nollakelin ulkovaatetus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Vaikuttaa sitten siltä, että alkuvuosikin on täällä Helsingin seudulla samaa 0- ja plusasteista lumetonta keliä kuin tähän asti. Mikä kokemuksenne mukaan on lapselle paras ulkovaatekerta tällaiseen keliin? Siis lähinnä haen sellaista vedenpitävää kevyttoppavaatetusta.

Olen ostanut lapsille Ticketin Baggie north -haalarit, mutta ne taitavat olla ihan liian kuumat tälle kelille. Marras-joulukuu mentiin viime talven ohentuneilla Reimateceillä, mutta nyt ne alkavat olla jo turhan pienet ja kuluneetkin.

En haluaisi tunkea alle villa- tai fleecekerrosta, joten välikausivaatetuskaan ei käy. Mikä merkki olisi nyt hyvä, siis sellainen joka on lämpimämpi kuin välikausivaatteet mutta ei kuitenkaan aivan pakkashaalari? Vai luuletteko, että noi tiketit sitten kuitenkin sopisivat myös näin lämpimällä?

No käytä niitä tickettejä niin että lapsella on alla vain yksi kerros vaatetta. Niin mä ainakin käytän, en mä ala erikseen mitään ohuempia ostaan ja en tykkää laitella vk vaatteiden alle miljoonaa kerrosta. Ei meillä oo ainakaa valittaneet että ois liian kuuma.

Hae Po.P:n alesta (jos vielä löytyy) fleecevuorellinen vk-haalari. Kun ostat nyt vähän reilun, niin se menee ainakin ilman sitä vuorta vielä syksylläkin. Meillä tehtiin juuri näin viime tammikuun aleissa ja samalla haalarilla (fleece kiinnitettynä) mennään edelleen :)

Ihan paras tänä talvena on ollut Elloksen kokonaan kurahousukangasta oleva, fleecevuorinen haalari. Niitä on jopa kaksi , tilasin toisen vähän isompaa kokoa, kun toinen ei varmaan kauaa enää mahdu. Mutta kaksikaan ei tällaisena talvena ole ollut yhtään liikaa.

Välillä jos on ollut nollan pinnassa tai vähän pakkasen puolella, olen laittanut pojalle paksumman, vedenpitävän haalarin, ja alle vain yksi kerros sisävaatetta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä 4v. on käyttäny nyt alkutalven pääosin Everestin fleecevuorista ulkoiluasua, joka on sellaista kurahousukangasta ja pitää siis vettä täysin. On ollu tosi hyvä ostos ja mieluummin lapsi vetää sen päälleen kun kurahousut ja sadetakin eikä tartte miettiä laittaako kurahousut vai ei ja päiväkotimatkakin sujuu hyvin kuin ei haitta vaikka kastuu.

Ottaisin sen tiketin jo käyttöön. Se on kuitenkin niin hengittävä ettei hiosta. Sukkahousut ja paita vaan alle. Mitä hyötyä on siitä tiketin vedenpitävyydestä jos käytät sitä vaan paukkupakkasilla? Aikamoista rahantuhlausta.

Olen käyttänyt enemmän ohuinta toppapukua, tosin housut siinä eivät ole soveliaat todella märkään loskaan. Ticket on hieman lämmin, jos juoksee tauotta, mutta jos leikit ovatkin rauhallisempia ja niissä esim maataam maassa tms niin eivät ne ole lainkaan liian kuumia omalle lapselle.

Ensi vuodeksi on luiruna toppiksena Jonathanin tähtitakki. Se on hirvittävän paljon ohuempi kuin Ticket. Reimatec on minusta myös korkeintaan pikkupakkasen takki niille, jotka nauttivat lämmöstä. Hikihemmot toki pärjää sillä kylmemmälläkin. Lapsia on monia.

Lastenvaatteet eivät oikeasti hengitä, jos oikein hikoilee. Se arvo on kaikilla tosi alhainen (5000), mololla taitaa olla hengittävin puku (10000). Goretex esim on 22000 muistaakseni ja moni aikuinen hikoilee senkin kanssa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä