nopeasti puettava kantoliina taaperon kantamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maailmanmatkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maailmanmatkaaja

Vieras
Millaista liinaa suosittelisitte yli yksivuotiaan lyhytaikaiseen kantamiseen? Pidempiä reissuja varten meillä onkin jo pitkä trikooliina, johon olen hyvin tyytyväinen, mutta sen oheen kaipaisin helposti päälle sujahtavaa liinaa, joka mahtuu laukkuun eikä paina kovin paljon, jolloin sitä voisi pitää mukana tavallaan varalla, esim. kun taaperoinen ei enää itse jaksa kävellä, tai vaikkapa lentokentällä hengailuun (kesällä ollaan lähdössä matkalle 1v 3kk vanhan kanssa).

Olen katsellut lähinnä rengasliinoja ja kantopusseja. Kaipaisin molemmista kokemuksia ja ajatuksia.

Mulla on Kanga-liina, jota käytän kun käyn pyykkituvassa tai muualla missä kädet pitäs olla vapaana. Liinassa istuu siis poika 1v3kk.. =)

Toimii ihan hyvin, mutta pitempiä aikoja en sitä käyttäs, poika tuntuu tarvivan vähän tukemista selän takaa. Saatta johtua myös kokemattomuudesta, en ole sitä vielä kovin kauaa käyttänyt.

Ihan pieneen tilaanhan Kanga ei mene, kun kangas on tukevaa puuvillaa. Muuten se saattais olla sun tarpeisiin hyvä!

Mulla Nova-rengasliina toisena. mutta tylsä siinä ainakin on pitkään kantaa, alkaa olkapää väsyä. ja tuntuu kaipaavan tukea selän taakse vähän.

Olisko joku ergo-reppu kenties hyvä? Tai kevyempi pitkä liina (trikoo taitaa olla vähän kuuma molemmille)? Kun ei se sitominen niin kovin kauheeta ole, lapsi on sit tukevasti ja kantajan on helppo kantaa. Pitkän liinan eduski luen myös sen monipuolisuuden just matkalla: käy peittona, tyynynä, sotkuisten vaatteiden piilottajana jne.

Mulla Novarengasliina, menee pieneen tilaan pikaliinaksi, mutta vielä parempi kannettavuudessa on Mollavauvan rengasliina -hivenen isompi ottaa mukaan mutta tällä jaksaa jo kantaa esim messuilla, kaupassa tms ilman että on heti selkä olkapää kipeenä :) suosittelen

Hei ja kiitos vastauksista!

Päädyin sitten tilaamaan tuon Mollavauvan rengasliinan, kun se sattui vielä olemaan tarjouksessa. Luulen että sille riittää käyttöä, koska tällä hetkellä useimmiten kanniskelen lasta lonkalla lyhyitä aikoja kerrallaan. Onneksi vekara painaa vain noin yhdeksän kiloa...

Nyt vain odotetaan postia kieli pitkällä :p

Yhteistyössä