Nokialaiset perheet ja tärkeää asiaa kihomadoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jotuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jotuska

Jäsen
03.06.2015
288
9
18
39
Meillä nyt ensimmäinen kerta, kun kihomatoja. Tytär sai tartunnan päiväkodissa ja mä sain tartunnan tyttäreltä. Raivostuttaa ja ottaa tää touhu päähän. Pyrvin kuuri alotettiin viime viikon torstaina ja meille siitä ei ollu mitään hyötyä. Asuntoa olen tähän saakka desinfioinu joka päivä, käsiä pesty ihan neuroottisina, tytön lelut pesty ja desinfioitu, petivaatteet vaihdettu joka päivä ja pesukone laulaa melki ympäri vuorokauden. Maanantaina käytiin lääkärissä ja saatiin vermox kuuri ja tähän mennessä ei siitäkään ole ollu apua.

HUOM! Oma lääkäri sano, että Nokialla on kihomato kantoja, joihin ei meinaa lääkkeet tehota. Ei olla ainoa perhe joka on joutunu ravaamaan lääkärissä monta kertaa matojen takia, jotka ei meinaa hävitä millään.

Meillä on pysytty kotosalla ei tulis mieleenkään viedä tyttöä nyt päiväkotiin, koska meijän päiväkodissa on muutenkin ollu ihan kohtuuttoman paljon noita kihomatoja. Tää on ollu kaikkiaan aivan saatanan stressaavaa touhua ja näyttää siltä, että loppua ei näy. Ilmeisesti loppu elämän saa elää madot perseessä ja siivota ja desinfioida koko kämpän joka ikinen päivä hamaan tulevaisuuteen.

Voimia paljon! Haluan sanoa muutaman vinkin sulle ja vähän rauhoitellakin! kannattaa laittaa yöksi sinkkipastaa peräaukon suulle, niin uusia munia ei pääse enää syntymään. Kynnet lyhyeksi ja desinfiointi ei tapa munia eli huolellinen saippuapesu paras! Te varmasti pääsette niistä eroon. Välttäkää edes vähän sokeria sillä siitä madot tykkää. Meil ollu yhteensä viisi kertaa niitä ja aina onnistuttu pääsemään Eka kerralla eroon! Jaksamisia, ymmärrän ihan täysin sen ressin, mut luota, et ne menee Viel pois!

Tosiaan madot rakastavat hiilareita ja sokeria, eli kannattaa vältellä. Valkosipulista eivät pidä. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta olen kuullut että valkosipulia (esimerkiksi kookosöljyyn sekoitettuna) voi hieroa peräaukon ympärille. Koska madot eivät tykkää valkosipulista, eivät todennäköisesti tule sinne munimaan.

jos on kihomatoja nii saako vanhempi siitä sairaslomaa?

Mä sain ja töistä jopa toivottiin, että olen niin kauan poissa, että madot kadonnu. Ymmärrän hyvin, että halutaan välttää tolla joukko epidemiaa. Tyttäreni olen pitäny visusti kotona. Ainoo, mikä tässä on alkanu pikku hiljaa rassaamaan, että eikö jumalauta voi keksiä jotain uutta lääkettä noita vastaan, mikä oikeesti toimis hyvin.

Mulla ja tytöllä siis edelleen matoja. Onneks meijän 5-vuotias auttaa pintojen denfioinnissa ja tekee sen todella tarkasti ja hyvin. Yhessä ollaan siivoiltu joka aamu.

TUO valkosipulinixi on hyvä. Iloiten voin sanoa että suosittelen. Toimii ihan tavan ruoka öljylläkin. Itse olen pähkinäallerginen niin ei tulisi mieleenkään laittaa kookosöljyä.