normaalipaino takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahanen..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahanen..

Vieras
Millä te muut äipät olette saaneet mahdollisia ylimääräisiä raskauden aikaisia kiloja pois? Minulla ei ole ollut oikein motivaatiota tehdä mitään, ja sitten jotain mitä viitsisin, maksaa kauheasti. Aikaakaan ei ole turhan paljoa. Lopetin imetyksen ja jostain syystä painoa on alkanut tulla tasaisesti vielä lisää ja lisää.äääh! Oletteko liittyneet johonkin tyyliin painonvartijoihin, vai onko kaikilla muilla paitsi minulla motivaatiota pudottaa painoa...?

Mä suositelen painonvartijoita. Itse liityin samana päivänä, kun tajusin että en ollut imettänyt kertaakaan (eli vieroitus suoritettu) ja aloitin.

Jonkun ajan päästä kirosin ääneen, että miksi mulle ei ole koskaan aiemmin kerrottu, miten helppoa painonhallinta on! Painonvartioden matskut oli sellaisia, mitä olisi pitänyt opettaa jo yläasteella (tai ehkä jotain ravinto-oppia olikin, mutta silloin en ikinä uskonut että painaisin joskus enemmän kuin 56 kiloa...)

Painonvartijoiden ohjeilla oppii syömään normaaliruokaa ja kunnioittamaan kehoaan. Jos vuorokaudessa on tietty kalorimäärä, jonka saa syödä niin mieluummin aidosti laadukasta ja hyvää.

Mutta oikeassa olet. Motivaatio on se tärkein. Mutta toisaalta, painareiden ohjeet on sellaisia, että siihen tulee himo kun tulokset näkee niin nopsaan.

Hiilihydraattitietoinen ruokavalio on tosi hyvä. Lähti 20 kg vuodessa. Liikunnalla on tosi vaivalloista laihduttaa. Pitää rehkiä ihan kamalasti. (Tosin liikunta on tietenkin tärkeää ihan lihakunnon, hapenottokyvyn ja sydämen voinnin vuoksi, mutta siihen riittää ihan ilmaiset kävelylenkit tms. liikunta)

Ehkä tärkeämpi pointi liikunnassa on se, että kehon aktiivisuus (on se sitten arkiaskareissa tai liikunnassa) aktivoi myös aineenvaihduntaa. Koska monella jää liikunta vähälle äippälomalla niin myös aineenvaihdunta hidastuu. Kroppa käy hitaalla ja ylimääräinen syöminen näkyy kropassa. Joten vaikka suoranaisesti liikunta on vain pieni osa suoraa kalorilaskentaa, sillä on ISO merkitys laihduttamisessa ja ylipäätään hyvinvoinnissa. Pitkät vaunulenkit ja myöhemmin vähän vauhdikkaammat vaunu/rataslenkit ovat oiva lisä painonhallintaa.
Edellisen kanssa samaa mieltä hiilihydraattitietoisesta ruokavaliosta. Kannattaa karsia valkoinen riisi, pasta, perunat, pullat ym. sokerit tai ainakin vähentää minimiin. Juomana vesi! Varmaan jo tiedätkin, että keinomakeutetut aineet käyttäytyvät elimistössä sokerin tapaan. Jos käytyt hiilareita kuitenkin normaalisti, vaihda ne täysjyvävalmisteisiin, mutta jos jätät perinteiset hh lähteet (edellämainitut) pois, korvaa ne kasviksilla. Hyviä rasvoja ja laadukasta proteiini, siitä kroppa kiittää :)
Tsemppiä laihdutukseen! ja motivaatiota liikuntaan!

Alkuperäinen kirjoittaja pistelaskija:
Mä suositelen painonvartijoita. Itse liityin samana päivänä, kun tajusin että en ollut imettänyt kertaakaan (eli vieroitus suoritettu) ja aloitin.

Jonkun ajan päästä kirosin ääneen, että miksi mulle ei ole koskaan aiemmin kerrottu, miten helppoa painonhallinta on! Painonvartioden matskut oli sellaisia, mitä olisi pitänyt opettaa jo yläasteella (tai ehkä jotain ravinto-oppia olikin, mutta silloin en ikinä uskonut että painaisin joskus enemmän kuin 56 kiloa...)

Painonvartijoiden ohjeilla oppii syömään normaaliruokaa ja kunnioittamaan kehoaan. Jos vuorokaudessa on tietty kalorimäärä, jonka saa syödä niin mieluummin aidosti laadukasta ja hyvää.

Mutta oikeassa olet. Motivaatio on se tärkein. Mutta toisaalta, painareiden ohjeet on sellaisia, että siihen tulee himo kun tulokset näkee niin nopsaan.

Onko sinulla se kotipaketti? Luin juuri sivuilta siitä, ja kuulosti hyvältä..Onko ne oppaat ihan kirjamuodossa ettei sähköisenä?len vaan miettinyt, että jääkö helposti tärkeät ravintoaineet pois kun katsoo vain kalorimääriä..?

Mä olen käyttänyt netissä Kalorilaskuria. (http://kalorilaskuri.fi/) Tosi halpa käyttää. Vaatii kyllä itsekuria että tulee merkattua ne kaikki syömisensä sinne tarkasti. Aion sitä alkaa taas käyttämään kunhan tämä imetys on ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja läskiliikkeelle:
liiku enemmän,lakkaa mättämästä rasvaa ja sokeria turpaan. Sitäpaitsi normaaliraskaudesta ei tule kasapäin kiloja, jos on järkevästi syönyt

Eipä tullutkaan kasapäin, ja vain 3 kiloa ylimääräistä nyt, mutta haluan nekin pois. Jätä kommentit väliin, jos ei ole asiallista sanottavaa eikä tietoakaan minun lähtökohdistani.

Jos sulla on "vain" kolme kiloa ylimääräistä niin siihen auttaa helpoiten se, että tarkistat ruokarytmisi (napostelu kuriin), vaihdat valkoiset riisi, pasta, vehnäjauhot täysjyvään, lisää proteiinia ruokavalioosi (jos et saa sitä tarpeeksi noin 1-1,5g/ painokilo), jätä mehut ja limut (myös itsestään selvää karkit, pullat, keksit) ja juo vettä (noin 1-2l/ päivässä), herkuttele juhlapäivinä ei arkena ja LIIKU. Ota jakapäiväiseksi tavaksi käydä REIPAS vaunulenkki, edes se 30min. Vaunulenkkiin on helppo yhdistää pientä lihaskuntotreeniä esim. lenkin päätyttyä tee vaunujen kanssa askelkyykky, kyykky, hyvää huomenta-liike, ylämäkeen työtö, alamäkeen veto (hauis/selkä), pohjenousu. Näin saat pienen kuntopiirin aikaiseksi ulkona :).

Alkuperäinen kirjoittaja ap;;:
Alkuperäinen kirjoittaja pistelaskija:

Onko sinulla se kotipaketti? Luin juuri sivuilta siitä, ja kuulosti hyvältä..Onko ne oppaat ihan kirjamuodossa ettei sähköisenä?len vaan miettinyt, että jääkö helposti tärkeät ravintoaineet pois kun katsoo vain kalorimääriä..?

Ei jää, jos noudattaa pistelaskun _ideaa_. Itse rupesin voimaan paljon paremmin, kun lisäsin kasvisten määrää... Taitaa olla ihan yleinen suositus, että viisi kourallista päivässä, ei mitään painareiden yksinoikeus.

Lihaa syön myös, mutta sen laatuun kiinnitän huomiota. Punaista lihaa syön, mutta en possua. Vaikka ne perunat eivät olekaan mitään pahiksia, niin olen jättänyt ne aika vähälle. Syön lihan kanssa mieluummin höyrytettyjä kasviksia.

Mikä hämmästyttävintä, silmitön karkkinälkä on kadonnut. (Ja jos minä pystyn jättämään irtsikat, se voi tapahtua kenelle tahansa!)

Ja bisnestähän ne tekee, painonvartijat. Että kyllä se on vaan ostettava kirjaversio... (paitsi että niitä kaupitellaan kyllä...)

Tsemppiä. Sulla alkaa motivaatio heräilemään, ai sii. =)

Yhteistyössä