään pysyviä vaurioita, vaikka kipuja tullutkin nostaessa 🤔 Mut toki ne on yksilöllisiä juttuja ☺
 
vierailija
Moikka, mulle on tehty kolme sektiota ja itse olen huomannut joka kerta, että sen neljänkin viikon jälkeen nostaessa tulee kipuja. Mulla ainakaan ei ole tullut mitään pysyviä vaurioita, vaikka kipuja tullutkin nostaessa Mut toki ne on yksilöllisiä juttuja
Kiitti! Yön aikana vähäisetkin kivut katosivat 😊
Jäin kuitenkin pohtimaan, mitä tässä vaiheessa voisi tapahtua jos vatsa ei kestäisikään jotain nostoa 🤔 Tuntuisiko kipu kovana jo nostohetkellä ja mitä käytännössä tapahtuisi, voikohan haava ratketa vielä näin pitkän ajan jälkeen 🤔
 

Yhteistyössä