Nokia 5230 vai iPhone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vielä haluan jatkaa tuohon... Onhan iphone kaunis/komea/ihana mutta auta armias jos kerran tiputat lattialle, se on sillä selvä!
Nokialaiset kestää ja ovat halpoja, ei paljon harmita jos vähän kolhasee :D Omaakin puhelintani olen jo kerennyt uittaa eikä ole moksiskaan. :)
Itse kannatan nokiaa, mutta pidän myös applen tuotteista (tietokoneista tosin)...
Normaali suomalainen ei paljoa tee kaikilla iphonen ominaisuuksilla... Jos haluaa kaiken käyttöön, pitää olla netissä puhelimella, että hyötyy jotain!

[QUOTE="vieras";22254472]Uudessa iPhonessa on vielä se bugi että jos pitää kiinni puhelimen toisesta alakulmasta, kenttä tippuu nollaan.[/QUOTE]

Onko sulla toi puhelin? SE on aika mahdoton saada oikeesti kadottaan kokonaan kenttää.

Ei tarvi kahta kertaa miettiä OPhone tietenkin, sitä ei kadu kuin hetken, sen ajan kunnes puhelimen hinta on unohtunut.
Nokiassa on sureka symbian käyttis kaikenlisäksi

suosittelen nokia 5230 navi puhelinta on monikäyttöinen iso 3,2" kirkas näyttö hyvä nettipuhelin ja ennenkaikkea saat ilmaisen navigoinnin kaupanpäälle ja se toimii loistavasti autossa kävellen,olen monet kerrat löytäny perille tarkasti oikeaan paikkaan tuntemattomissa kylissä ja kaupungeissa,ei terte muuta kuin kitj osoite minne mennään ja alat vaan kuunnella ihanaa naisen ääntä kun se kertoo minne meet mistä käännyt miten pitkä matka siitä sinne tästä tuonne käänny oikealle sitten vasemmalle jne.todella mahatva systeemi puhelin voi olla keskikonsolissa ja kuuntelet vaan

5230 on loistava kännykkä hintaansa nähden. Olen omistanut sellaisen kohta vuoden. Kiinteähintainen datansiirto on ehdoton.

Plussaa

Selkeä näyttö.
Hyvä käyttöjärjestelmä.
Käyttöliittymä ei lagaa.
Hyvä navigointi ja siihen liittyvä sääpalvelu.
Saa paljon ilmaisia ohjelmia, kuten Google Mapsin, jos Ovi Maps ei miellytä. Ainakin Google löytää satelliitit nopeammin.
3,5 mm stereoliitin on hyvä, saa kiinni kaiuttimiin, koneeseen, kuulokkeisiin tms.
Kamera on aivan hyvä. Videokuvauksen framerate on 30FPS, joka takaa jouhean kuvauksen. Pituutta ei rajoitettu.

Miinusta

Jos selaa kuvapainotteisia web-sivuja, muisti loppuu.
Nokian oma selain on surkea. Opera paljon parempi.
Akku on välillä epäluotettava. Ainakin kesällä autotelineessä ylikuumenee helposti ja tyhjenee.
Ohjelmia jää helposti taustalle päälle, varsinkin musiikkisoitin jää kummittelemaan.

iPhonessa tahtoo olla se vika, että sen omistajat muuttuvat helvetin ärsyttäviksi. Ilmeisesti se johtuu niistä tuhansista appseista, joista ei ole mitään hyötyä. Iphonen käyttäjät haluavat välttämättä esitellä ihmisille (joita ei voisi vähempää kiinnostaa), kuinka hienoja applikaatioita heidän puhelimestaan löytyy.

"Kato, ku mä painan tästä kuuluu DING! DONG!"
"Joo. Hienoa."
"Ja ku mä painan uudestaan, kuuluu taas DING! DONG!"
"Kiva."
"DING! DONG! DING! DONG!"
"Noni."
"Ja tästä lähtee valosapeliääni! BZZZZZZT!"
"Jee."
"BZZZZZZT! BZZZZZT! Kato miten hienosti näyttö menee! DING! DONG! BZZZZT! DING! DONG!"
"Vedä vittu päähäs ja kuole."

iphonissa on todella hyvä kosketusnäyttö minulla on ollut molemmeat iphone 3gs ja nokia 5230 iphoniin saa hyviä pelejä ja sovelluksi apple storesta osta ihmeessä. minulla on nyt iphone 4 ja on todella hyvä osta iphone 3gs tai iphone 4

Yhteistyössä