Noniin, lastani syytetään koulukiusaajaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
NIin, lisäykseni vielä, tärkeä_
sen mitä aamuäreen jutut on silmiini osuneet, olen niiden perusteella tehnyt päätelmän, ap.sta siis. Se päätelmä on kyllä sen laatuinen, että en millään voi uskoa aamuäreen lapsista mitään pahaa, vaikka en halua olla puolueellisesti puolustamassa tietenkään, kun tapaus nyt ei ole tässä meidän keittiössä sattunut - eli ei tosiaan voida kukaan tietää, mitä ne tytöt keskenään saavat aikaan. Älynväläyksiä ainakin saavat aikaan, se on varmaa :)

Jos kysyttäisiin luokkatovereilta, todennäköinen vastaus olisi, että juuri nuo kaksi tyttöä ovat niitä kiusaajia. Tappelevat nyt sitten vielä keskenään vallanhalussaan. Toki tämä on vain yksi mahdollisuus.

Ihmisiä on erilaisia. Vanhempien ei kovin kannata syyttää itseään siitä, millainen lapsi on luonteeltaan. Suurin osa ominaisuuksista on synnynnäisiä. Hyvällä kasvatuksella pystyy jonkin verran tasoittamaan särmikästä käyttäytymistä.

Esim. omassa lapsuudenkodissani isoveljeni oli kaamea kiusaaja ja me pienemmät lapset kilttejä ja kiusattuja. Nyt kun olemme aikuisia, isoveljessä näkyy vieläkin itsekkyys, empatiakyvyttömyys ja halu aiheuttaa toisille mielipahaa.

En tiedä sun tapauksestas, mutta valitettavasti mun kiusaajilla oli sama asenne kuin sulla. "Ei nyt mun lapsi ainakaan." Mitään ei tapahtunut kun ne jästipäät eivät olleet valmiita edes harkitsemaan, että niissä omissa pennuissa voisi olla jotain vikaa. Vähät siitä jos jonkun toisen pentu melkein tappaa itsensä kunhan ei vain tarvi aikuisen peiliin katsoa... Kannattaisi siis ehkä harkita sitä vaihtoehtoa, että kakaras on koulukiusaaja.

[QUOTE="vieras";23053547]En tiedä sun tapauksestas, mutta valitettavasti mun kiusaajilla oli sama asenne kuin sulla. "Ei nyt mun lapsi ainakaan." Mitään ei tapahtunut kun ne jästipäät eivät olleet valmiita edes harkitsemaan, että niissä omissa pennuissa voisi olla jotain vikaa. Vähät siitä jos jonkun toisen pentu melkein tappaa itsensä kunhan ei vain tarvi aikuisen peiliin katsoa... Kannattaisi siis ehkä harkita sitä vaihtoehtoa, että kakaras on koulukiusaaja.[/QUOTE]

Mikä asenne?
edelleenkään mä en ole sanomassa että ei mun lapseni.....
Kyllä mä tyttäreni tunnen, oikein hyvin. Jos lukisit tarkemmin niin tämä olis jo valjennutkin.
Tyttöni on joutunut tämän toisen hampaisiin, mutta en todellakaan ajattele että lammasmaisesti hyväksyis tilanteen, varmasti on töninyt myös.

Jos jotakuta pitää syyttää niin kyllä molemmat ovat syyllisiä, aivan varmasti. Mielelläni en syytä kylläkään.

Ja tiedän kyllä että ei kaikkien kanssa tule toimeen. Kotona pomottaa kyllä mutta jotenkin olen opettajan ja jo eskariopettajien, päikyntätien jne lapseni kanssa töitä tehneiden ja ohjanneiden aikuisten puheista saanut käsityksen että eskarissa/koulussa/päikyssä ei ole ollut pomottajana ja muutenkin käyttäytynyt hämmästyttävän rauhallisesti. Noin niinkuin vertaan käytökszeen kotioloissa.

Reissariin kirjoitin tapahtuneesta ja kerroin antaneeni noottia kotona, kyselleeni, pyysin opettajaa seuraamaan tyttöjä ja tarpeen vaatiessa istuttamaan heidät nokatusten kertomaan omat versionsa.
Opettaja on hyvin asioihin tarttuva tyyppi joten aivan varmasti ottaa asian tyttöjen kanssa puheeksi yksitellen ja yhdessä.

Yhteistyössä