Normaalia nopeampi aineenvaihdunta = laiha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihaläskinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihaläskinä

Vieras
Tämä ihmetyttää minua, koska itse olen aina luullut noin. Ainahan sitä puhutaan, että aineenvaihdunta on hidastunut ja siitä koituu lihomista, laihoilla naisilla väitetään olevan nopea aineenvaihdunta, sekä sellaisilla, jotka voivat syödä mitä vaan lihomatta. No nyt minulla lääkäri diagnosoi olevan normaalia nopeampi aineenvaihdunta (liittyy sairauteeni), mutta kuitenkin. Olen silti lihava.o_O Tarkoittaako tämä, että olisin ihan hillitön tankki jos aineenvaihduntani olisi normaali? Silti ihmetyttää, miten ihmeessä muka minulla, lihavalla naisella voi olla normaalia nopeampi aineenvaihdunta?:cautious:

Tämä ihmetyttää minua, koska itse olen aina luullut noin. Ainahan sitä puhutaan, että aineenvaihdunta on hidastunut ja siitä koituu lihomista, laihoilla naisilla väitetään olevan nopea aineenvaihdunta, sekä sellaisilla, jotka voivat syödä mitä vaan lihomatta. No nyt minulla lääkäri diagnosoi olevan normaalia nopeampi aineenvaihdunta (liittyy sairauteeni), mutta kuitenkin. Olen silti lihava.o_O Tarkoittaako tämä, että olisin ihan hillitön tankki jos aineenvaihduntani olisi normaali? Silti ihmetyttää, miten ihmeessä muka minulla, lihavalla naisella voi olla normaalia nopeampi aineenvaihdunta?:cautious:

Ei se tietenkään niin mene, että nopea aineenvaihdunta pelkästään pitää laihana. Tottakai muutenkin elämäntavat vaikuttavat. Ja tietysti sairaudet tai niihin liittyvä lääkitys voi aiheuttaa lihomista. Vaikea sanoa, mikä omalla kohdallasi on syynä.

Mä näen asian niin että "nopea" aineenvaihdunta on se normaaliversio. Mutta syömällä väärin (eli liian harvoin) kroppa tietenkin yrittää pitää kiinni kiloista koska pelkää koko ajan saavansa ruokaa vasta liian myöhään.

Toki myös syömällä liikaa kulutukseen nähden lihoo.

Yhteistyössä