nopeasti apua -kaikki keinot käyttöön!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki pelissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki pelissä

Vieras
Elämäntilanteista johtuvista syistä (puoliso poissa pitkiä aikoja) tarvitsisin nyt nopeasti neuvoja miten ns. laiska yrittäminen muutetaan Todelliseksi Yrittämiseksi. Minulla olisi teoriassa nyt yksi kierto aikaa raskautua ja seuraava tilaisuus koittaa vasta todella todella pitkän ajan päästä. Eli nyt siis kaikki keinot käyttöön! (ja tähän väliin: tiedän että vauvoja ei noin vain tehdä enkä halua mitenkään loukata niitä jotka yrittävät vuosikaudet, joten anteeksi jos kuulostan "suunnitelmalliselta").

olen miettinyt seuraavia keinoja:
- parempi ovistesti (kotitestin testillä en ole saanut ainoatakaan ovista näkymään), mikä olisi hyvä?
- aamulämpöjen mittaaminen
- greippimehun juominen (mihin sen pitäisi auttaa? olen vain lukenut greippimehusta täältä)

ja muita keinoja otetaan vastaan. ELi siis pähkinänkuoressa: mitä kaikkea kuuluu Todelliseen Yrittämiseen? :)

Kiitos jo etukäteen.

Pikasesti ohjeistettuna:
-greippimehua hedelmällisen liman lisäämiseksi (ovislimat)
-pupuilua parin, kolmen päivän välein kierron puolivälin lähistöllä
-aamulämmöt: mittaa aina ekana aamulla, ensin on normaali ruumiinlämpö, ovulaation tullessa hieman kohoaa ja sitten romahtaa aiempaa aamua alemmaksi, silloin ovuloit. Kun aamulämpö selkeästi nousee (seuraava aamu), ovis on ohitse. Vielä ehdit tähänkin hätään pupuilemaan koska munasolu on hedelmöittymiskykyinen pari päivää.

Kehotan googlaamaan kaikilla sanoilla mitä mieleen juolahtaa :D ja tätäkin palstaa kun selaat, löydät kaikenlaista. Sivun ylälaidassa löytyy mm. tietoisku Lauran kirjoittamana.

Juu, ovistestit vaan käyttöön, jos ei itse joistain merkeistä sitä tunnista. En tiedä kyllä mikä olisi paras/luotettavin merkki, kun itsellä ollut vaan sellaisia netistä tilattuja liuskamallisia. Clearbluen digitaalista kehuivat jossain... En tiiä onko se netistä tilattava malli vai apteekista ostettava. Ne varmaan on aika yksilöllisiä, että mikä kelläkin on toiminu tai ei...
Greippimehua ennen ovista, parantaa/lisää limoja, että siittiöillä on ns. helpompi liikkua ja muutenkin suotuisammat oltavat munista odotellessa. Siittiöiden matka muniksen luo kestää noin 7 tuntia (luin jostain/joku sanoi), jolloin paras hetki yhdyntään olisi juuri ennen oviksen huippua, mutta vielä ehtii siis huipunkin aikaan, koska kyl se munasolu kait sen vuorokauden siellä säilyy hed. kykyisenä. Seksin jälkeen lantio vartiksi ylös, että siittiöt lähtevät matkaamaan oikeaan suuntaan :D Ja oviksen jälkeen punaviiniä: parantaa kohdun limakalvojen verenkiertoa, jolloin kiinnittymismahikset voi parantua. Sit osta vaikka Multitabs Raskaus-vitamiineja, siinä on sopivasti kaikkia tarvittavia vitamiineja ja muita aineita, joita suositellaan raskautta yrittäville, raskaana oleville tai imettäville (lukee noin ihan purkissa, itse ko. tabletteja syön). Ja kannattaa tosiaan googlettaa, sieltä löytyy varmaan lisää kikkoja vaikka kuin paljon :) Tsemppiä kovasti! Milloin olisi tämä yrityskuukausi? Tuuhan ilmoittelemaan kuin kävi ja että bongasitko oviksen!

- purista greippimehu itse greipeistä :)
- Clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit :)
- lasillinen punaviiniä per ilta ovulaation aikaan :)
- rakastelua joka päivä,vähintään joka toinen :)
- rakastelun jälkeen tyyny pyllyn alle ja jalat kohti kattoa :)

Jos kerran vain 1 kierrossa mahdollisuus raskautua, minä tekisin seuraavanlaisesti: viimeistään 10. päivästä eteenpäin yhdyntä kerran päivässä kuukautisiin saakka. Ei ole mielestäni järjeä tikuttaa ovista tai mitata lämpöjä, ne kun eivät sitä ovista aikaansaa, siis rahan ja ajan käytön hukkaa. Ennemminkin käyttäisin energiani hekumallisiin ajatuksiin :) Joku voi olla sitä mieltä, että yhdyntä/pv on liian tiheästi, joka toinen päivä olisi parempi (parempi sperman laatu), ehkä niinkin. Mutta itse vetäisin noin "varman päälle" erityisesti, jos miehen sperma laadultaan hyvää (mitä ei voi tietää, ellei tutkittu).

Greippimehu, punaviini, pylly ylös yhdynnän jälkeen, myös hyviä ideoita. Samoin ne vitamiinit. Mutta varmasti kaiken a ja o: vilkas seksielämä ja rentoutuminen. Miehellä kannattaa välttää sitten liiallisista saunomista ja tupakointia, huonontaa sperman laatua.

Ja ei sitten tulehduskipulääkkeitä! Ne voivat estää ovulaation!

Alkuperäinen kirjoittaja Hertta81:
JSiittiöiden matka muniksen luo kestää noin 7 tuntia (luin jostain/joku sanoi), jolloin paras hetki yhdyntään olisi juuri ennen oviksen huippua, mutta vielä ehtii siis huipunkin aikaan, koska kyl se munasolu kait sen vuorokauden siellä säilyy hed. kykyisenä.

Matka munasolun luo on noin 18 cm pitka ja siittioilta kuluu uintimatkaan noin puoli tuntia. Lahietaisyydelle paasee enaa vain muutama sata siittiota. Ne voivat elaa muutamia paivia naisen sisalla munasolua odottaen. Munasolu elaa hedelmoittymattomana vain yhden vuorokauden tai vahemman.

Teksti on Vaukirjasta. Pahoittelen skandien puuttumista.

Jep, kiitos tarkennuksesta! Olikin sitten vain virheellistä tietoa minulle tullut jostain... Tuohan nyt periaatteessa oli hyväkin juttu, että simpoilla kestääkin VAIN puoli tuntia munasolun luo, joten oviksen huipun jälkeen ei siis vielä välttämättä ole myöhäistä :) Ja siihen vielä sit lisäks tuo, että munasolu kestää sen n. vuorokauden odotella.

Ellei ovistestit ole näyttäneet sulla ovista, ehkä sulla ei ole ovista lainkaan. PCO tai munarakkulat eivät jostain syystä kasva tarpeeksi isoiksi tai jokin muu syy. Koska kyllä ne halvimmat liuskatestit näyttää ovulaation ihan yhtä hyvin kuin kalliimmatkin. Oletko käynyt ovulaation aikoihin gynekologilla sisäultrassa? Siitä näkisi ovuloitko.

Nainen ei ovuloi jokaisessa kierrossa. Ja kuukautiskierrossa jossa munasolu irtoaa onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %.

Mutta toivotaan että sinulla on tälläisen onnistuva-kierto. Kannatan em vinkkejä: seksiä päivittäin /joka toinen päivä. Ennen ovista lasi greippimehua ja oviksen jälkeen punaviiniä. Pylly hetken koholla seksin jälkeen. Ulkoilua, terveelliset elämäntavat.

Yhteistyössä