Noi haalareittein kokoluokat on ihan P'rseestä!!!! Ihan sama minkä merkin puku******

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh!

Vieras
Kaikki ulkohaalarit ja koot ihan älyttömiä! Minkä tässä nytkin ottaa (merkkejä en edes sano kun näkyy olevan ihan sama mikä merkki, sama juttu)!
Nytkin tilasin lapselle joka n.110cm pitkä, puvun joka 110cm - niin järkyn iso!!! Osasin jo varautua etten 116cm MISSÄÄN NIMESSÄ ota ja tuokin on nyt vielä liian iso.

Nyt menee täysin viime VUOSIEN puvut (välkausi että talvi) jotka kokoa 98cm ja ne on nyt hyvät, sopivat. Viime vuonna roikkuivat päällä ja silloin menikin parhaiten 92cm puvut.

Siis ei noi vastaa YHTÄÄN mitoitusta, nytkin pitää otta 100cm haalari jos tälle talvelle haluaa sopivan, ettei roiku päällä - mutta ensi talveksi se on jo pieni sitten ja ei paljoo huvita jokq vuosi 100euroa laittaa uutteen, SOPIVAAN pukuun. Tai tuo 110cm puku jää nyt käyttämättä ja on sit seuraavalle vuodelle ja jo vanhempaa mallia. Että ärsyttää kun pitää vekslailla näitten kanssa joka vuosi, mutta en uskonut että NOIN iso voi olla. Siis noissahan on reilu 10cm LISÄmittaa. Tuo puku ois sopiva sitten kun pituutta lapsella liki 120cm.

minäkin olen huomannut, että meidän tytölle on hankala ostaa oikean kokoista haalaria. ostin mukamas reilun haalarin nyt syksyks (kokolapun mukaan) ja kappas sen lahkeet onkin kohta lyhyet, muuten sopiva. Vai onko tuo tyttö sitten pitkäjalkainen?

Meillä taas on aina pitänyt hankkia ainakin yhtä numeroa suurempi haalari, kuin lapsen pituuden perusteella voisi olettaa. Ja haalareissa ekana lyhyeksi jää olka-haaraväli.

Sitten taas jos koettaa soveltaa samaa kokoa takkiin+housuihin, niin perseelleen menee taas. Edes saman firman haalari ei todellakaan tunnu olevan samalla mitoituksella tehty, kuin sen myymä kaksiosainen asu. Saati sitten jonkun muun puljun valmistama asu.

Ei se nyt ihan noin mene. Vai miten hoikka minikääpiö lapsesi oikein on?
Yleensä se menee niin, että kannattaa ottaa pituuden mukainen koko, niin siinä on n 10cm kasvuvara, jota suositellaankin olevan, eipähän jää haalari pieneksi kesken kautta. Tai sitten niin, että otat sen yhden koon pienempää, eli jos lapsesi ln 110 cm,otat 104cm haalarin. En ole ikinä tajunnut ihmisiä jotka valittavat että pitää ostaa uusi haalari kesken talven, kun haalari menee pieneksi. Kannattaiskohan alunperin ottaa sen kokoinen haalari jossa on kasvunvaraa?? Kuka haluaa ostella kalliita haalareita kahdesti talvessa?

Mutta ap nyt selvästikin pukee lapsensa liian naftiin haalariin. Saako 110 pituinen lapsesi leikittyä 98 kokoinen haalari päällään? Eikö ota haarasta kiinni kun kumartuu? Eikö jää ranteet paljaaksi jos nostaa käsiä ylös? Onko mukava liikkua?...Epäilen suuresti....

Mä ostin esikoiselle aikoinaan haalarin, joka oli 104 cm, kun lapsikin oli sen kokoinen. Ajattelin olevan vähän liian iso, mutta kuitenkin sopiva. Loppujen lopuksi 92 cm haalari olikin oikean kokoinen. Musta toi on raivostuttavaa, kun ei ole hajuakaan mitä kokoa otat, kun voivat olla vaikka mitä kokoa. Meidän 2-vee kuopus käyttää Reiman 74cm haalari ja nyt on hihat alkaneet olla vähän lyhyet, mutta muuten mahtuu ihan hienosti.

koot vaihtelee älyttömästi merkeittäin. Ja toisissa on kamalan lyhyet hihat ja lahkeet, toisissa kamalan pieni niska-haara -mitta. Ehkä siinä vaiheessa, kun lapsi menee kouluun, niin ennättää löytämään sen hänelle sopivan mallin ja oikean koon. Täällä, kun ei ole edes kauppoja missä niitä sovittaa, vaan laadukkaammat ulkovaatteet pitää tilata netistä. Kaksi-osaisissa kaikki onkin taas ihan äinpäin. Mä olen ihan kypsä!

Ja siis kyllähän se lapsi kannattaa ottaa kauppaan mukaan kokeilemaan!
Merkeittäin tosiaan koot vaihtelee, ja sen oppii kyllä muutamassa vuodessa kokemuksella mikä merkki sopii omalle lapselle.(esim onko lapsi pitkäselkäinen, mikä merkki ei ollenkaan sovi lapsen ruummiinrakenteeseen nähden)
Eikö ap ole oppinut?
Haalarissa KUULUU olla 10cm kasvuvara, eli nyrkinmitta haaroissa tyhjää. Kun ne lapset tiettävästi kasvavat!!! Juttele kaupan myyjille jos et itse osaa ostaa oikeankokoista haalaria!

Jos tuottaa noi suurta päänvaivaa niin suosittelen menemään kauppaan ja sovittamaan niitä pukuja. Saa sopivan :D
Minä kävin lapsen kanssa kaupassa sovittamassa pukua ja tilasin sen sitte netistä kun oli siellä halvempi. Järkyttävän yksinkertaista :)

Juu niin on, etenkin cupcaken, nyk racoonin. Lahkeet on varmaan 5cm lyhemmät kuin ticketin, lassien ja Reiman saman kokoisissa. Lassie vastaa musta parhaimpien joukossa kokoaan.

Reimatecin haalarit on ainakin paaaaaaaaljon isompia kun kokolappu sanoo. Meidän poika n. 88cm pitkä ja 86cm haalari on aika iso edelleen..
Miks muuten pitää uutena ostaa haalareita? Siinä en näe mitään järkeä.. Itse ostin tuon käytettynä, lähes uuden veroinen ja hintaa tais olla 20e pintaan..

[QUOTE="harmaana";27311476]Reimatecin haalarit on ainakin paaaaaaaaljon isompia kun kokolappu sanoo. Meidän poika n. 88cm pitkä ja 86cm haalari on aika iso edelleen..
Miks muuten pitää uutena ostaa haalareita? Siinä en näe mitään järkeä.. Itse ostin tuon käytettynä, lähes uuden veroinen ja hintaa tais olla 20e pintaan..[/QUOTE]

Ja mä ostan aina uuden. En tiedä miten nuo on pesty ja pidetty. Itse olen myynyt käytettyjä jopa 50 eurolla eli ei sille uudellekaan niin paljon hintaa jää ja mallin ja kuosin saa valita itse.

Meillä on lapsella nyt 86-senttiset vk-haalarit (ei paljon kasvunvaraa, menevät just tämän syksyn mutta tuskin enää keväällä) ja sisävaatteet kokoa 98 :D Sisävaatteissa osa myös 92 ja 98/104. En tiedä lapsen pituutta kun edellisestä neuvolasta aikaa 10kk, joulukussa 2-vuotisneuvola :) Musta tuntuu et sisävaatteissa koot on ihan kittanoita siinä missä ulkovaatteet on todella reiluja.

Kaikki ulkohaalarit ja koot ihan älyttömiä! Minkä tässä nytkin ottaa (merkkejä en edes sano kun näkyy olevan ihan sama mikä merkki, sama juttu)!
Nytkin tilasin lapselle joka n.110cm pitkä, puvun joka 110cm - niin järkyn iso!!! Osasin jo varautua etten 116cm MISSÄÄN NIMESSÄ ota ja tuokin on nyt vielä liian iso.

Nyt menee täysin viime VUOSIEN puvut (välkausi että talvi) jotka kokoa 98cm ja ne on nyt hyvät, sopivat. Viime vuonna roikkuivat päällä ja silloin menikin parhaiten 92cm puvut.

Siis ei noi vastaa YHTÄÄN mitoitusta, nytkin pitää otta 100cm haalari jos tälle talvelle haluaa sopivan, ettei roiku päällä - mutta ensi talveksi se on jo pieni sitten ja ei paljoo huvita jokq vuosi 100euroa laittaa uutteen, SOPIVAAN pukuun. Tai tuo 110cm puku jää nyt käyttämättä ja on sit seuraavalle vuodelle ja jo vanhempaa mallia. Että ärsyttää kun pitää vekslailla näitten kanssa joka vuosi, mutta en uskonut että NOIN iso voi olla. Siis noissahan on reilu 10cm LISÄmittaa. Tuo puku ois sopiva sitten kun pituutta lapsella liki 120cm.

Tilasit? Siinähän on tietenkin vaihto-oikeus. Lähetä takaisin ja pyydä yhtä kokoa pienempi. Ei jää käyttämättä.

Uuden ostamisessa on se etu, että pääsee sovittamaan pukua kaupassa ja valitsemaan koon. Täällä ei ole liiemmälti kirppareita, joten ei kun Huutikseen siis. Sitten saa aina olla kyselemässä noita olka-haaramittoja ja milloin mitäkin, että löytyisi sopiva. Siinä sitä on koluamista, kun kolmenkin eri koon haalarit nuuskit läpi per muksu ja etsit mittoja.

koot vaihtelee älyttömästi merkeittäin. Ja toisissa on kamalan lyhyet hihat ja lahkeet, toisissa kamalan pieni niska-haara -mitta. Ehkä siinä vaiheessa, kun lapsi menee kouluun, niin ennättää löytämään sen hänelle sopivan mallin ja oikean koon. Täällä, kun ei ole edes kauppoja missä niitä sovittaa, vaan laadukkaammat ulkovaatteet pitää tilata netistä. Kaksi-osaisissa kaikki onkin taas ihan äinpäin. Mä olen ihan kypsä!

Tässä muutama vinkki;
Pitkäselkäinen lapsi: Pop (polarn o.pyret sopii hyvin), voit jopa ostaa koon isompaa
Lyhytjalkainen lapsi: Ticket ei käy, lahkeet tosi pitkät (tai osta yhtä kokoa pienempi)
Hoikka lapsi: Molo tai Pop sopii hyvin. En ostais Tickettiä tai Reimaa
Hoikka ja pitkät raajat(ehkä pitkä selkäkin); Minymo hyvä
Normaalikokoinen lapsi: Lindex fix hyvä

Halpismerkit vaihtelevat; h&m vaihtelee, lindex ei ole järin suurta kokoa,
kappahlista en tiedä.

KANNATTAA kokeilla! Kenkien kanssa.

Mä ostan aina uuden haalarin kauden alussa ja yleensä Lassieta kun on aika edullinen. Koon yritän ottaa sen mukaan että ei ole liikaa kasvuvaraa koska tuota on varaa ostaa sitten toinenkin puku myöhemmin. Jos ostaisin Tickettiä tai Reimaa niin hinnan takia haluaisin sen kestävän pari kautta ja siksi pitäisi heti ostaa liian reilu. Joinakin talvina poika ei ole pahemmin kasvanut yli haalaristaan ja onkin mennyt koko kauden sama puku ja hyvin on kestänyt rämäpäisen pojan menoa ja säästöä on tullut. Kirpparilla vielä myynyt puvut aina eteenpäin ja saanut niistä sen pyytämäni 10 euroa. Edullisempaa ja hyvin kestävää.

Meillä ollut Reimaa ja Remua. Viime talven 122 koon haalari ja lapsi nyt 125 cm. Meni koko talven. Meillä pituus ja kokonumero kyllä pitäneet yhtä. Ainahan haalari on hirveen ison näköinen henkarilla ja alkutalvesta hieman reilun tuntunen.

[QUOTE="vieras";27311505]Meillä on lapsella nyt 86-senttiset vk-haalarit (ei paljon kasvunvaraa, menevät just tämän syksyn mutta tuskin enää keväällä) ja sisävaatteet kokoa 98 :D Sisävaatteissa osa myös 92 ja 98/104. En tiedä lapsen pituutta kun edellisestä neuvolasta aikaa 10kk, joulukussa 2-vuotisneuvola :) Musta tuntuu et sisävaatteissa koot on ihan kittanoita siinä missä ulkovaatteet on todella reiluja.[/QUOTE]

Just näin, sisävaatteissa pitää ottaa sitten toisissa 20cm isompaa että on sopiva....

[QUOTE="vieras";27311655]Just näin, sisävaatteissa pitää ottaa sitten toisissa 20cm isompaa että on sopiva....[/QUOTE]

Täh? Kai te nyt tajuatte että kaikki lapset kasvavat omaa tahtiaan/omalla käyrällään. Ei todellakaan pidä yleensa ottaa 20cm isompaa sisävaatetta.
Normikokoiselle lapselle sopii juuri ne vaatteet jossa lukee hänen pituutensa!

Ja ei ulkovaatteiden valinnassakaan mitään ongelmaa ole. Niissä on tietenkin isommat koot, jotta alle mahtuu mahdolliset välikerrokset; fleece tai villa.

En näe tässä asiassa mitään ongelmaa. Kauppaan sovittelemaan vaan, ja jos lapsi erityisen pieni/iso, sitten joutuu merkkien välillä kokeilemaan enemmän.

[QUOTE="vieras";27311691]Täh? Kai te nyt tajuatte että kaikki lapset kasvavat omaa tahtiaan/omalla käyrällään. Ei todellakaan pidä yleensa ottaa 20cm isompaa sisävaatetta.
Normikokoiselle lapselle sopii juuri ne vaatteet jossa lukee hänen pituutensa!

Ja ei ulkovaatteiden valinnassakaan mitään ongelmaa ole. Niissä on tietenkin isommat koot, jotta alle mahtuu mahdolliset välikerrokset; fleece tai villa.

En näe tässä asiassa mitään ongelmaa. Kauppaan sovittelemaan vaan, ja jos lapsi erityisen pieni/iso, sitten joutuu merkkien välillä kokeilemaan enemmän.[/QUOTE]

Kyllä meidän 2v lapsella on 98 sisävaatteet, varsinkin housut ja 80 koon Minyomon vk-haalari joka on siis täysin sopiva. Lapsella pituutta noin 92cm

[QUOTE="vieras";27311691]

QUOTE]

Joo, leveyttä pitää olla niin, että alle mahtuu jotain extraa, mutta kun hihat roikkuu niin, ettei käsiä näy. Ei siinä ole järkeä.

Siihen on jo oppinut, että Ticketillä ja Reimalla kannattaa ottaa yhtä kokoa pienempi haalari. Mutta se on harmittanut, kun Reiman kaksiosaisissa puvuissa takki on suurempi kuin housut. Lahkeet jää paljon nopemmin lyhyiksi (ja lapsemme eivät ole pitkäjalkaisia) kuin hihat. Joo, kaupasta voi tietysti ostaa niin, että valitsee yhtä koka isommat housut, mutta olen ostanut noita lähinnä kirpparilta.

Nostakaa laiskat äidit persus sohvalta, ja menkää kauppaan kokeilemaan haalareita lapselle.
Ei luulis olevan liian vaikeeta.

Eikö kaikki äidit jo tiedä että ulkovaatteiden mitoitus on kaikille merkeillä suurempaa kuin sisävaatteiden? Mikä tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää.

Ja mikä siinä on niin kauheeta, että haalari on alkutalvesta vähän suuri?

Anteeksi turha aloitus, en vaan ymmärrä näitä valittaja-ketjuja...

[QUOTE="vieras";27311761]Nostakaa laiskat äidit persus sohvalta, ja menkää kauppaan kokeilemaan haalareita lapselle.
Ei luulis olevan liian vaikeeta.

Eikö kaikki äidit jo tiedä että ulkovaatteiden mitoitus on kaikille merkeillä suurempaa kuin sisävaatteiden? Mikä tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää.

Ja mikä siinä on niin kauheeta, että haalari on alkutalvesta vähän suuri?

Anteeksi turha aloitus, en vaan ymmärrä näitä valittaja-ketjuja...[/QUOTE]

Kun niitä kauppoja ei ole! Neitstä pitää tilata! Jos sua ärsyttää nämä ketjut, niin mene muihin ketjuihin....

Yhteistyössä