No on tässäki suhteessa paljon järkeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoi

Vieras
Aina kun mies tulee töistä, se iskee perseensä tietokonetuoliin ja istuu siinä koko sen ajan kun on kotona. No joo, kerran viikossa se siivoaa mun kans ja sitten joskus harvoin tekee ruokaa. Useimmiten mä teen ruuan ja sillä aikaa se istuu koneella ja tulee syömäään ku ruoka on valmista, jonka jälkeen painuu takas koneelle.

Välillä se kyllä lähtee kavereidensa kanssa jonnekin kahville tms mutta aina kotona ollessaan istuu koneella! Äsken yritin jos se ois tullu mun kanssa tonne makkarin puolelle mutta ei kiinnostanu, "ei jaksa", eikä kuulemma kiinnosta kattoa mitään lefffaakaan. Sanoi että "oon just ollut 8 tuntia töissä, mä haluun nyt olla koneella ja huilata vähän". Joo no, ei se leffan kattominenkaan sen enempää energiaa veis.

Sitten kysyin että miten se meinaa jaksaa oman tulevan vauvansa kans olla töiden jälkeen (ja varsinkin jos vauva itkee hirveesti tms), niin vastaus oli vaan "no tottakai mä nyt oman lapseni kans jaksan olla, mitä sitten vaikka se itkee, kyllä mä ennemmin oon lapsen kanssa kun koneella".

Joo mutta oman vaimonsa kanssa ei jaksa olla näköjään.

Oli vaan pakko "avautua". Ja ei kiitos sitten mitään "miks oot tommosen kaa lapsen tehnyt" kommentteja.

Kannattaisko keskustella kunnolla että pitää sitä parisuhdettakin hoitaa että sen vauva-arjen sitten jaksatte? Ei se tietokone valitettavasti sitä parisuhdetta hoida. Mitä siellä koneellaan tekee iltaisin? Pelaa, juttelee kavereiden kanssa, lukee uutisia? Et täysin saa miestäsi vierottautumaan tietokoneesta (edes vauvan tulon jälkeen), joten ehkä kannattaa enemmänkin tietää mitä toinen koneella tekee ja voisiko aikamääriä esim. puolittaa nykyisestä ja toisen puolen verran antaa sitä aikaa perheelle (vaikka sitten vain katsomalla leffaa).

Oma mies tekee pidempiäkin työpäiviä kuin tuo 8h (vastaavasti vapaapäiviä viikossa enemmän), mutta kyllä jaksaa kotiin tultuaan esim. iltapalan tehdä meille molemmille tai auttaa ihon hoidossa (selkää on ikävä yrittää rasvata itse). Ja vaikka paljon ollaan koneella molemmat, ehtii siinä ennen nukkumaan menoa hyvin jutellakin jos jotain tärkeää on päivän aikana tapahtunut. Tietyllä tapaa asennekysymyskin osittain, mitä haluaa tehdä ns. vapaa-ajalla töiden jälkeen.

Miehesi kuulostaa ihan mun exältä. Se kanssa paineli saman tien töistä tultuaan koneelle, laittoi kuulokkeet korvilleen ja istui siinä kuin liimattuna nukkumaan menoon asti. Viikonloppuisin se istui koneella aamuyöhön asti, meni nukkumaan klo 4-5 aikoihin ja nukkui seuraavaan iltaan. Tää mun exä vielä teki päivät työtä tietokoneella, en tajua miten se jaksoi vielä vapaa-ajallakin istua siinä helvetin koneella. Aika nopeasti tuollaisen kanssa kyllä etääntyy, kun toista ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin tietokone. Koeta puhua sen miehesi kanssa ja sopia vaikka joku aika mikä päivässä tietokonetta käytetään, ei siinä nyt koko iltaa tarvitsisi istua!

Yhteistyössä