nolottaa kysyä mut.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Joka tapauksessa sen aikuisen on helpompi kestää ne vieroitusoireet, ku sen vastasyntyneen pienenpienen vauvan.

Mutta kukin tyylillään!

Kertoisitko minulle nämä oireet? Siis vastasyntyneen lapsen vieroitus oireet? On se vaan kumma että meillä ei olltu sellaista pientä "rääpälettä" millainen jokaiselle tupakoijalle tulee vaan 4kiloinen mötkylä, on se kumma ettei meidän lapsella ole koliikkia, niin kuin jokaiselle tupakoivan äidin lapselle tulee, on se kumma että lapsemme nukkuin 4kk eteen päin yöt, eikä huutanut vieroitus oireita, on se kumma että lapsemme on normaalisti ainakin tähän asti kehittynyt 4vuotias, on se kumma että lapsemme on sairastanut 5kertaa elämänsä aikana, 1 korvatulehduksen ja 4kuumetta vaikka tupakoivien äitien lapsethan ovat aina sairaana. Ja ne vasta syntyneiden vieroitus oireet oli mitä?

Oireet ovat samoja kuin sinulla, jos yrität lopettaa tupakan polton. Miksi et lopettanut? Miten voit olettaa, että lapsella ei ole/ollut mitään vieroitusoireita, jos itse et niiden vuoksi pysty lopettamaan?! Vai yrititkö edes?

Ja onneksi sait terveen lapsen, hyvä, ettet lopettanut polttamista!! *taputan käsiäni*

Ehdottomasti kannattaa lopettaa heti, keksit vaan jonkun korvaavan jutun tupakalle niin varmasti pärjäät. Esim kuten radio-ohjelmassa joku oli korvannut mandariinilla tupakat...

Ajattelet tulvan pienokaisesi terveyttä ja hyvinvointia, niin kyllä siinä pitäisi olla motivaatiota jo kylliksi. Lapsi elää tupakanpoltossa jatkuvassa hapenpuutteessa, verrattavissa melkein pahoinpitelyyn mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja sdsasdasd:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
vasemmalla tupakoitsijan keuhko
mary_reily.jpg

tästä joku hyöty varmasti kauheana, kun sai laittaa tämän kuvan!

Eiköhän aika moni ihminen tiedä miltä omat keuhkot näyttää tupakoinnin jodosta? Mikä ei sinällänsä ainakaan itseäni vois vähempää kiinnostaa, koska en omia keuhkojani edes koskaan tule näkemään.Sisäelimet on muutenkin rumia, ihan jokainen.

Oireet ovat samoja kuin sinulla, jos yrität lopettaa tupakan polton. Miksi et lopettanut? Miten voit olettaa, että lapsella ei ole/ollut mitään vieroitusoireita, jos itse et niiden vuoksi pysty lopettamaan?! Vai yrititkö edes?

Ja onneksi sait terveen lapsen, hyvä, ettet lopettanut polttamista!! *taputan käsiäni*

:hug:

Jos sulla oikeasti noin paljon tressaa ja häiriinnyt näistä kirjoituksista, niin lukisin sinuna jotain muuta.Ihan pientä rauhottamusista sinne sun puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

:hug:

Jos sulla oikeasti noin paljon tressaa ja häiriinnyt näistä kirjoituksista, niin lukisin sinuna jotain muuta.Ihan pientä rauhottamusista sinne sun puolelle.

No, joo. En voi sietää tuomoista itsekkyyttä pienten viattomien ihmisten kustannuksella. Pitänee vetää hermosavut, helpottaiskohan...

Pitää vaan päättää, että vaikka tulis miten tuska niin ei polta. Siis asennoitua siihen, että esim. viikko on kärsimystä. Sitten kun on päässyt muutaman päivän eteenpäin, tulee sellainen mieletön fiilis onnistumisesta ja se motivoi. On hienoa sanoa, olen ollut polttamatta vaikka viisi päivää, kuusi päivää, VIIKON..

Mutta se vaatii sen, että kidutat itseäsi muutaman päivän. Se on pieni hetki elämästä.
Tsemppiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja se astmahan voi tulla poltti äiti tai ei. Esim, minun siskolla ja veljellä on molemmilla astma, äiti ei ole koskaan polttanut!! miettikääs sitä

Kyllä kaikki tietävät että sairauksia voi tulla vaikka äiti ei olisi polttanutkaan, MUTTA jokaisen joka on niin kypsä että voi lapsia rueta tekemään, TÄYTYY olla niin kypsä että voi olla vaarantamatta lapsensa terveyttä tietoisesti polttamalla! Jokainen tietää tupakan aiheuttamat sairaudet ja vaarat, niin kyllä pitäisi pystyä olemaan saattamatta lastaan vaaraan oman paheensa takia!
Minä poltin kuin korsteeni 10 vuotta ennen raskautumista, olin tosi kova polttamaan. Ja varmasti jatkan polttamista imetyksen jälkeen, mutta sitenhän pilaan vain omaa terveyttäni. Omatuntoni ei MILLÄÄN antaisi minun polttaa, vaikka voitte uskoa että vaikeita ja vittumaisia hetkiä on tupakanhimon takia viikottain vieläkin vaikka polttamatta olen ollut kohta neljä kuukautta, ilman savun savuja.

Mit ap hakee tällä aloituksella? Päänsilitystä tyyliin "ei se ole niin vakavaa"? Mikset myönnä vaan, että se tupakka on pahasta niinkuin se alkoholiin, etkä vain vertaisi, ettei pari tupakkaa ole NIIN paha, etkä sentään juo..? Ja stress pahempi..?

No joo. Kiitätkö vastaksestani jos sanon, että olet hyvä äiti polta vaan? Kiitätkö vielä sittenkin jos vauvalla ilmenee jotain ongelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja usko itse:
Alkuperäinen kirjoittaja USKOJAA JO:
siis aivan varmasti tupakoitsijat tietävät riskit eivätkä tahallaan polta, mutta, sanokaa millä kielellä tämä pitää sanona: K A I K I L L E SE E I O L E Y H T Ä H E L P P O A!!!!!!!

Että kukaan ei pakota sitä tupakkaa suuhun, kukaan ei polta VAHINGOSSA! Niin että miten niin eivät polta tahallaan?

Sä syöt: viet lusikan suuhun ja nielet.
Sä laihdutat: jätät viemättä lusikkaa suuhun...

Sä poltat: viet tupakan suuhun ja vedät henkoset.
Sä et polta: et vie tupakkaa suuhun, etkä vedä edes poskisavuja...

Missä kohtaa toimit vahingossa ja missä kohtaa tahallaan tai pakotettuna?

Näinpä.
Kummalliseksi tupakoinnin puolusteluksi meni tämäkin ketju. Taitaa suurin osa mammoista ollakin aika korsteeneja.

Ja suolesta tuo "ei se ole kaikille niin helppoa"-höpinä! Elämässä ei kaikki aina ole helppoa, tupakanpolton lopetus on aika iisi juttu moneen muhun ongelmaan verrattuna: sen kun lopetat ja pysyt kovana! Ei siihen tarvitse kuin tahdonvoimaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ewfef:
helppo sanoa sellaisen joka ei koskaan ole tupakkaa nähnytkään!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Että kukaan ei pakota sitä tupakkaa suuhun, kukaan ei polta VAHINGOSSA! Niin että miten niin eivät polta tahallaan?

Sä syöt: viet lusikan suuhun ja nielet.
Sä laihdutat: jätät viemättä lusikkaa suuhun...

Sä poltat: viet tupakan suuhun ja vedät henkoset.
Sä et polta: et vie tupakkaa suuhun, etkä vedä edes poskisavuja...

Missä kohtaa toimit vahingossa ja missä kohtaa tahallaan tai pakotettuna?

Alkuperäinen kirjoittaja ewfef:
helppo sanoa sellaisen joka ei koskaan ole tupakkaa nähnytkään!

Jos viittaat tuohon edelliseen, jonka kirjoitin, niin poltin askn päivässä 10 vuoden ajan ennen raskaaksi tuloani, mutta plussattuani loppui tupakointi kuin seinään. Että on kuule helppoa sanoa, siinä meni sun yksi tekosyy.

Mulla on lentäny kessut roskiin samalla hetkellä kun positiivisen testin oon tehnyt. ( nyt kolme kertaa ). Ja hyvin oon selvinnyt. Siinä on paljon muuta ajateltavaa ku röökin polttaminen ku luet vauva-lehtiä, ja imet kaiken tiedon itseesi tulevasta ihmisestä.

Ja kyllä, muuten on körssiä mennyt melkein aski päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Joka tapauksessa sen aikuisen on helpompi kestää ne vieroitusoireet, ku sen vastasyntyneen pienenpienen vauvan.

Mutta kukin tyylillään!

Kertoisitko minulle nämä oireet? Siis vastasyntyneen lapsen vieroitus oireet? On se vaan kumma että meillä ei olltu sellaista pientä "rääpälettä" millainen jokaiselle tupakoijalle tulee vaan 4kiloinen mötkylä, on se kumma ettei meidän lapsella ole koliikkia, niin kuin jokaiselle tupakoivan äidin lapselle tulee, on se kumma että lapsemme nukkuin 4kk eteen päin yöt, eikä huutanut vieroitus oireita, on se kumma että lapsemme on normaalisti ainakin tähän asti kehittynyt 4vuotias, on se kumma että lapsemme on sairastanut 5kertaa elämänsä aikana, 1 korvatulehduksen ja 4kuumetta vaikka tupakoivien äitien lapsethan ovat aina sairaana. Ja ne vasta syntyneiden vieroitus oireet oli mitä?

Minun tuttu on KYSIN synnytysosastolla töissä ja on sanonut että on selkeät vieroitusoireet niillä vauvoilla joiden äiti polttanut raskausaikana. toinen vuorokausi pahin, vauva ahdistunut ja huutaa nikotiininpuutettaan.

Anteeksi vain, mutta se on totuus. Jos täällä halutaan silitellä päitä ja tehdä omantunnon synninpäästöjä vakuuttamalla että tupakointi on ok, niin se on jokaisen oma häpeä. Järkevä ihminen sisimmässään tietää tekevänsä väärin vaarantamalla lapsensa tietoisesti, omaa itsekkyyttään!

Pliis lopettakaa ne pjaskapuheet siitä, että stressi on pahempi jos lopettaa tupakoinnin ja että ei se ole niin helppoa. Oikeesti. Olkaa rehellisiä ja sanokaa niinkuin se on: olette niin heikkoluonteisia ettette pysty, ette saa itsellenne kuria että lopettaisitte. Niin se vaan on. Itsestänne se on kiinni, muu on täyttä skeidaa. Olkaa nyt edes rehellisiä itsellene, jos nyt ette sitä tupakointia saakaan raskaana ollessanne lopetetua.

Mäkin olen lopettanut plussattuani. Ajattelin silloin niin, että kukaan ei vastasyntyneellekään laita tupakkaa suuhun, niin saati sitten sikiölle. Sitä paitsi, tupakointi on tosi typerän näköistä. Katsokaa nyt jotakuta, joka polttaa: käsi menee suun eteen, imaistaan pötkylää, puhalletaan ulos ja käsi alas. Ja sama uudelleen.

Yhteistyössä