Nokkosihottuma pelkästä vedestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nana

Vieras
Onkos herkkäihoisten lasten vanhempia paikalla? Meillä on pojalla (6v) äärettömän herkkä iho ja atooppinen. Ei kestä oikein mitään. Sen kanssa on selvitty, kun on pesty harvemmin ja jätetty saippuat pois kokonaan ja huuhteluaineet pyykistä ja kaikki tuotteet hajusteettomia jne. Tuttua sikäli, että en voi itseänikään saippuoida, ilman, että kutisee.
Nyt on monta kertaa iskenyt heti pesun jälkeen nokkosihottuma olkapäille ja osin kaulalle heti pesun jälkeen. Muualle ei tule. Ja se näyttää tulevan nyt joka pesusta. Olen sen rasvannut ja asettuu sillä, mutta en käsitä, mistä se voi tulla. Voiko pelkkä vesi jo aiheuttaa reaktion? Nokkosihottuma (kokovartaloon) myös iskee joka siunaaman kerta, kun pojalle nousee kuume. Loppuuko tämä ikinä, parkkiintuuko iho vanhemmalla lapsella vai onko loppuiän kiusa. Kokovartalorasvaamiseen ei ole meillä lähdetty, koska on kokemuksia, että sen vain häiritsee ihon luonnollista rasvoittumista ja suojakerrosta...

Kuumeessa ja virustaudeissa nokkosihottuma on ihan normaalia.

Miten lämpöisellä vedellä pesette pojan? Mun tytöllä oli alle kouluikäisenä kylmäurtikariaa, ja iho nousi nokkosihottumalle, jos vesi ei ollut riittävän lämmintä. Viileällä ilmallakin tyttö oli ihan paukamilla, samoin kaupassa, kun oltiin kylmäaltaitten luona. Toisilla taas liian lämmin vesi tai ilma voi aiheuttaa urtikariaa.

Mulla tuli saunassakin.

Mulla on ollut aina urtikariaan taipuvainen iho ja muutama vuosi sitten se oli ihan hurjana. Kaksi vuotta sitä pahaa aikaa kesti ja sittemmin on helpottanut. Mulla tuli urtikariaa mm. näistä.

Kylmä vesi
Kuuma vesi
Saunassa käynti
Jäätelötuutti kädessä
Töissä kylmiössä käynti
Sormus sormessa
Korkokengät jalassa
Rintaliivit ja vyö
Miehen parta hankasi ihoani
Kaikkein pahinta oli että kämmenet paisuivat työtä tehdessä, eritoten tiskatessa, kun piti nostella tavaroita.

onneksi se loppui!

Yhteistyössä