Noin viikon uutiset perseestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten tuo ennen ylen ainoa katsottava kotimainen ohjelma on sekin pilattu valjastamalla sekin suvaitsevaisuuden sanoman levittämiseen???

Oli kyllä huonoin jakso ikinä. Juontaja sölkkäsi ja toisti samaa asiaa neljään/viiteen kertaan selvittäessään, mitä sauli sillä sekavalla puheellaan tarkoitti. Juontajan mukaan sauli yritti oikeasti sanoa, että muidenkin maiden tulee lopettaa yksittäiset rajavalvonnan kiristämiset, kun muka pitää odottaa, että tehdään eu-tasolla yhteisiä päätöksiä. Sitten mollattiin maita, jotka rajoja yrittävät kiristää. Lopuksi studioon raahattikn vielä joku sekavia horiseva täti, joka yritti kertoa, että ei ole hyvä olla tolkun inminen, vaan jokaisen pitää yksilönä kohdata avoimesti erilaisuus.

Se on YLE:n yksi arvoista; monikulttuurisuuden edistäminen. Sitä on jokaisen siellä työskentelevän pakko noudattaa.
Mutta oli jotenkin vielä niin nolon huonosti toteutettu. Juontaja takelteli ja tosiaan toisti sitä samaa "ei sauli oikeasti mitään maahanmuuttokriittistä tarkoittanut"-lausetta neljään kertaan.
Sen tädin puheista ei saanut mitään selvää, mutta juontaja väkisin yritti tiivistää ne suvaitsevaisuus-sanomaksi.
Meni kyllä maku koko ohjelmasta.

No toi olikin huonoin jakso NVU:n historiassa. Mutta on niillä viime aikoina hyviäkin jaksoja ollut. Mun mielestä se on ihan hauskaa viihdettä, jos laskee pois Ylen räikeän maahanmuuttomyönteisyyden. Yleensä niillä on tosi osuvia vitsejä ja ihan asiakritiikkiäkin. Ikävä kyllä aina kun on turvapaikanhakijajakso, ne takertuu joihinkin mitättömiin asioihin, kuten jonkun ilmeeseen, nimeen tms. Huomaa, että laatu aina laskee niissä jaksoissa. Mielellään kattoisin omia mielipiteitäni vastaaviakin sketsejä, mutta kun ne on tosi kömpelösti tehty.

Miten tuo ennen ylen ainoa katsottava kotimainen ohjelma on sekin pilattu valjastamalla sekin suvaitsevaisuuden sanoman levittämiseen???

Oli kyllä huonoin jakso ikinä. Juontaja sölkkäsi ja toisti samaa asiaa neljään/viiteen kertaan selvittäessään, mitä sauli sillä sekavalla puheellaan tarkoitti. Juontajan mukaan sauli yritti oikeasti sanoa, että muidenkin maiden tulee lopettaa yksittäiset rajavalvonnan kiristämiset, kun muka pitää odottaa, että tehdään eu-tasolla yhteisiä päätöksiä. Sitten mollattiin maita, jotka rajoja yrittävät kiristää. Lopuksi studioon raahattikn vielä joku sekavia horiseva täti, joka yritti kertoa, että ei ole hyvä olla tolkun inminen, vaan jokaisen pitää yksilönä kohdata avoimesti erilaisuus.

Ihana kuinka avaudut siitä kuinka et itse ymmärtänyt ohjelmaa. Sauli todellakin yritti juuri näin sanoa, mikä on jäänyt osalta kansaa ymmärtämättä. Lisäksi ihmettelen sinun omaa henkilökohtaista itsetuntoasi. Vitsit jotka kopsuvat ns. omaan nilkkaan saa sinut tuohtumaan ja suivaantuneena kirjoittamaan nettiin ja haukkumaan koko shown, et siis selvästikään osaa nauraa itsellesi. Lisäksi se täti horisi kyllä harvinaisen viisaita mitä ollaan vastaavissa ohjelmissa kuultu, nyt et vaan selvästikään ymmärtänyt itse mistä oli puhe. Katsopa uudestaan digiboxilta niin aukeaa varmaan sinullekin.

Ihana kuinka avaudut siitä kuinka et itse ymmärtänyt ohjelmaa. Sauli todellakin yritti juuri näin sanoa, mikä on jäänyt osalta kansaa ymmärtämättä. Lisäksi ihmettelen sinun omaa henkilökohtaista itsetuntoasi. Vitsit jotka kopsuvat ns. omaan nilkkaan saa sinut tuohtumaan ja suivaantuneena kirjoittamaan nettiin ja haukkumaan koko shown, et siis selvästikään osaa nauraa itsellesi. Lisäksi se täti horisi kyllä harvinaisen viisaita mitä ollaan vastaavissa ohjelmissa kuultu, nyt et vaan selvästikään ymmärtänyt itse mistä oli puhe. Katsopa uudestaan digiboxilta niin aukeaa varmaan sinullekin.
Ihan sama, mitä sauli puheellaan tarkoitti. Pointti oli siinä, että hyvä viihdeohjelma on pilattu sillä, että keskitytään vain pakkosyöttämään suvaitsevaisuutta, sen sijaan että keskityttäisiin viihdyttämään. Pystyn kyllä nauramaan myös omia ajatuksia ja arvoja kritisoiville vitseille, mutta vain, jos huumori on hyvin toteutettu.

Eli katsopa itse ohjelma uudestaan, niin huomaat, että ko. jaksossa oli nyt unohdettu se, mikä ko. ohjelman tehtävä on, eli viihdyttää. Ei opettaa suvaitsevaisuutta.

Yhteistyössä