Nolo kysymys alapään tiukkuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "blush"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"blush"

Vieras
Synnytin reilu kolme viikkoa sitten ja nyt on jälkivuoto ollut pikkuhiljaa loppumassa jo vajaan viikon. Enää vähäistä tiputtelua. No mutta sehän tarkottaakin sitä, että pian (toivottavasti) päästään touhuamaan lakanoiden väliin ! Mua kuitenkin pelottaa, että paikat on löystyneet niin, ettei mies (enkä minä) nautikaan sänkypuuhista. Lantionpohjanlihaksia treenaan joka päivä 20 toistoa aamulla ja illalla. Pissaamista en pysty pysäyttämään ja sormitestillä tuntuu kyllä ylös-alas-liike, mutta aika heikkona. Mistä sen sitten tietää, että onko se tiukka vaiko ei ? :S

Onnea vaan siihen ekaan kertaan! Eli toisin sanoen: liukastetta lähietäisyydelle, sun limakalvot ovat niin ohuet kuin paperi että vaikka kävisit kuinka kuuman, et kostu tarpeeksi. Gliidiä vaan kehiin!Tiukkuudesta en tiedä, muista vaan ajatelleeni : voi kun tää ois pian ohi.

Sanooko lääkäri jälkitarkastuksessa jotain tuosta alapään kunnosta ? Että onko palautunut. Mulla se on elokuun lopulla, niin jos sen jälkeen vasta aloittaisi petipuuhat.. On muutenkin niin huono itsetunto, niin en kestäisi sitä ettei mies enää nauttisi edes seksistä :(

ap

Jep...ei se eka kerta kuule synnytyksen jälkeen mikään hekumallinen ole, mutta onhan sekin joskus tehtävä ;) Ja vasta 3 vk synnytyksestä. Ajan kanssa kyllä paikat palautuu ja aina kannattaa treenata noita lantionpohjan lihaksia :) Mulla oli toisen jälkeen paikat ihan löysät ja ajattelin, että ei helvetti se siitä...Mutta nyt tyttö 7 kk ja ollaan jo ihan normi tiukkuudessa =)

[QUOTE="blush";26669253]Synnytin reilu kolme viikkoa sitten ja nyt on jälkivuoto ollut pikkuhiljaa loppumassa jo vajaan viikon. Enää vähäistä tiputtelua. No mutta sehän tarkottaakin sitä, että pian (toivottavasti) päästään touhuamaan lakanoiden väliin ! Mua kuitenkin pelottaa, että paikat on löystyneet niin, ettei mies (enkä minä) nautikaan sänkypuuhista. Lantionpohjanlihaksia treenaan joka päivä 20 toistoa aamulla ja illalla. Pissaamista en pysty pysäyttämään ja sormitestillä tuntuu kyllä ylös-alas-liike, mutta aika heikkona. Mistä sen sitten tietää, että onko se tiukka vaiko ei ? :S[/QUOTE]

onko sulla eka synnytys takana? olen neljästi synnyttänyt ja nykyinen mieheni kehuu minua tiukaksi alapäästä, enkä ole muuten koskaan geishapalloja kokeillut tai mitään jumppia tehnyt alapäällä.

Anna aikaa itsellesi ja alapäällesi...kolme viikkoa on todella lyhyt aika. Ei ne siellä jälkitarkastuksessa tiukkuudesta mitään kommentoi, katsoo vaan että paikat on muutoin palautuneet synnytyksestä hyvin :) Treenaat ahkerasti, niin kyllä se siitä.

Ensimmäinen synnytys oli. En kyllä haluaisi mitään kuulia/palloja edes kokeilla :S

Onko sitten taas tiukka, kun tuntuu kunnon puristus sormissa ? En ole koskaan ennen tällaisia ajatellut enkä varsinkaan kokeillut, niin olen vähän kujalla. Enkä tiedä yhtään, että millaista puristusvoimaa siellä ennen synnytystä on ollut. Ehkä olisi kannattanut kokeilla, niin olisi jotain mihin verrata ja mihin tähdätä !

ap

Kiitos ihanista vastauksista, mä jo ehtisin pelätä jotain inhottavia "olet löysä" -kommentteja :) Täytyy vaan jatkaa jumppailua ja kärsivällisenä odottaa jälkitarkastukseen asti. Ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen jännittää ja pelottaa jo enemmän kuin synnytys :D

ap

Ikinä tullut mieleenkään miettiä, oonko tarpeeks tiukka (sen enemäpää ennen tai jälkeenkään synnytysten). Ei kaikki oo yhtä lailla siltä sun mieheltäsikin. (Ja usko pois, se sun ukkos miettii, onko se tarpeeks iso...)

Itse sanoin miehelle, että seksi kielletty ennne jälkitarkastusta. Tuskin näin oli, mutta halusin aikaa palautua ja tutustua muuttuneeseen kroppaan (mm. jossain vaiheessa uskaltauduin katsomaan peilillä alapäätä). Minulla oli tunne, että tarvitsin sen ajan, mutta tokikin yksilöllistä.

Helvetti, mihin tuosta hävis puolet tekstistä? Siis ei kaikki oo sun tiukkuudesta kiinni, vaan kyseessä on ennen kaikkea tekniikkalaji. Ja se sun miehes on yhtä lailla vastuussa siitä tekniikan hallinnasta...

Minulla jälkivuoto kesti 5 viikkoa ja seksiä harrastimme ekan kerran muistaakseni 7. viikon kohdalla, eikä se todellakaan ollut mikään nautinto. N. puoli vuotta meni ennen kuin yhdyntä lakkasi sattumasta. Stressasin että se tulee sattumaan aina, mutta onneksi se loppui vähitellen. En tiedä oliko episiotomialla ja 10 tikillä vaikutusta tuohon. Kysyin äsken olenkin löysempi nyt kuin ennen synnytystä ja kuulemma olen ehkä vähän, mutta ihan riittävän tiukka kuitenkin. Lakkaa stressaamasta. Seksiä ei ole mikään pakko harrastaa heti, kun vuoto on lakannut. Paikat eivät todellakaan palaudu missään parissa viikossa vaan siihen voi mennä kuukausia!

Uusimmat

Yhteistyössä