Mitens sen opettelun kanssa nyt menikään, meillä on nokkamuki2v. tytöllä, ja kun yrittää siirtyä tavalliseen hän käy juomalakkoon, ja maidot ja vedet päällä!
2v, on nyt nuorin ja juo viellä nokkamukista en ole edes yrittänyt tavallisesta, 2 vanhempaa halusi jossain vaiheessa saman kaiset mukit kun vanhemmilla, olisko ollu 2,5v pari kertaa lensi maidot pälle mutta kyllä se siitä pikku hiljaa.
kaikki aikanaan. ei se nokkamuki ole edes paha hampaille eli sitä voi rauhassa käyttää niin kauan kun tarttee.
ja kaksivuotiaat ymmöärtää jo jonkin verran asioita niin voihan sitä mennä yhdessä kauppaan katselemaan lapselle mieleistä omaa mukia. meillä on esim nätit nallepuh mukit jotka on hieman kapeampia kuin aikuisten lasit, ja niissä on sellainen kumiosa reunassa ettei luista kädestä. meillä kun tyttö ei sostunut juomaan kahvallisista mukeista vaan halusi lasi mallisen.
ja meillä mukin opettelu tuli vahingossa. tyttö kylvyssä laikki mukilla juomista. joi siis kylpyvettä aina kun silmä vältti, siis pelkkää vettä ei saippuaa mukana. ja sitten kun ostettiin omat mukit ja kokeiltiin niin yllätys, joi hienosti ite.
Meillä poika 1v. 8kk kohta ja juo nokkamukista ja nyt viikon sisään olen aloittanut antaa hörppyjä tavallisesta. Ihmetteli aina meidän juomista tavallisesta lasista ja pyysi saada aina maistiaiset niinpä nyt ruoalla aina kaksi mukia nokallinen ja tavis...Säätelen aina itse ettei ota liian isoja kulauksia, muutaman kerran on vetänyt henkeen ja itsekkin säikähtänyt....Niin ne oppii sitten itse pikkuhiljaa taidon kallistaa lasia ja olee imaisematta niinku nokkamukista.
meillä nuo lapset on juonu jo 1,5 vuoden ikäisestä tavallisesta lasista. mukikaan ei aina kelpaa. nokkamukia osoittaa ja sanoo "vauva". ihan pari kertaa on kaatunu mammat mut muuten todella hienosti menny.