Noi tyypit, jotka ei pääse ekalla läpi inssistä. Niiden täytyy olla supertyhmiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole tyhmä, vaikken ekalla päässytkään. Jännitin ja ryhmittäydyin yksisuuntasella oikeelle puolelle, kun piti kääntyä siitä vasempaan. Koska mies opetti, laitto inssi 1 ajotunnin jonka kävin hoitamassa samantien ja tunninpäästä ajoin inssin uusiksi, täydellisesti :saint:

No inssissä, ajossa, voi sattua yhtä ja toista. Eihän ne päästä läpi, vaikka jonkin asian sattuessa se vika ei olisikaan oppilaan. Mutta sitä en ymmärrä miten jotkut ei pääse kirjallisista läpi :o Herttinen sentään, helpompia koekysymyksiä ei ollut edes ala-asteella :D

Sä tässä tunnut olevan supertyhmä.

Jotku pomppautetaan ihan sen takii et liika itsevarmuus karisee.Ja säännökset kertoo prosentin minkä pitää pompata,ei saa autokoululla mennä liian hyvin.

systeri "ajoi punaista päin" inssin mielestä, kun valot kerkesi vaihtumaan vihreästä oranssii ja oranssista punaiseen sillä aikaa, kun sisko ajoi risteyksessä. Valitettavast siskolla ei ollu sitä kristallipalloa mukana just sinä päivänä eikä nähny ennalta että valot vaihtuu joten uusiks meni.
Supertyhmästä en tiedä, on se koulussa aina pärjänny keskiarvoa selvästi paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Eipä yleistetä:
systeri "ajoi punaista päin" inssin mielestä, kun valot kerkesi vaihtumaan vihreästä oranssii ja oranssista punaiseen sillä aikaa, kun sisko ajoi risteyksessä. Valitettavast siskolla ei ollu sitä kristallipalloa mukana just sinä päivänä eikä nähny ennalta että valot vaihtuu joten uusiks meni.
Supertyhmästä en tiedä, on se koulussa aina pärjänny keskiarvoa selvästi paremmin.
Tuota, eikö se ole aika päivänselvää, että ne valot vaihtuu ihan koko ajan?
:)

Moni voi jännittää aika lailla. Toisilla se vaikuttaa niin että sekoilee helpoissakin jutuissa, toiset pystyvät jännityksen avulla skarppaamaan. Minä lukeudun onneksi jälkimmäisiin, A-korttia ajaessani selvisin hidasajosta ensimmäisen kerran vasta inssissä :D

noo, ehkä mä oon sit tyhmä :D

kyllä mäkin kaikki säännöt tiedän, se inssi vaan on tunnelmaltaan vähän erilainen tilanne.. ja riippuu itse inssistäkin aika paljon, millä sävyllä se niitä ohjeita jakelee yms. siis tokihan siellä liikenteessä pitää osata toimia oikein, oli minkälainen päänaukoja vieressä tahansa, mut tällaselle hermoilijalle se tilanne itsessään oli hankala.

Eli inssi ei olekaan ajokoe vaan tyhmyystesti....olipa hyvä et 30-v:nä vielä ajoin kortin ja sain tietää olevani tosi tyhmä.
Kauheaa olisi elää luullen olevansa ihan viisas vaan todellisuudessa olisikin umpi tyhmä.
Kiitos tästä tiedosta, olen niin tyhmä etten tajunnutkaan tuota

Siskosi on varmaan pompannut alinopeuden vuoksi.
Jos liikennevalot on ihan noin kerenneet vaihtua.

Alkuperäinen kirjoittaja kestää aika kauan:

samaa mietin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Onhan se ihan normaalia, että ne valot vaihtuu, eikä tarvi olla edes alinopeutta. Siihen risteykseen ei hullukaan aja kattomatta tuleeko joku rekka punaisia päin. Ei sisko siis siihen pysähtynyt, mutta hidasti kuitenkin nähdäkseen. Vaikka risteyksessä ei tarvitse kääntyä, niin neljän kaistan ylitys plus punaista päin tulevien tsekkaus ja nopeat liikennevalot on aika huono yhdistelmä, kyllä siinä ihan normi 35-40km/h nopeudella kerkee ne valot vaihtumaan punasiksi vaikka risteykseen mentäessä ne valot on vihreenä ollu.

Joo mä olen kans supertyhmä kun en päässyt kirjallisista ekalla yrityksellä läpi (inssiajosta kylläkin). Kirjalliset ekalla yrityksellä missasin koska siellä näytettiin dioja, joita autokoululaiset oli harjoitelleet ja mä en.

Alkuperäinen kirjoittaja kestää aika kauan:

Supertyhmää tässä on se että liikennevalot on punainen, KELTAINEN ja vihreä. Ei ole olemassa oranssia valoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Onhan se ihan normaalia, että ne valot vaihtuu, eikä tarvi olla edes alinopeutta. Siihen risteykseen ei hullukaan aja kattomatta tuleeko joku rekka punaisia päin. Ei sisko siis siihen pysähtynyt, mutta hidasti kuitenkin nähdäkseen. Vaikka risteyksessä ei tarvitse kääntyä, niin neljän kaistan ylitys plus punaista päin tulevien tsekkaus ja nopeat liikennevalot on aika huono yhdistelmä, kyllä siinä ihan normi 35-40km/h nopeudella kerkee ne valot vaihtumaan punasiksi vaikka risteykseen mentäessä ne valot on vihreenä ollu.

Siis jos on liikennevalot,niin eihän sitä silloin tsekkailla et mitä ne muut kaistat tekee.Ne odottaa sua.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Sille, joka ekassa inssissä reputtaa niin ei ikinä pitäisi myöntää ajokorttia.

Oikeassa olet...on ollut monta hurjaa ja vauhdikasta tilannetta liikenteessä, mutta yhtään kolaria en ole aiheuttanut kuitenkaan...mutta moni mies olisi säästynyt sydämen tykytyksiltä ja noitumisilta jos mulle ei ois myönnetty korttia :D

Mulla inssissä Manskulla eteen lykkäs kuorma-auto, joka ei sitten ykskaks tiennytkään minne halus mennä ja löi jarrut pohjaan. Edellä ajavat hajantuivat kuka minnekin, koska ei juuri ollut tilaa väistellä. Itse ratkaisin asian koukkaamalla puoliksi bussipysäkin jälkeen olevalle 30cm "levikkeelle". Kuulemma täysin väärä tapa ja inssi uusiskis. Kuulemma olisi pitänyt ymmärtää (ja huomata) että edellä ajava kuorma-auto jarrutti ennen suojatietä ja mun olisi pitänyt ennen koukkausta PYSÄHTYÄ, koska kuorma-auto peitti suojatien, jolle siis en ollut edes menossa, vaan tein kolarin välttävän liikeen opettajan neuvomalla tavalla niin sanottuun "pakotilaan". Tämä tila on tarkoitettu väistöliikkeeseen, jos joku uhkaa ajaa päälle ja näin vältetään kolarit. Tein siis, kuten oli opetettu, mutta inssin mielestä homma kusi. Ei auttanut valittaa, kun ei ollut todistajia mukana. Eikä asiaan vaikuttanut se, että ne kolme minua ennen väistöliikkeen tehnyttä oli jo siellä suojatiellä pitkinpoikin. Olisi siis pitänyt oikeaoppisesti lyödä jarrut pohjaan ja odottaa peräänajoa, koska peräänajaja on aina vastuussa peräänajosta. Näin inssi opetti. Jäin kyllä hieman olemaan erimieltä, mutta vain itsekseni, kun ei inssille saa aukoa päätään.

No ensinnäkin ap kirjalliset (joissa siis on niitä kysymyksiä ja joista sä aloituksestas puhut, etkä inssistä ) on ihan eri juttu kuin inssiajo

Ja Majuri-kulta, edelleenkin olen samaa mieltä sun kanssas, mutta koska mulla se kortti nyt kuitenkin on, niin........ saavutetuista eduistahan ei luovuta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Sille, joka ekassa inssissä reputtaa niin ei ikinä pitäisi myöntää ajokorttia.

Pitääkö herra majuri itseänsä nyt hiukkasen parempana ku ne ketkä pääsi läpi tokalla kertaa..ei oo muuta eroo ku se et toiset maksoivat kaksinkertaisen summan sinuun nähden.

Yhteistyössä