No olipas taas "kiva"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoks

Vieras
Olin tänään kolmen lapseni kanssa äidilläni kylässä. Lapset on 5v, 3v ja 10kk.

5v vahingossa kaatoi mehulasinsa pöydällä ja lattialle. Siinä kohtaa jo mielessäni huokailin, koska tiesin, että äitiäni raivostuttaa yltiöpäisesti se kun lasi kaatuu. Muistan sen lapsuudestani ja sitten vielä äitini 11v nuorimmainen sanoi siitä vierestä että "no nyt äiti raivostuu". Aloin siivota mehua pöydältä ja äitini pyyhki lattiaa kuivaksi ja selvästi koitti hillitä itseään. Sitten 5v kuiskasi minulle, että hän tahtoisi lisää mehua johon äitini tiuskaisi todella tylysti että "ja minä sanon nyt, että ei todellakaan tule lisää mehua". Poika meni sitten hiljaisena olohuoneeseen.

Järjetöntä ylireagointia. Muistan tosiaan, että lapsenakin sai heti olla valppaana, että miten paljon äiti suuttuu, jos lasi kaatui. Harmittaa ja ärsyttää se minuakin, jos tulee ns. turhaa siivottavaa, mutta minkäs vahingolle voi. Lisäksi harmitti, kunäitini aina valittaa siitä miten etäisiltä lapseni tuntuvat, koska eivät vain tunne äitiäni niin hyvin. Ujostelevat ja arkailevat siis jotenkin, koska ei nähdä niin usein ja tämänpäiväinen ei nyt ainakaan lähentänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
:o :o Mä ainakin sanoisin tollasella akalle että hölläis vähän pipon narujaan :o Lapsethan on lapsia!!!En yhtään ihmettele jos lapset ei niin välitä moisesta tiukkiksesta.

Niin minusta on uskomatonta, että kilahtaa edelleen samalla tavoin. Tai no... selvästi pidätteli itseään. Meille lapsena kyllä räyhäsi melkoisesti jos samanmoinen moka pääsi käymään eli nyt ei ihan samalla tavalla kehtaa. Mutta outoa, kun sitä ei satu hänen kotonaan enää mitenkään jatkuvaan ettei vieläkään pysty pidättelemään kunnolla.

Sano sille et nyt vähän pienempää suuta, lapsihan pelkää sua ku olet tuollainen! Mä ainaki sanoisin äidilleni (joka myös sai raivarit ku kaadoin mukin pienenä).

Hei meil taasen painittiin vähän toisellaisesta asiasta... nimittäin vessapaperista... äiti miehineen on niin nuuka kuin vaan voipi olla..... viel muutama aika sitten kun oltiin mummolassa ja jompi kumpi tytöistä oli menossa veskiin äitini suusta kuului huuto... yksi paperi pissille kaksi kakalle.... mua niin kiehutti aina.... tietty me aina vitsailtiin sitten kotimatkalla siittä .. kerran sitten kun mentiin taasen mummolaan oli isompi tyttö menossa vessaan ..juuri ennen kuin äitini kerkes huutaa tutun virrensä tyttö huus sille mulla on taskussa omat paperit... ei muutes enää koskaan sen jälkeen ole kuulunu yksi paperi pissalle kaksi kakalle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Hei meil taasen painittiin vähän toisellaisesta asiasta... nimittäin vessapaperista... äiti miehineen on niin nuuka kuin vaan voipi olla..... viel muutama aika sitten kun oltiin mummolassa ja jompi kumpi tytöistä oli menossa veskiin äitini suusta kuului huuto... yksi paperi pissille kaksi kakalle.... mua niin kiehutti aina.... tietty me aina vitsailtiin sitten kotimatkalla siittä .. kerran sitten kun mentiin taasen mummolaan oli isompi tyttö menossa vessaan ..juuri ennen kuin äitini kerkes huutaa tutun virrensä tyttö huus sille mulla on taskussa omat paperit... ei muutes enää koskaan sen jälkeen ole kuulunu yksi paperi pissalle kaksi kakalle :laugh:

Ahhahhaaa! Hauskaa! :D :D :D

Yhteistyössä