Normaalipainoiset laihduttajat, menkää itseenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiiättekö, ei se painoindeksi kerro kaikkea.. Itsellä pituutta 173, ja vaikka esim. 58 kg on vielä painoindeksin mukaan normaalia, mulla menee hormonikierto sekaisin (kuukautiset loppuu tai muutmat jää välistä pois tms) jos paino putoaa alle 60 kilon. Enkä muuten edes näytä hyvältä silloin.. en keskitysleirivangilta sentään, mutta posket on surkeasti kuopalla ja tissit katoaa, onks se sit kiva? :) Eli vaikka indeksi lisikin ok, en voi hyvin. Ei siihen voi pelkästään tuijottaa.

hmm, mä olen 178cm ja painan 58kg
en ole anorektikko, olen hoikka.. muutaman lisäkilon haluaisin mutta mikäli painaisin yli 70kg niin ihan varmasti laihduttaisin..
mun naisihanne on hoikka, hyväkuntoinen, terveen näköinen nainen, näkee että on lihaksia, luut ei törrötä mutat sitä löllöäkään ei ole..
rintojen kolla tai perseen leveydellä ei naiseutta mitata.. ja miehilläkin tuntuu olevan tärkeämpää se että kyseiset paikat on kauniita, ei sillä koolla ole niin väliä..
eli parempi pienet ja kiinteät,kauniit rinnat ja takamus kuin läski ja roikkuva..

Minä olen 166/54, ja kyllä, yritän laihduttaa. Olen ihan normaalipainoinen ja vartaloinen, en mikään riuku. Rinnatkin kokoa C75.. Minulla on kuitenkin aina ollut alavatsalla omituista "pömppöä", joka ei tunnu lähtevän millään pois. Urheilen paljon, vatsalihasliikkeillä olen yrittänyt tuota häivyttää vaan tuloksetta. Häiritsee, ja nyt sitten yritän sen laihduttaa pois. Ei minua häiritse jos joku tahtoo näyttää hoikalta, kunhan ei mennä liiallisuuksiin.. :)

168cm ja 58kg vaatteet päällä, 56 tai 55 olisi tavoite. ylimmillään raskaana oon muistaakseni painanut 64kg, eli mun mielestä paljon. en halua olla pullea tai pyöreä, en halua että kaikki mun vaatteet jää pieneksi.

Se rasva ja kilot vaan ei ole terveellistä. Altistaa verisuonitukoksille ja monenlaisille terveysongelmille jo keski-iässä, nekin jotka ovat normaalipainon rajoilla. Syömällä terveellisesti, paino tippuu itsestään, sillä voi saada monta elinvuotta lisää ja elämänlaatua parannettua. Ei se ole yksinomaan se ulkonäkö mitä sillä keventämisellä haetaan. On ihan hyvä miettiä mitä ja mieten paljno suuhunsa pistää, olipa laiha, normaalipainoinen tai lihava. Mut ainakin säikäytti eräs lähipiriissä (normaalipainoiselle) ihmiselle sattunut juttu niin, että ei tee mieli ainakaan ehointahoin epäterveellisesti syödä ja lihoa näin normaalipainoiseksikaan. Liian vähän syödään Suomessakin kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, kuituja. Liikaa käytetään vielä voita, suolaa, ALKOHOLIA ja muuta joka kuormittaa elimistöä. Liian vähän harrastetaan liikuntaa, jota ihminen tarvitsee. Ehkä ne asiat sitten tajuaa kun sattuu jotain itselle tai läheiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja stranger:
mä tykkään olla laiha enkä normaalipainoinen. sairaan laiha on sit yökkö mut ei aina tarvi överiks vetää.

Niin minäkin. Lisäksi ottais luonnon(siis luonteen) ja kukkaron päälle jos pitäis uusia vatekaappi parin kilon vuoksi, vaikka normaalipainon sisällä pysyttäiskin.

Mä en ymmärrä, miten kukaan kehtaa tulla sanomaan normaalipainoiselle, että hänellä ei olisi oikeutta laihduttaa halutessaan. En minä ole mikään julkinen eläin, jonka tehtävänä on toimia esimerkkinä ja siksi näyttää vähän pyöreämmältä.

Mä olen 170 senttiä ja painan 70, pudotettavaa on, olen painanut 60 ja siihen pyrin nytkin. Ihan vain siksi, että näytän paremmalta hoikempana ja olo on huomattavasti parempi. Kauhistus! Huono syy, vastuutonta, kieliikö tämä nyt huonosta itsetunnosta ja siitä, että media on aivopessyt minut?

Jos olisin terveellä itsetunnolla varustettu, niin hyväksyisin istuessa hankaavan ja juostessa tärisevän makkarani ja sen, että en voi käyttää vaatteita, joita haluaisin? Enkä suinkaan sillä, että kokoja ei löytyisi, vaan sillä, että se ei sovi minun esteettiseen silmääni, omalla kohdallani.

Alkuperäinen kirjoittaja allekirjoittanut:
Mä en ymmärrä, miten kukaan kehtaa tulla sanomaan normaalipainoiselle, että hänellä ei olisi oikeutta laihduttaa halutessaan. En minä ole mikään julkinen eläin, jonka tehtävänä on toimia esimerkkinä ja siksi näyttää vähän pyöreämmältä.

Mä olen 170 senttiä ja painan 70, pudotettavaa on, olen painanut 60 ja siihen pyrin nytkin. Ihan vain siksi, että näytän paremmalta hoikempana ja olo on huomattavasti parempi. Kauhistus! Huono syy, vastuutonta, kieliikö tämä nyt huonosta itsetunnosta ja siitä, että media on aivopessyt minut?

Jos olisin terveellä itsetunnolla varustettu, niin hyväksyisin istuessa hankaavan ja juostessa tärisevän makkarani ja sen, että en voi käyttää vaatteita, joita haluaisin? Enkä suinkaan sillä, että kokoja ei löytyisi, vaan sillä, että se ei sovi minun esteettiseen silmääni, omalla kohdallani.

Normaalipainoisille/hoikille/laihoille saa sanoa ihan mitä vaan, mutta ylipainoisten tunteet ovat hyvin herkkiä eikä heille saa puhua laihdutuksesta yhtään mitään edes itsesi kohdalla koska hehän voivat siitä loukkaantua.
Ylipainoiset myös määrittelevät milloin laihdutuksen saa aloittaa, muutama lisäkilo ei siihen oikeuta.

Yhteistyössä