nolottaa kysyä mut.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja USKOJAA JO:
siis aivan varmasti tupakoitsijat tietävät riskit eivätkä tahallaan polta, mutta, sanokaa millä kielellä tämä pitää sanona: K A I K I L L E SE E I O L E Y H T Ä H E L P P O A!!!!!!!

Mä oon poltellu nyt hiukka yli 14 vuotta ja todellakaan mulla ei tule lopetus olemaan helppoa,mutta toisaalta nyt kun ajattelen,en aikaisemmin siihen olisi valmis ollutkaan. Pelkään vieläkin olla ilman tupakaa.. se on niin jännä tulee ajateltua et mitä mä sitten teen kun en enää käy pihalla tupakalla :ashamed: Mutta multa myös kiellettiin lopettaminen ilman mitään rytmihäiriöiden takia ja samoin myös en saa vielä alottaa nicorettea,koska ollut hiljattain liikatoiminta :attn: Joten ei auta kuin yrittää pikkuhiljaa vähentää ja sit kun lupa tulee nicoretteen niin saman tien lopetan sauhuttelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
no joka tapauksessa yrtiän vähentää, mieluummin lopettaa. Poltan jos tekee mieli, en ota siitä stressiä, se vaarallista myös!

Tupakka on miljoona kertaa pahempaa kuin stressi.

Miten sä saat stressiä siitä, jos päätät tehdä hyvän teon lapsesi hyväksi?
Eikö sua stressaa tupakoidessasi se, että joka henkosella vaarannat lapsen terveyden?
Ne ihmiset jotka olivat sodassa,ajatelee mikä stressi heillä oli silloin kun pommi esimerkiks lentää melkein sun päälle ja kaikki kuolevat HUI ja lpset siltti terveitä!Ja sä kutsut tupakkan vieroitus oireet stressiksi,anteeksi mutta en voi mitään muuta sanoa kun sinä haluat vaan jatka tupakointi näköjään

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Joka tapauksessa sen aikuisen on helpompi kestää ne vieroitusoireet, ku sen vastasyntyneen pienenpienen vauvan.

Mutta kukin tyylillään!

Kertoisitko minulle nämä oireet? Siis vastasyntyneen lapsen vieroitus oireet? On se vaan kumma että meillä ei olltu sellaista pientä "rääpälettä" millainen jokaiselle tupakoijalle tulee vaan 4kiloinen mötkylä, on se kumma ettei meidän lapsella ole koliikkia, niin kuin jokaiselle tupakoivan äidin lapselle tulee, on se kumma että lapsemme nukkuin 4kk eteen päin yöt, eikä huutanut vieroitus oireita, on se kumma että lapsemme on normaalisti ainakin tähän asti kehittynyt 4vuotias, on se kumma että lapsemme on sairastanut 5kertaa elämänsä aikana, 1 korvatulehduksen ja 4kuumetta vaikka tupakoivien äitien lapsethan ovat aina sairaana. Ja ne vasta syntyneiden vieroitus oireet oli mitä?

siis aivan varmasti tupakoitsijat tietävät riskit eivätkä tahallaan polta, mutta, sanokaa millä kielellä tämä pitää sanona: K A I K I L L E SE E I O L E Y H T Ä H E L P P O A!!!!!!!

Että kukaan ei pakota sitä tupakkaa suuhun, kukaan ei polta VAHINGOSSA! Niin että miten niin eivät polta tahallaan?

Sä syöt: viet lusikan suuhun ja nielet.
Sä laihdutat: jätät viemättä lusikkaa suuhun...

Sä poltat: viet tupakan suuhun ja vedät henkoset.
Sä et polta: et vie tupakkaa suuhun, etkä vedä edes poskisavuja...

Missä kohtaa toimit vahingossa ja missä kohtaa tahallaan tai pakotettuna?

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Jos oikeasti haluaa lopettaa niin sen pystyy tekemään. *mun mielipide*

tätä mieltä minäkin. isä lopetti 10.1 tupakoinnin, 30 vuoden jälkeen. tiukkaa tekee, mut ei polta. haluaa tosissaan lopettaa. alkoi liikkumaan enemmän tilalle.

Mä pystyin hyvin lopettamaan, koska olin nähnyt jonkun dokumentin, jossa näytettiin kun sikiö haukkoi henkeään, kun äiti veti savut.. :/

Pahoinvointi tietysti auttoi myös lopetukseen, mutta jäi kyllä mieleen se "tukehtumassa olevan" lapsen näkeminen. Eihän se tietenkään siihen oikeesti tukehdu, mutta olis harmittanut, jos oma vauva siellä voisi huonosti.

vasemmalla tupakoitsijan keuhko
mary_reily.jpg

M-I-K-S-I sen pitäisi olla helppoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Mä pystyin hyvin lopettamaan, koska olin nähnyt jonkun dokumentin, jossa näytettiin kun sikiö haukkoi henkeään, kun äiti veti savut.. :/

Pahoinvointi tietysti auttoi myös lopetukseen, mutta jäi kyllä mieleen se "tukehtumassa olevan" lapsen näkeminen. Eihän se tietenkään siihen oikeesti tukehdu, mutta olis harmittanut, jos oma vauva siellä voisi huonosti.

Mikähän dokumentti se oli? Voisi tulla tarpeeseen sen katsominen eräillekin mammoille. Pistääpä vihaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ''''''''''''''''''''''''''''''''':
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ----:
niimpä.. monet polttaa vain esim. silloin kun ne ottaa alkoholia, niin tottakai sellaisilla helpompi lopettaa!! en tullut hakemaan tänne mitään syytöksiä

Ei kai kukaan syyttele mutta mieti sitä että saatat oman itsekkyytesi takia pilata tulevan íhmisen koko elämän.

etköhän mene jo vähän liian pitkälle? se voi mennä pilalle ilman tupakkiakin! meneppä jo hyvä ihminen vähä itseesi!

Juu voi toki mennä muutenkin mutta tuo on aika heppoinen ajattelusuunta kun puhutaan tuollaisesta myrkystä.Miksi laittaa lasta turvaistuimeenkaan kun se voi joskus vaikka kuolla syöpään?Voi taivas!

Mikähän dokumentti se oli? Voisi tulla tarpeeseen sen katsominen eräillekin mammoille. Pistääpä vihaksi.
En kyllä muista nimeä. Siitä on jo vuosia.

En kyllä muista nimeä. Siitä on jo vuosia.

Pitääpä googlettaa!

Mä lykkäsin loput röökit miehelle plussan jälkeen ja totesin et noita en enää tarvi. Ei se välillä helppoo ollu (varsinki sellaset tilanteet joissa oli tottunu polttamaan ) mut ei se tarvinu ku ajatella sitä muutaman sentin kokosta pikkusta jonka hyvinvointi oli jo sillon mun vastuulla.
Ajattelin et jos en sitä voi yehdä niin millai sit voi laittaa ne lapsen tarpeet edelle kun pieni syntyy eli otin "harjotuksena" tulevaan.

tiiän kyllä miltä tupakoitsijan keuhkot näyttävät, mutta kiitoksia kuitenkin biologian lisätunnista! :) nyt selviydynkin elämän sit ilman kaikkia myrkkyjä :) ei tupakkaa ei mitään. mutta löytyisköhän mistään maksan kuvaa? vaikka sellaisen joka raskaana ottaa olutta? minä en kuitenkaan ota edes yhtä ryyppyä!

Muutaman päivittäisen tupakan polttamisesta ei ole sen enempää haittaa kuin tupakansavussa oleskelusta tai pakokaasuisessa suurkaupungissa asumisesta. Hyväksi se ei missään nimessä ole, mutta suurimmaksi osaksi tupakoitsijatkin saavat täysin terveitä lapsia. Tällä palstalla vain on pakko päästä lynkkaamaan jokainen joka tekee pienenkin virheen omaa heikkouttaan samaan aikaan kun lynkkaajamammat itse vetelevät graavilohta naamaansa koko raskausajan "kun eihän siitä mitään haittaa ole"

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
tiiän kyllä miltä tupakoitsijan keuhkot näyttävät, mutta kiitoksia kuitenkin biologian lisätunnista! :) nyt selviydynkin elämän sit ilman kaikkia myrkkyjä :) ei tupakkaa ei mitään. mutta löytyisköhän mistään maksan kuvaa? vaikka sellaisen joka raskaana ottaa olutta? minä en kuitenkaan ota edes yhtä ryyppyä!
Onko jotenkin oleellista? Puolustelet vaan itsellesi. Mutta samapa tuo sinänsä...

Alkuperäinen kirjoittaja ''''''''''''''''''''''''''''''''':
Alkuperäinen kirjoittaja ----:
niimpä.. monet polttaa vain esim. silloin kun ne ottaa alkoholia, niin tottakai sellaisilla helpompi lopettaa!! en tullut hakemaan tänne mitään syytöksiä

Ei kai kukaan syyttele mutta mieti sitä että saatat oman itsekkyytesi takia pilata tulevan íhmisen koko elämän.

etköhän mene jo vähän liian pitkälle? se voi mennä pilalle ilman tupakkiakin! meneppä jo hyvä ihminen vähä itseesi!

Juu voi toki mennä muutenkin mutta tuo on aika heppoinen ajattelusuunta kun puhutaan tuollaisesta myrkystä.Miksi laittaa lasta turvaistuimeenkaan kun se voi joskus vaikka kuolla syöpään?Voi taivas!

sinäkää et koskaan edes odota lasta, ainaki nimimerkistä päätellen. Hyvähän sulla on vetää röökiä, juopotella ja syyä maksaa niin että napapaukkuu ym. Onnea sulle

Yhteistyössä