Normaalia painonnousua loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Vähän järkyttynyt!
  • Ensimmäinen viesti
Vähän järkyttynyt!
Nyt rv 36+4. Viikolle 33 mennessä oli paino noussut tasaisesti 12,5kg (79,5-->92).

Nyt kuitenkin viime viikolla paino alkoi hilautua ylöspäin.. Oli perjantaina 95kg ja tänään 96kg! Eli yhteensä 16,5kg raskauden alusta!!
Huomaan kyllä, että turvotusta on. Varsinkin iltaisin säärissä ja sen lisäksi sormet on ihan puuduksissa koko ajan ja aika turvoksissa. Mitään raskausvaivoja ei muuten ole. Pissa on puhdas ja verenpaine normaali. Lapsi kasvaa normaalisti.

Kuinka iso musta vielä tulee? En kai ole voinut syödä itteäni tähän kuntoon muutamassa viikossa?? Lähteekö nämä OIKEASTI pois??

minulla tuo paino juuri nousikin loppua kohden...67.7kg about kun ekan kerran neuvolassa mitattiin ja viiminen kerta rv 40 oli jotain 84kg ja paino nousi loppuviikoilla kilonkin tai pari päivässä vaikka ei syönyt mitään sellaista mikä olisi sen voinut aiheuttaa....esimerkiksi pizza päivässä voi tehä jo sen pari kiloa raskauden aikana yhen päivän aikana....kokemusta on

vieras
Minulla paras viikkonousu oli 2,3 kg ja muutenkin loppuaikana tuli 1-2 kg viikossa. Jälkiviisaana voin sanoa, että minut olisi pitänyt laittaa kontrolliin sairaalaan, sillä sekä turvotusta että lapsivettä oli ylenmäärin. Tuollainen kilon viikkonousu on mielestäni yleistä eikä siitä tarvitse olla huolissaan, jos muuten kaikki on ok. Minulla lähti kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen 18 kg pois. Joten jos kyseessä on turvotus ja/tai lapsivesi, niin siitä pääsee nopeasti eroon.

Yhteistyössä