Noloa! Minä en "osaa" juoda viiniä... Vinkkejä?

  • Viestiketjun aloittaja juntti
  • Ensimmäinen viesti
juntti
Tarkemmin sanottuna en pysty juomaan, kun ne ovat olleet niin kamalan pahoja. En vain ole saanut paria suullista enempää alas. Tämä on jotensakin noloa...

Voiko tätä harjoitella mitenkään? Mikä olisi varmasti hyvä viini, jota voisi kokeilla?
 
Ei siinä mitään noloa ole, jos ei pidä viinistä. Viineistä. Mutta jos haluaa kokeilla, usein ihmiset tutustuvat viineihin sitä kautta, että valkoisissa makeammista kuivempiin päin, aluksi saattavat makeammat maistua vähemmän pahoilta. Punaisissa ehkä kevyemmistä tanakampiin päin. Mutta mikään ei pakota pitämään viineistä eikä juomaan niitä minkään vuoksi, ei kohteliaisuuden tai tavan vuoksi.
 
En minäkään tykkää viineistä vaikka olen niistä tosi kiinnostuntu ja aika valistunut mutta en ota mitään painetta siitä etten tse juo. Alkoholi on nautintoaine ja sitä nauttii ne jotka tykkää, onneksi on muitakin vaihtoehtoja :)

Kaksi jotka mulle uppoo on sangria ja valkkari-spritzeri :)
 
No,
miksi on pakko tykätä viinistä? Mitä noloa siinä on jos ei tykkää?
Esim. jos kylässä tarjotaan niin otat pikku tilkan ja maistelet,juot sitten muuta jos et tykkää. Vaikka vettä.
 
Mie en tykkää valkoviinistiä mutta jos laittaa spritea sekaan ni sit se menee..

Mut punkut on jees.. Jossai vaihees en voinnu kuvitellakka juovani punkkua ku ne maistui niin voimakkailt ja pahoilt..HYI

Mut nyt kun olen maistellu niin tiedän mistä tykkään.. Kevyet ja pehmeät punkut on mun makuun.. Kaikki punkku ei mee mut etsimällä löytää..

Ja vaikka joku sanoo et on joku punkku hyvä ja pehmeää ni se ei välttis ole sun makuun..

Siitä vaa rohkeesti maisteleen.. Kannattaa kattoo sellasii mitkä on vähätanniinisii sillä missä on paljon tanniinii ni ne on aika voimakkaita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24772135:
Mitä sitten voisi juoda silloin kun toiset juovat viiniä esim. ravintolassa?
Vettä, kivennäisvettä, valkkaria Spritella, kokista...on siellä juomalista!
Jos et "uskalla" olla reilusti erilainen, ota lasi viiniäm, ettei kukaan huomaa ja juo vettä. On aina sopivaa pitää myös vesilasia, joi sitten mitä tahansa ja jos ravintolaan on tultu pitämään hauskaa, niin ei kukaan ehdi vahtia mitä juuri sinä juot!
 
"hmmm"
mä en koskaan juo ruoan kanssa alkoholia, mun mielestä ruoan kanssa ei vaan sovi mitkään viinit/siiderit/kaljat, otan ravintolassa joko vettä tai limsaa, kotona sitten taas maitoa.

mulle nyt muutenkin maistuu alkoholi huonommin, en juo mitään mistä en pidä, yleensä sitten viihteelle lähtiessä mun juomakulut onkin vähän kalliimmat, koska ostan breezereitä tai sitten teen vodkaspritee tosi laimeena.
 
Viinin juomisen oikean tekniiikan oppii oikein helposti.

Katsot mallia vaikka lapsista miten ne ryystää ja pulputtaa maitoa mukista. Otat vinkkua suuhusi ja purskuttelet ja lutjutat sitä suussasi yrittäen olla oikein typerän näköinen.
Sitten keksit maulle mahdollisimman mauttomia kuvauksia kuten rustiikkinen, sikarilaatikkomainen, viipyilevä jne jne.

Helppoa kuin heinänteko :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna85 ja Micosa
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24772185:
Viinin juomisen oikean tekniiikan oppii oikein helposti.

Katsot mallia vaikka lapsista miten ne ryystää ja pulputtaa maitoa mukista. Otat vinkkua suuhusi ja purskuttelet ja lutjutat sitä suussasi yrittäen olla oikein typerän näköinen.
Sitten keksit maulle mahdollisimman mauttomia kuvauksia kuten rustiikkinen, sikarilaatikkomainen, viipyilevä jne jne.

Helppoa kuin heinänteko :D
ja pikkurilli pystössä, naturligtvis
 
[QUOTE="hmmm";24772174]mä en koskaan juo ruoan kanssa alkoholia, mun mielestä ruoan kanssa ei vaan sovi mitkään viinit/siiderit/kaljat, otan ravintolassa joko vettä tai limsaa, kotona sitten taas maitoa.[/QUOTE]
Tähän täysi peesi.
 
alkuperäinen
Jotenki sitä on ollu vain vähän junttimainen olo kun joutuu kieltäytymään tarjotuista viineistä, omaan pään sisäinen juttuhan tämä siis on. Maito olisi se ainoa oikea mulle, mutta ihan niin erilainen en uskalla yksinäni olla :) Mutta kiitos viesteistä. Kiva huomata, ettei sitä ihan niin juntti olekaan :D
 
connoisseur
[QUOTE="hmmm";24772174]mä en koskaan juo ruoan kanssa alkoholia, mun mielestä ruoan kanssa ei vaan sovi mitkään viinit/siiderit/kaljat, otan ravintolassa joko vettä tai limsaa, kotona sitten taas maitoa.

mulle nyt muutenkin maistuu alkoholi huonommin, en juo mitään mistä en pidä, yleensä sitten viihteelle lähtiessä mun juomakulut onkin vähän kalliimmat, koska ostan breezereitä tai sitten teen vodkaspritee tosi laimeena.[/QUOTE]

Oikea viini oikean ruoan kanssa on kyllä aikamoinen nautinto, ja nimenomaan parantaa ruoan makua ja koko makuelämystä. mutta tietty makuasia.
Jos ei halua opetella viinejä eikä yksinkertaisesti tykkää niistä, niin suosittelen juomaan vettä, se on aina ok hienoissakin tilaisuuksissa. Viinejä on niin paljon erilaisia ja makuja samaten, että vaikea sanoa yhtä, josta varmasti tykkäisi. Punaviinit ovat yleensä helpompia, esim joku Chileläinen keskitäyteläinen perusviini menee melko tottumattomiinkin suihin suht helposti, valkoviinit ja kevyet punkut ovat useimmiten "haasteellisempia" ja ruoan kanssa varsinkin.

Koskaan ei ole pakko juoda alkoholia, mutta kieltämättä sekin taito on mukava olla olemassa ja avartaa maailmaa paljon. :)
 
"Minä"
Kyllä niitä oppii maistelemalla juomaan. Mutta tosiaan, kyllä ruuan kanssa voi ravintolassa yhtä hyvin ottaa vaikka kivennäisveden. Jotkut ei voi juoda viinejä, kun ne närästävät liikaa esim. Eli ei se mitään pakollista touhua ole. Itse olen kyllä viinien ystävä, vaikka punaviiniä opin juomaan vasta kolmekymppisenä. Kun valitsee sellaisen "helposti" juotavan pehmeän viinin alkuun, niin siitä se lähtee. Nautiskele juustojen ja hedelmien kanssa.
 
no haloo
Suosittelen sulle jotain keskihintasta puolkuivaa punkkua, esim. alle 10e valikoimassa on ihan hyviä juotavia viinejä ja sitten syötävää sen kanssa, nimittäin viini on kyllä parasta ruoan kanssa.Ei sitä ole tarkotuskaan imeskellä lasitolkulla ilman naposeltavaa, viini ja ruoka korostaa toistensa makuja.
 
"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24772268:
Jotenki sitä on ollu vain vähän junttimainen olo kun joutuu kieltäytymään tarjotuista viineistä, omaan pään sisäinen juttuhan tämä siis on. Maito olisi se ainoa oikea mulle, mutta ihan niin erilainen en uskalla yksinäni olla :) Mutta kiitos viesteistä. Kiva huomata, ettei sitä ihan niin juntti olekaan :D
Jos et kehtaa muuten kieltäytyä niin sano että olet allerginen niille tai että sulle tulee pienestäkin määrästä viiniä kauhee päänsärky. Tiiän monia ihmisiä joilla on niin, on varmaan aika yleistä. Mun äidillä esim menee naama, kaula ja rinta punaläikikkääksi, jopa reisiin saattaa tulla laikkuja. Ja henkeä ahdistaa. Ei suostu ottamaan pienintäkään hörppyä.
 

Yhteistyössä