Non ni! Se perinteinen: MITÄS me tänään syötäs? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni harmaana

Vieras
Kauppaan lähtöä suunnittelen ja jotain tosi herkkua tekis mieli tehdä. Keitot on hyviä, mutta ei oikeen kuuman ilman ruokia.
Jotain semmosta sen pitäs olla, että sen kanssa vois syödä ketsuppia ja sinappia. Paljon!
polls_mustard_4404_639694_answer_5_xlarge.gif

ei siihen taida kyllä ketsuppi sopia, mutta meinasin testata tänään kaverilta saadun italialaisen munakoiso reseptin ennen poikien kotoutumista.

Siihen tulee tomaatteja, tomaattimurskaa, munakoisoa, parmesan juustoa ja mozarellaa sekä valkosipulia.

• Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
aattelin yrittää jotain kiinalaisen taaista..naudanlihasuikaleita a, nuudeleita ja kasviksia kera määrittelemättömien mausteisen rapeaksi paistettuna...ja ihan asiasta 5 niin huomasi heti kauppalaskussa kun osti muutakin kun jauhelihaa ja makkaraa...kanaa ja nautaa täyslihana ym ...josksu se van on tuhlattava duunarinkin :D

• Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
Hmm varmaan jotain sekametelimössöä..jauhelihaa on, samoin makaronia mut haluisin kans kokeilla tehdä kesäkuppitsasta jotain..kaupassa pitäis käydä mut ei kovin isoja ostoksia vois tänään tehdä ku mies on menossa heräämisen jälkeen pian taas töihin..

Tuolla ois rippu makaronilaatikkoo vielä lounaaksi. Mut illemmalla ois röstiperunoita, salaattia, makkaraa ja lämpöisiä voileipiäkin. Ois vähän niinku k"apulapäivä äidillä ...... Ei niinkään alkoholin vuoksi (no 5 join eilen iltapäivästä iltaan) mut se valvominen näin vanhana....:)

Jännä lukea kun niin moni tekee/syö lounaan ja päivällisen. En ite jaksais vääntää kahta eri ruokaa päivässä,vaikka kokki ammatiltanikin oon. No siitäkait se varmaan johtuukin :D
Emmekä muutenkaan miehen kanssa jaksa kahta lämmintä ruokaa syödä päivässä,hyvin harvoin.
Yleensä syödään klo 11-14 välillä lounas,iltapäivällä kahvit ja leivät ja illalla esim kanasalaattia ja rahkaa.
Ja en kyllä raskiskaan joka päivä loihtia kahta ruokaa. Mutta kun meillä on 1,5v lapsi niin silloin tällöin sävellän hänelle jotai eriä päivälliseksi tai annan laiskasti valmis piltin tai sitten ihan vaan samaa kuin lounaalla oli.

Mutta asiaan, tänään ostin tytölle lounaaksi lihatiskistä makaroonilaatikkoa. Ja kohta alan väsäämään lohinyyttejä : folioon lohipalanen,herkkusieniä,paprikaa,sipulia,uutta perunaa ja koskenlaskijajuustoa :P
Huuhdellaan valkoviinillä. Illalla teen mansikkarahkaa.

Mä laitoin just uuniin lohen ja sen kanssa uusia perunoita, salaattia, mozzarellaa ja sienisalaattia. :p
Jälkkäriksi on Marabou:n keksejä. :p

Outoa laittaa vain mulle ja tytölle ruokaa, tyyliin neljä perunaa & salaattikin kestää pari päivää. :D

[QUOTE="jenni";26781320]Jännä lukea kun niin moni tekee/syö lounaan ja päivällisen. En ite jaksais vääntää kahta eri ruokaa päivässä,vaikka kokki ammatiltanikin oon. No siitäkait se varmaan johtuukin :D
Emmekä muutenkaan miehen kanssa jaksa kahta lämmintä ruokaa syödä päivässä,hyvin harvoin.
Yleensä syödään klo 11-14 välillä lounas,iltapäivällä kahvit ja leivät ja illalla esim kanasalaattia ja rahkaa.
Ja en kyllä raskiskaan joka päivä loihtia kahta ruokaa. Mutta kun meillä on 1,5v lapsi niin silloin tällöin sävellän hänelle jotai eriä päivälliseksi tai annan laiskasti valmis piltin tai sitten ihan vaan samaa kuin lounaalla oli.

Mutta asiaan, tänään ostin tytölle lounaaksi lihatiskistä makaroonilaatikkoa. Ja kohta alan väsäämään lohinyyttejä : folioon lohipalanen,herkkusieniä,paprikaa,sipulia,uutta perunaa ja koskenlaskijajuustoa :P
Huuhdellaan valkoviinillä. Illalla teen mansikkarahkaa
.[/QUOTE]
Jestas mitä herkkuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26781341:
Mä laitoin just uuniin lohen ja sen kanssa uusia perunoita, salaattia, mozzarellaa ja sienisalaattia. :p
Jälkkäriksi on Marabou:n keksejä. :p

Outoa laittaa vain mulle ja tytölle ruokaa, tyyliin neljä perunaa & salaattikin kestää pari päivää. :D
Maistuis mullekin :p

Yhteistyössä