No pakko sanoa että kyllä tulin kipeäksi tuosta rokotteesta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auts.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auts.

Vieras
Muutamaan tuntiin rokotteen jälkeen eilen ei tuntunut mitään. N. 5 tunnin päästä kipeytyi käsi ja tuli heikko olo. Iltapäivällä oli jo todella hutera olo. Tuntui kuin olisi ollut kipeänä mutta ruumiinlämpö oli noussut vain n. puolisen astetta.
Otin panadolia ja auttoi ja olo helpottui. Illalla nukkumaan käydessä ei ollut enää mitään muuta kuin kipeä käsi. Mutta nukuin alku yön todella levottomasti ja kahdelta heräsin ihan järkyttävään paleluun. Ja olo oli kuin 39 asteen kuumeessa. Kuumetta en mitannut mutta mies haki minulle lisää lääkettä ja toi kaksi peittoa lisää. Tunnin päästä olo helpottui sen verran että sain nukuttua.
Nyt oksettaa ja tekee pahaa mutta kuumetta ei ainakaan enää äsken ollut. Toivottavasti ei tulekaan kun olen yksin lasten kanssa päivän.

Toivottavasti tämä nyt sitten tarkoittaa sitä että tästä rokotteesta on hyötyä eikä sitä että tästä on jotain haittaa vauvalle. :( Rv. 13+4.

Niin.. No en muista missä maassa, niin rokote kiellettiin raskaana olevilta ja täällä sitä oli tutkittu paljon enemmän kuin Suomessa.

Itse en ikinä ottaisi mitään sellaista itseeni, jonka kehittämiseen on mennyt muutama viikko, lääkkeitähän testataan vuosia normaalisti, että voivat tulla markkinoille ja silloinkin saattaa tapahtua virheitä.

Itse lääkkeessähän on tuota sikatautia, joten onko tuo nyt ihmekään että olet kipeänä, saat taudin mutta lievenpänä, voit kuitenkin välttää sen ettet ota jotain sellaista mistä ei ole kokemusta, eikä mielestäni ole turvallinen.

JA vaikka otat rokotteen, niin se EI estä levittämästä tautia muihin, et vain itse voi uudestaan sairastua siihen.

No nyt kaikesta vähiten kaipaan syyllistämistä siitä että olen tehnyt virheen tuon ottaessa. Luotan kuitenkin terveydenhuolto henkilökuntaan hiukan enemmän kuin tavallisen kansalaisen keksimiin pelotteluihin. Rv. 12 oli ylitetty ja tätä suositeltiin ja ainakin 90 % täällä olevista odottavista äideistä sen otti.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
rokotteessa ei kyllä ole eläviä sikanuhapöpöjä..

Itellä oli kans paripäivää hötteröolo kun rokotteen otin, mutta suurin haitta oli se ettei kättä voinu käyttää pariin päivään.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
rokotteessa ei kyllä ole eläviä sikanuhapöpöjä..

Itellä oli kans paripäivää hötteröolo kun rokotteen otin, mutta suurin haitta oli se ettei kättä voinu käyttää pariin päivään.

On kyllä juu sellainen höhlä, flunssainen olo. Ei maistu ruoka, oksettaa, päätä särkee ja sitten oli tuo kuume.
Käsi on kipeä, enkä pystynyt nukkumaan sen päällä mutta kummasti se pakkotilanteessa toimii ( kun pienin lapsista pitää saada pois pinnasängystä ).

en ikinä itse ottas varsinkaan raskaana ollessa...enkä kyllä anna lapsillenikaan laittaa koska se voi olla että niitä jälki seurauksia tulee vasta esim.vuodenpäästä.ROKOTE EI OLE TURVALLINEN!
Juurikin ap siitä tulee eka toisille noita vilustumis oireita,särkyä,kuumeilua ...mutta sikiölle vaikutukset voi tulla pahempina ja sen takia sitä ei anneta kaikissa maissa odottaville äideille!
kukin päättää itse mitä tekee ja mielipiteitä on monia,suurin osa lääkäreistä ja hoitohenkilö kunnasta on vastaan mutta heidät "pakotetaan" työnsä takia ottamaan ja suosittelemaan kaikille vaikka olisivat rokotetta vastaan. :((

EN SUOSITTELE!
Olin viikon rokotteen jälkeen TODELLA kipeä ja meinasin jo luovuttaa kun olo oli aivan järkyttävä ja kuume nousi yli 39...Päänsärkyä,rajua oksentelua ym...
Ihan hirveetä,jos olisin tiennyt mitä siitä seuraa OLISIN JÄTTÄNYT OTTAMATTA!

Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
EN SUOSITTELE!
Olin viikon rokotteen jälkeen TODELLA kipeä ja meinasin jo luovuttaa kun olo oli aivan järkyttävä ja kuume nousi yli 39...Päänsärkyä,rajua oksentelua ym...

Näin minäkin sanoin miehelleni. Että en olisi ottanut jos olisin tiennyt että näin kipeäksi siitä tulee.

Tosi nopeaa tehty rokote, en ottas ikinä ja hoitsu olen minäkin. Meillä onneksi työntekijät aivat valita otammeko vai emme. Lääkkeistä ei koskaan tiedä, mm. mpr-rokotteen yhteyttä autismiin on alettu tutkimaan, välillä tulee että voi johtua välillä ei, viisaampia olemme taas jonkin ajan päästä.. Ja tämänhän nyt olisi pitänyt olla äärttömän turvallinen, siis mpr:n.

Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
EN SUOSITTELE!

Peesi....
itselläni aivan sama,onneksi en ole raskaana mutta töiden takia oli pakko ottaa :( 5 päivää sairaslomalla ja huomenna töihin,ainakin toivottavasti...

Jos ja kun rokotteesta ei voi sairastua sikainfluenssaan, niin miksi siitä tulee täysin samat oireet kuin itse taudista? Ja ihan totta, ei ole mikään yksittäistapaus tämä ap:n kokemus, vaan suurimmalla osalla käy just näin. On sen verran monta ihmistä lähipiirissä jotka on jo rokotettu, että vertailupohjaa todellakin on.

ite otin eilen rokotteen,käsi tuli kipeeks sen verran että ei huvita nukkua sen päällä.muuten olo ihan jees oli koko illan mutta yöllä tuli ihan sellanen olo että ois kuumetta ja sitten vähän sellanen huono olo,mutta suht äkkiä nukahdin kuitenkin ja nyt aamulla ei oo mitään paitsi toi käden lihas on kipee.eihän sitä tiedä mitä päivä tuo tullessaan mutta nyt ainakin olo ihan ok.

Mieheni otti - ei mitään oireita, siskoni otti - käsi kipeä, äitini otti - ei oireita, siskon työkaverilla päivä kuumetta.

Rokkimakkara kertoi palstalla SAIRASTUNEENSA itse tautiin. Rankalta kuulosti ja hän kyllä suositteli ottamaan rokotteen. Sairaalakeikka taisi hällä olla.

Olisipa edes joku eksynyt tähänkin ketjuun joka ajattelisi että rokote on hyvä ottaa raskausaikana :( Nyt tunnen itseni ainokaiseksi ja kamalaksi äidiksi joka on tehnyt elämänsä pahimman virheen ja sairastuttanut oman lapsensa vakavasti sen vuoksi!

"Molemmat Sveitsissä hyväksytyt rokotteet ovat adjuvantillisia rokotteita. Focetria sisältää elohopeayhdiste tiomersaalia 50 mikrogrammaa ja Pandemrix 5 mikrogrammaa. Mediassa aiemmin olleiden tietojen mukaan Sveitsin Swissmedicin tarkoitus oli linjata raskaana olevilla käytettäväksi adjuvantitonta rokotetta. Uutisen mukaan oltiin selvittämässä, saadaanko käyttöön muualta adjuvantitonta rokotetta ja onko mahdollista hyväksyä käyttöön Pandemrix -rokote ilman adjuvanttia. Teknisesti tämä olisi mahdollista, koska adjuvantti on eri pakkauksessa."

http://www.rokotusinfo.fi/

Kummallista etten itse raskaana ollessa saanut mitään rokotteita vaikka tein työtä, jossa niiden voimasssa olo olisi ollut välttämätön. Hoitoalalla siis kun sairaita mm.hepatiittipotilaita hoisin. Neuvolassa ja työterveydessä ei kummassakaan suostuttu laittamaan mitään rokotetta, koska riskit oli liian suuret.
Kumma, että tätä possunuhaa rokotetaaan kuitenkin liukuhihnalla raskaana olevilla.

No mun mielestä rokote kannattaa ottaa. Mieluummin vaikka jopa viikko sairaana (lienee harvinaista kuitenkin...) kuin itse taudissa hengitysvaikeuksien ym takia sairaalaan ja henki pois! Ja kyllä väestön laaja rokottaminen todellakin estää taudin leviämistä tehokkaammin kuin mikään muu keino. Yle Areenasta kannattaa katsoa A-talk-ohjelma. Siellä mielipiteitä rokotteen puolesta ja vastaan. Puolesta-mielipiteet vakuuttivat minut.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Jos ja kun rokotteesta ei voi sairastua sikainfluenssaan, niin miksi siitä tulee täysin samat oireet kuin itse taudista? Ja ihan totta, ei ole mikään yksittäistapaus tämä ap:n kokemus, vaan suurimmalla osalla käy just näin. On sen verran monta ihmistä lähipiirissä jotka on jo rokotettu, että vertailupohjaa todellakin on.

Mun lähipiirissä taas vain yhdellä kymmenestä on noussut vähän kuumetta. Muut on "selvinnyt" käsikivulla/rokotuskohdan arkuudella parissa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Olisipa edes joku eksynyt tähänkin ketjuun joka ajattelisi että rokote on hyvä ottaa raskausaikana :( Nyt tunnen itseni ainokaiseksi ja kamalaksi äidiksi joka on tehnyt elämänsä pahimman virheen ja sairastuttanut oman lapsensa vakavasti sen vuoksi!

:( no onhan sen ottanut monet muutkin mutta tuntuu kuin lääkärit yrittävät ylipuhua odottavat äidit sen ottamaan ja heidät on helppo saada mukaan koska tunteet ovat niin pinnassa ja muutenkin päätökset ovat vaikeita.
Toivotaan että teille ei tule mitään...

Entä jos raskaana oleva ei ota tuota rokotetta ja sairastuu vakavasti? Onko se Tamiflu vai mikä se lääkkeen nimi oli jota sikainfluenssaan käytetään? Sitten parempi vaihtoehto? Eihän sitäkään tiedä miten se vaikuttaa sikiöön? Vai?
Saati se kaikki muu. Mahdollisesti korkea kuume, jos tulee pahat jälkitaudit ja joutuu hengityskoneeseen, onko se hyväksi syntymättömälle vauvalle?
Minä jotenkin koetin miettiä tämän asian myös mieheni ja vanhempien lapsieni kannalta. Eivät he halua äitiä ja vaimoaan menettää :(

Yhteistyössä