Nordea laittoi debitkorttini käyttökelvottomaksi ilman mitään ilmoitusta. Mitä voin vaatia korvaukseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Eli miehelläni on luottokortti ja pankkikortti, jonka hän sulki viime viikolla lähettämällä emailia pankille. Mitään ei ilmoittanut mulle, koska lähinnä vaan ilmoitti, et haluaisin sulkea kortin ja oletti, että pitää mennä käymään pankissa.

No, nyt yhtäkkiä mun yhdistelmäkortti eli luottokortti/pankkikortti ei toimikaan eli en saa nostettua rahaa debit-puolelta eli ihan omalta tililtäni. Kävin pankissa valittamassa ja he eivät ymmärrä, miten korttini on mennyt tuollaiseen tilaan. Sitä ei voi nyt enää aktivoida, koska pääluottokortti on suljettu. Pankkikorttiini tämä ei olisi saanut vaikuttaa, mutta vaikutti ja nyt pankki ei voi edes korjata sitä enää.

Eli nyt yhtäkkiä ilman mitään ilmoitusta mä siis olen sit ilman käteistä koko joulun, kunnes saan uuden kortin. Miten pankki voi kämmätä näin ja mitä korvauksia niiltä voisi vaatia? Pankkikortin kk-maksu eli 1e ei nyt kovin lohduta.

Ihan oikeinhan tuo meni. Jos luottopuoli ei toimi ei toimi debittikään.

Käyt nostamassa käteistä proosallisesti pankista. Vielä on kaksi arkipäivää jäljellä ja pyhätkin kestävät, hyvänen aika sentään, vain kolme päivää! Vain yhden päivän yli normaalin viikonlopun!

et todellakaan voi mitään korvauksia vaatia, jos se on miehen se pääkortti ja sulla vaan rinnakkasi kortti niin et voi vaikuttaa asiaan mitenkään. onks sulla pankki tunnuksia?siirrä sieltä öö

Ja joo me ei eletä missään ameriikassa joten et voi _vaatia_ korvauksia.

Pankki voi mielipahahyvityksenä antaa sinulle alennusta palvelumaksuista joidenkin kuukausien ajalta tai esimerkiksi uuden kortin ilman palvelumaksua.

[QUOTE="Tiivi";25276907]Mut kai sulla on se kortti millä saa kassalta rahaa nostettua? Eihän sun silloin tarvi ilman käteistä olla, vai oonko nyt ymmärtänyt väärin?[/QUOTE]

Miltä ihmeen kassalta? Tarkotiatko pankista? Kävin Kampissa Nordean asiakaspisteessä, jossa eivät tee nostoja.

[QUOTE="a.p";25276955]Miltä ihmeen kassalta? Tarkotiatko pankista? Kävin Kampissa Nordean asiakaspisteessä, jossa eivät tee nostoja.[/QUOTE]

No käy ihan kunnon pankissa sitten, jos kerran käteistä tarvitset.

Pääluottokortin mukana menee valitettavasti aina nuo sivukortit - ei se ole mikään pankin moka! Miehesi moka lähinnä,että sulkee korttejaan meiliä lähettämällä! Olisi edes soittanut asiakaspalveluun niin asia olisi heti selvinnyt. Jos haluat pitää omat korttisi niin sun pitää tehdä oma hakemus että saat ns.pääkortin. Ei pankki niitä sulle hae! Ja miehesi kortti tietysti mitätöidään samantien kun hän sen halusi! Ettekö ole keskusteluväleissä sen vertaa miehesi kanssa?

[QUOTE="rrr";25276923]et todellakaan voi mitään korvauksia vaatia, jos se on miehen se pääkortti ja sulla vaan rinnakkasi kortti niin et voi vaikuttaa asiaan mitenkään. onks sulla pankki tunnuksia?siirrä sieltä öö[/QUOTE]

Vain luottokortti on yhteinen miehen kanssa. Mulla on ihan ikioma debitkortti, jonka nyt pankki myönsi sössineensä outoon tilaan, etten voi sitä enää käyttää automaateilla. Eivät ymmärrä, miten kortti on mennyt tuohon tilaan.

jos sun pankki kortti on liitettynä tuohon luottokorttiin niin sekin valitettavasti sulekutui. kyllä sat esim eri tilille rahaa siirrettyä kun käyt tai soitat nordeaan. itse ainkin olen saanut-

No kai sulla nyt on nettitunnukset? Siirrä rahaa mille tahansa muulle tilille ja nosta sieltä. Tai kai pankissa - saat rahaa tietämällä tilinumerosi ja näyttämällä henkkarisi. Voi elämän kevät mitä uusavuttomuutta!

[QUOTE="juulia";25277018]No kai sulla nyt on nettitunnukset? Siirrä rahaa mille tahansa muulle tilille ja nosta sieltä. Tai kai pankissa - saat rahaa tietämällä tilinumerosi ja näyttämällä henkkarisi. Voi elämän kevät mitä uusavuttomuutta![/QUOTE]

Mä olin tänään kaupungilla ja aikaa oli käydä tuossa Kampissa Nordeassa, jossa yllätys oli että ei ole käteispalveluja siellä. Ei ollut aikaa lähteä jonottamaan tuntia muualle Nordeaan. Huomenaamulla lähdetään jo sitten vanhempian luokse matkalle, joten eipä tässä enää pankkiin mennä. Olen sit koko joulun ilman käteistä. Mulla on toinen tili Aktiassa, mutta sinne taas kestää 3 pankkipäivää rahojen siirto nettipankin kautta.

Siis eihän tätä olisi käynyt, jos miehesi ei olisi korttiaan sulkenut... Eli mies tietty lainaa sulle rahat, jos niitä nyt joulun alla tarvitset, simppeliä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei nyt käsitä;25277117:
Siis eihän tätä olisi käynyt, jos miehesi ei olisi korttiaan sulkenut... Eli mies tietty lainaa sulle rahat, jos niitä nyt joulun alla tarvitset, simppeliä!

Huomasitko, mikä oli kysymys tuossa ekassa viestissäni?

[QUOTE="a.p";25277170]Huomasitko, mikä oli kysymys tuossa ekassa viestissäni?[/QUOTE]

Huomasin, mut itse aloit johdatella juttua joulunajan rahattomuuteen. Ehkä kannattaisi vaan ryhtyä joulun viettoon ja reklamoida tuosta pyhien jälkeen, jos et pysty lähteä pankkiin käteistä nostamaan. Ja ainahan voit soittaa sinne ja tiedustella onko pankki korvaushalukas. Munkaan mielestä pankki ei silti ole vastuussa vaan miehesi, mut ehkä mulla jäi jotain tuosta tajuamatta...

[QUOTE="sama";25277219]Huomasin, mut itse aloit johdatella juttua joulunajan rahattomuuteen. Ehkä kannattaisi vaan ryhtyä joulun viettoon ja reklamoida tuosta pyhien jälkeen, jos et pysty lähteä pankkiin käteistä nostamaan. Ja ainahan voit soittaa sinne ja tiedustella onko pankki korvaushalukas. Munkaan mielestä pankki ei silti ole vastuussa vaan miehesi, mut ehkä mulla jäi jotain tuosta tajuamatta...[/QUOTE]

Mä alankin joulun viettoon ja olen sit käyttämättä mitään käteistä. Pankki jo myönsi mokansa: mun oma pankkikortti tulisi toimia. Ei mun miehen luottokortin sulku siihen pitäisi vaikuttaa. Pankkikortti toimii kaupoissa, mutta saan virheilmoituksen, jos yritän nostaa rahaa automaatilla.

Mä olin eilen flunssassa ja jäin pahaan pulaan, kun en edes päässyt bussiin, kun ei ollut käteistä nostaa. Piti sit kävellä kotiin 6km. Mä yritän saada jonkinlaista korvausta pankista, mutta enpä usko. Pankki muutenkin menossa vaihtoon, just sen takia ollaan yritelty sulkea tilejä ja kortteja.

Yhteistyössä