Noniin, kumpi väärässä, minä vai mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Eli mies käy reissutyössä ja on nyt salaa sitten ruennut uudestaan polttamaan, ostaa jatkuvasti askeja mutta ei kotona polta. Ollaan molemmat lopetettu tupakanpoltto 3,5v sitten. Minä olen siitä vihainen, että on salassa alottanu uudelleen, ja edelleen salassa ostaa lisää tupakkaa ja alottaa siis uudestaan tupakanpolton, vaikka hirveellä työllä päästy siitä eroon. Olen vihainen valehtelusta ja pettynyt kun alottaa uudestaan.

Miehen mielestä hänellä on oikeus polttaa jos hän niin haluaa, eikä siitä tarvitse minulle kertoa koska se ei minulle kuulu. Noh, minun mielestä puolison tupakanpoltto on ihan hyvä toisenkin osapuolen suhteessa tietää. Miehen mielestä minä haluan kontrolloida häntä kun koitan takoa järkeä hänen päähän, ettei alottais uudestaan kun se ei oo tosiaankaan helppoa lopettaa.

Ja tosiaankaan ei oo liikaa rahaa meillä laittaa tupakkaan.

Minusta miehellä on lupa polttaa, mutta valehtelu on väärin. Säästyy toki riidalta, mutta siltikin. Kaikki huvitukset maksavat ja aikuinen voi itse harkita rahankäyttönsä.

joo se on antanu mun ymmärtää, että polttaa vaan pari sillon tällön ja kännissä. Niin nyt se on sitten taas uudestaan koukussa. Mutta ei ollenkaan ymmärrä miksi mä olen vihainen sille.

Tupakointi on sun miehes oma- asia. Aikuinen ihminen päättää itse, polttaako vaiko eikö ja se, ei kuulu muille. Toki typerä veto mieheltäs että, valehteli. Mutta ehkä arvas, että alat kiukkuu.

Joo mun mies lopetti ku aika pian ku tavattiin ja se on hiipiny pikku hiljaa takasin. Vihaan tupakinhajua ja valehtelua. Ja tämä idiootti yrittää vielä väittää, ettei oo polttanu vaikka haisee ku tupakki tehas. hohhoijaa. Lupailee aina, että raskausaikana ei tartte sun sitä haistella. No haistelin ja oksensinki sen takia. Vauvan ei tartte sitte haistella.. joo arvaatkaa vaan pitikö. Tupakointi on niin syvältä. Ei mulla muuta :D

Mä en tunne yhtäkään tupakanpolton lopettanutta joka ei olisi joskus sortunut tupakoimaan uudestaan.
Väitän ettei onnistu ekalla kerralla vaan on lopetettava vielä uudestaankin.

Onneksi moni silti pääsee siitä uudestaan eroon, todennäköisesti lopettaminen on vielä helpompaakin.

Ja aikuinen ihminenhän saa tehdä mitä haluaa, valhetelusta sulla on oikeus hiukan kiukutakin.

Me ollaan miehen kanssa lopetettu yhdessä noin 10 keraa, ja jossain vaiheessa jompi kumpi sortunut ja toinen perässä. Viimeksi lopetettiin n 3 vuotta sitten ilman varsinaista yrittämistä. Olen niiiiiiiiin tyytyväinen. Ensimmäistä kertaa ei tee yhtään mieli, oikeastaan ällöttää ajatuskin.
Mutta siis miehesi asia... Et voi valitettavasti pakottaa, ja kiukuttelu ei auta.

Miehen asia polttaako mutta kyllä se muihinkin vaikuttaa. Haluatko sinä pussata tuhkakuppia ? Ei ole pakko. Hampaat ja iho kellertyy sillä, henki ja iho haisee myös... Minä en katselis mutta ei ole minun mies.

Aikuisella ihmisellä on oikeus polttaa tupakkaa siihen lupaa kysymättä kunhan tekee sen niin etteivät lapset joudu savua hengittämään. Mitään lupia polttamiseen ei todellakaan tarvitse kyselleä, ei edes vaikkei omistaisi pillua.

Mikä naiset saa edes ajattelemaan että miehet olisivat tilivelvollisia kaikesta ja tarvitsisivat naisen luvan kaikkeen? Käsittämättömiä kontrollifriikkejä osa näistä tuntuu olevan.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Minä kyllä olen sitä mieltä ettei aikuisen ihmisen tupakointiin ole kellään mitään sanottavaa, ei edes puolisolla. Ikävää että miehesi on kokenut tarpeelliseksi salata sen asian sinulta, mutta toisaalta en itsekään huutelisi jos odotettavissa olisi raivokasta myrskytuulta ja nalkutusta.
Miehesi kuitenkin tuntuu töissä olevan ja rahoittanee omat nautintoaineensa.

Relaa. Ei se nyt maailmanlopun asia ole. Jos ukko ostaa tupakat omilla rahoillaan, eikä saastuta sinun tai lasten keuhkoja, anna äijän polttaa ja lopeta sinä se nalkutus. Kontrolloinnilta tuo kuulostaa. Jos tahdot tupakoimattoman miehen, ei kai siinä muu auta kun jättää ukko.

[QUOTE="Vieras";27424380]Miehen asia polttaako mutta kyllä se muihinkin vaikuttaa. Haluatko sinä pussata tuhkakuppia ? Ei ole pakko. Hampaat ja iho kellertyy sillä, henki ja iho haisee myös... Minä en katselis mutta ei ole minun mies.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole kenenkään pakko olla tupakoitsijan kanssa. Sehän on selvä. Ihan on oma valinta. Jos ap kokee tupakoinnin niin raastavaksi asiaksi niin hänen kannattanee erota?

Mä itse poltin salaa exältä esim. töissä ollessa. Siinä oli jätkä joka kiristi sillä tupakanpoltolla, nalkutti ja siltä piti niitä lupia kysellä jokaiselle savukkeelle. (paitsi silloin kun olin töissä)
Se oli näin jälkikäteen ajateltuna vain yksi hänen tapansa pitää minua liekassa. Yksi kontrolloinin muoto, muttei suinkaan ainoa.
Mitä enemmän se tyyppi mua koetti vääntää käskytettäväksi, sitä enemmän minä sitä aloin inhota ja esim. tupakantuskat vain kaksinkertaistuivat siinä vitutuksessa. No, hän on jo vuosia, vuosia ollut exä, mutta tuollainen vallantavoittelu parisuhteessa ei tee pidemmän päälle hyvää. Mieti haluatko sinä olla se ihminen josta miehes ajattelee että "Voi ei, taas kotiin sen luokse"?

Jos näin kysyt niin sinä olet väärässä. Mies päättää itse tupakoinnistaan ja kyllähän noista retkahtamisista kuulee vähän väliä. Valehtelu ja salailu nyt on tyhmää mutta toisaalta aloituksen sävystä ymmärrän miestä. Ei toisen puolesta voi noita asioita päättää. Tupakoinnin lopettaminen on kova juttu eikä siihen riitä syyksi vaimon nalkutus, päinvastoin tuo voi pahentaa tilannetta.

Itse en ole koskaan tupakoinut. Kun miehen kanssa 10v sitten tavattiin hänellä oli about parikymmentä vuotta tupakointia takana. Kun aloin odottamaan esikoista hän lopetti, mutta kaksi retkahdusvaihetta näihin yhteisiin vuosiin on kuulunut, lyhyiksi kuitenkin jääneet niin että suurimman osan ajasta on ollut polttamatta. Omasta tahdostaan.

Onhan se jokaisen oma asia.
Toisaalta itse koitan ajatella niitä lähimmäisiäkin teoissani.
Jos mun mies oksentelisi ja inhoais vaikka jotain mun hajuvettä, niin en mä sitä todellakaan käyttäis.
Mulla itelläni menee tupakansavusta-/ hajusta nenä ihan tukkoon, ja saan muutenkin allergisia oireita jos kauan joudun savussa olemaan. Joten todella haittais jos mies salaa polttais. Lienen tosin ääripää tässä, mutta kuiteskin. Loukkaantuisin miehen ajatusmaailmasta, en niinkään pelkästä tupakanpoltosta.

Yhteistyössä