Nostaako ne merkki-lastenvaatteet jotenkin statusta vai?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä taas eksyin yhteen lastenvaateblogiin, missä äiti ostaa pienelle tytölleen Burberryä jne ja sitten miettiin itselleen jonkun korun ostamista, mutta kun se on niinkin kallis kuin 60 euroa ja kun sit ilmeisesti käyttää kerran pari lapsellaan niitä merkkivaatteita ja niitä vissiin on pilvin pimein.

Mun järkeen ei vaan tuo yhtälö oikein mene, osaisiko siis joku selvittää?
 
"vieras"
jos tuosta hinnasta oli jäänyt yksi nolla pois? :) pihavaatteissa suosin merkkiä ihan käytännöllisyyden vuoksi, mutta en koe että se jotenkin statustani nostaisi. elämässäni vaikuttaa ihan muut asiat, vaikkakin meillä on rahaa ihan riittävästi ja vähän voi sijoittaakin...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23684425]jos tuosta hinnasta oli jäänyt yksi nolla pois? :) pihavaatteissa suosin merkkiä ihan käytännöllisyyden vuoksi, mutta en koe että se jotenkin statustani nostaisi. elämässäni vaikuttaa ihan muut asiat, vaikkakin meillä on rahaa ihan riittävästi ja vähän voi sijoittaakin...[/QUOTE]

Ei ollut jäänyt nollia. Oli muutama vaihtoehto erikseen ja kaikki hinnat pyöri 60-70 euroa.
 
"vieras"
No, meillä on lapsilla muutamia lähes merkkivaatteita (lähinnä cap, esprit, benetton) ei siis mitään todellisia merkkivaatteita. Ja ne on kyllä hankittu ihan vaan, kun miellyttää silmää ja istuu lapsille kivemmin kun henkkamaukat. Tosin kaapit on pullollaan henkkaa, lindexiä yms koska ne on ihan parhaita käyttövaatteita hintalaatu-suhteeltaan. Ja kyllä meillä ihan tavis-käytössä on noi ns. paremmatkin merkit, kun omistaa saman "merkkisiä" lapsosia, voi joskus uhrata pari euroa enempi vaatteeseen :) ja pihalla laatu on kyllä paikallaan.
Mut en mä kyllä ostais mitää burberryä noille, kun en itellenikään. Enkä pidä blogia perheestäni, mut niinku todettu, ne todelliset merkkivaatteet meiltä uupuukin.
 
"vieras"
Jaa-a, enpä ole ikinä tullut asiaa tuolta kannalta miettineeksi, vaikka olenkin tällainen hirveä merkkivaateostaja. Meillä on sitä Burberryä, samaten Gantia, Benettonia, Poloa, Dunsia etc- ainoat Lindex tms vaatteet ovat lahjaksi saatuja, pari paitaa. Syynä mun ostoihin on lähinnä ollut se, että a) näitä olen löytänyt suht edullisesti b) ne kestävät kauniina meidän lasten käytön.

Itselleni ostan harvoin koruja, syystä, että mulle on jo siunaantunut aika kiva kokoelma keskihintaisia koruja ja tosissaan kalliita en nyt raaski ostaa. Ostin kyllä rapiat kuudellakympillä itselleni korvikset alesta ennen joulua, halusin niitä kovin ja kaikilla perheenjäsenillä oli mitä tarvitsivat.

Enpä siis oikein osaa vastata kysymykseen nostavatko statusta, tätä palstaa lukiessa tuntuu pikemminkin, että olisi hieman hävettävä?
 
kyllä
Jep. valitettavasti suurin osa ihmisistä tarkkailee kaikkea ulkoisia juttuja ja arvottaa ihmisiä niiden perustella, vaikka tiedossa on, että yleensä rikkaimmat (vanhemmat ihmiset) pukeutuvat köyhimmin ja öykkärit ja nousukkaat persaukiset ylivelkaiset nuoret merkkikuteisiin, oli varaa tai ei.
 
Mua välillä ihan pikkiriikkisen mietityttää, kun lapselle ei ole vielä koskaan ostettu muualta kuin kirpparilta. Muutama myöhemmin lapsen saanut "ystävä", ei huoli meiltä mitään pieneksi jäänyttä omalleen, koska meidän vaatteet on kirpparilta. Silti esim. leikkarilla tai muualla vieraitten keskellä lapsi on saanut osakseen ihastelua vaatteistaan, sillä kirppariltahan on löytynyt edellä mainittujakin merkkejä alle 1 € kappalehintaan.

Että taitaa sillä aikuisten maailmassa olla merkitystä, mihin vaatteeseen ja mistä ostettuun, lapsensa pukee.
 
NtiL
Monet kuvittelevat, että ne nostaisvat! Vanhojen käytettyjen tietyn-merkkisten kauppahan käy kuumana esim. huuto.netissä. KUinkahan moni tietää, että ihan samoja vaatteita saa tanskasta uutena tilattuna (nettikaupan ale) reilusti halvemmalla kuin huutiksen käytettyjä! Aika paljolti taitaa tämä status-ajattelu elää vain palstoilla ja blogeissa, on niin kiva esittää. Loppujen lopuksi kuinka monelle se on tärkeää oikeassa elämässä? Siis brändi tai merkki? Se että lapsi saa liikkua ja temmeltää kelillä kuin kelillä ei ole merkistä kiinni, eikä se lapsi-kulta ymmärrä onko ne kledjut Ticketiltä vai Robbarilta ;)
 
Tietyllä tapaa se saataa olla statusasia, mutta mun mielestäni se on ennemminkin kynnyskysymys niille jotke eivät käytä niitä merkkivaatteita. Sinänsä hassua, sillä ei sen heidän elämäänsä pitäisi edes vaikuttaa.

Mellä ei ole oikeita merkkivaatteita, eli esim. vaikka sitä Burberryä. Mutta vähän kohtuuhintaisempaa "merkkivaatetta" löytyy, esim sitä Tickettiä, Benettonia, Cap:ia yms. En kuitenkaan itse koe ainakaan näiden merkkien nostavan kenenkään statusta. Tickettiä saa tilattu ymmärtääkseni nykyään jopa Ellokselta ja sinne on vissiin jotain alekoodejakin. Ymmärtääkseni Elloksella voi maksaa osissakin, eli melkolailla kuka tahansa voi lapselleen sen Ticketin halutessaan ostaa.

Lisäksi niitä vaatteita saa käytettynä kirppiksltä. Lähes puolet meidän Ticketeistä on ostettu käytettynä ja loput tilattu tanskasta alesta. Cap:it on kaikki kirppikseltä, kuin myös Benettonit.

Jos jollöakin tavalla koitan nostaa itseäni, niin se on sitten se krippistely. Mä olen ylpeä siitä että olen saanut vaatetettua lapseni hyvin pitkälti kierrätysvaattein...ja itseaiassa itseni myös. Omaan tuttavapiiriini ei kuulu ketään, joka kirppisideaa vierastaisi ja vaikka kuuluisikin, niin koen itse olevani tässä asiassa oikeassa. Mielestäni on kaikin puolin järkevämpää ostaa hyväkuntoisena käytettyä, kuin uutta kalliilla. Jos joku on muuta mieltä, niin siinäpähän on. Mä kuitenkin tiedän olevani oikeassa :D :LOL:
 
"mamama"
Ehkä joku niillä haluaa päteä,mutta kyllä mä luulen että useimmat niitä ostavat ei osta niitä näyttääkseen toisille että rahaa on vaan muista syistä. Mä taas en ymmärrä miten jotakuta häiritsee niin kovasti jos joku ostaa merkkivaatteita.jos on tyytyväinen oman lapsen ei-merkkivaatteisiin niin miten silloin voi häiritä se, että kaverin lapsella on burberryä?Mä oon sitä mieltä että se häiritsee vain jos on kateellinen tai katkera siitä ettei omalla lapsella löydy kalliita vaatteita. Mun lapsilla ei oo ikinä olu mitän burberryä tms, kaveri ei muuta lapsilleen ees pue, mutta ei se mua häiritse. oon tyytyväinen siihen mitä itse puen lapsilleni niin ei mulla oo syytä ärsyyntyä siitä mitä kaverin muksulla on. Aika moni näyttää pätevän myös sillä että EI osta lapsilleen ikinä mitään kallista. Sillä asialla osataan päteä ja ylpeillä ihan yhtälailla kuin merkkikuteillakin. Ihminen joka on tyytyväinen omiin vaateostoksiinsa, hällä ei oo syytä arvostella toisen tapaa ostaa lapsen vaatteita tms.
 

Yhteistyössä