nopeutuuko jokainen synnytys?

• Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti
johanna
jos edellinen synnytys on ollut esim. 3 tuntia niin onko todennäköistä että seuraava tulee nopeammin...

ja sitten vielä kauanko teillä on kestänyt lapsiveden menosta vauvan syntymään?

Ei, mulla on tuplaantunut jokainen synnytys :D

Eli eka kesti 7 h, toka sairaalapapereiden mukaan 14 h mutta oikeasti vielä kauemmin. Synnytysten välillä kaksi vuotta ja pari viikkoa päälle.

Lapsivedet mulla meni ekalla kerralla vasta hieman ennen ponnistusvaiheen alkamista, tokalla kerralla myös synnärillä oltuani siellä jo useamman tunnin.

Kaverini on neljän lapsen äiti, ja hänelläkin eka synnytys oli nopein, neljäs pisin.

Muutanut
Ei kait aina automaattisesti mene niin. Minulla on olleet 6h ja 2h synnytykset, mutta muistan joskus puhe olleen kaverin kanssa että joku myöhemmistä synnytyksistä on ollu aiempaa pidempi.
Minulla ekassa meni kait alta kaksi tuntia, kalvot puhkastiin kun alko olla jo edennyt aika pitkälle en enää muista tarkkaan kun siitä on niin aikaa ja tokassa synnytys käynnisty sillä vesien menolla et se kaksi tuntia.

Mulla on menny näin:

1. lapsivedet meni klo 23,tyttö syntyi klo 11
2. tyttö syntyi kun oltiin sairaalassa oltu 4h,kalvot puhkaistiin
3. poika syntyi ½h sairaalassa olon jälkeen,kalvot puhkesi,poika syntyi heti
4. tyttö syntyi 1h sairaalassa olon jälkeen,kalvot puhkaistiin
5. lapsivedet meni klo 6:30,poika syntyi klo 13
6.ja 7. tytöt syntyivät 3h sairaalassa olon jälkeen,kalvot puhkaistiin

vieras
Voi olla nopeampia joka kerta, näin on sanottu neuvolassa ja synnytyssairaalassa. Varsinkin jos synnytysten välillä ei ole pitkää aikaa. Itsellä 1 synnytys takana, olapsi syntyi 5h spontaanin vedenmenon jälkeen.

Neppi
Mun eka synnytys oli nopee n.4h 5cm-10cm aukes alle tunnissa ja lapsi meinas syntyä tarkkailuhuoneeseen kun kätilö ei ymmärtänyt että se tosiaan syntyy just. Mä oon alkanut miettiin että mitenköhän käy tän toisen kanssa. En olisi mennyt tuolloin varmaan sairaalaankaan jos mies ei olis "pakottanut"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi olla nopeampia joka kerta, näin on sanottu neuvolassa ja synnytyssairaalassa. Varsinkin jos synnytysten välillä ei ole pitkää aikaa. Itsellä 1 synnytys takana, olapsi syntyi 5h spontaanin vedenmenon jälkeen.
Voi olla. Ei välttämättä kuitenkaan ole.

Mulla eka kesti 11h, toka 2h ja kolmas 4h.
Kaikki on alkaneet supistuksilla, kalvot on joka kerta puhkaistu, ja tokan ja kolmanne välillä on vaan 1v3kk. Silti se kolmas kesti kauemmin kuin toka.

1. 13h
2. 12h
3. 9h
4. 1h 50 min
5. 1h

On siis nopeutunut joka kerran. Lapsiveden menosta on vauva syntynyt noin 1-2min päästä :D Siis mulla joka kerran alkaneet supsituksilla, kalvot on aina puhkaistu, kun eivät ole puhjenneet, vaikka 10 cm auki, joten kun kalvot puhki, niin seuraavalla supistuksella vauva ulos.

HelloShitty
on!
1. 18h
2. 7h
3. 3h.
neljäs tulossa. saa nähä miten nopee on. =)

..ja joka kerta on kalvot puhkaistu..ja sen jälkeen vauva syntyny nopeesti. esikoinen 1h sisällä, toka, n. 30min ja kolmas muutama min kalvojen puhkaisusta.

Yhteistyössä