No oliko teilläkin mukava jussi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies ja poika oli ensin tontilla hommissa ja sitten mentiin kaupan kautta anoppilaan syömään superherkullista ruokaa. Sitten kotiin purkamaan kauppakasseja ja laittamaan vähän paikkoja kuntoon.

Mä olin jostain syystä eilen kiukkuinen kuin pieni ampiainen ja lopulta mies kyllästyi ja totesi että jää vauvan kanssa kotiin kun mä ja esikoinen lähdetään kylään läheiselle mökille.

Siinä vaiheessa mun oli pakko mennä itseeni ja lopulta saatiin miehen kanssa asiat selviksi. Sitten mentiinkin mökille ja kivaa oli :). Mies ja poika menivät saunaan ja uimaan, he kalastelivat ja pitivät hauskaa. Me naiset taas oltiin ensin pienten lasten kanssa, kunnes pikkuiset (meidän vauvaa lukuunottamatta) menivät nukkumaan. Juteltiin mukavia ja kaikilla oli kivaa.

Me ei saatu omaamme nukkumaan lainkaan, joten puoli yhdentoista aikaan pakattiin tavarat autoon ja kurvattiin kotiin. Mä nukutin kuopuksen ja sillä aikaa esikoinen ja mies grillasi erittäin myöhäisen iltapalan.

Esikoinen jaksoi vielä hetken täytellä puuhakirjaa kunnes tuli nukkumatti. Sitten olikin vielä hetki aikaa olla miehen kanssa kaksin kunnes uni vei meidätkin mennessään.

Kivaa oli ja oli hyväkin että tuli miehen kanssa pieni sanominen. Puhdisti taas kivasti ilmaa ja mä sain pahan tuulen samalla pois :).

Ihan mukava. Kukkia on kerätty, syöty hyvin, kissanpennut löytyivät, lettuja paistettiin, muumeja on katsottu ja hyviä kirjoja luettu.

Nyt soi yläkerrassa rokkijaräime kun teinit kavereineen rokkaa jauhelihamössöllä täytettyjen lettujen voimin, ja mies laulaa unilauluksi joululaulua pienelle, eli pian päästään taas nukkumaan (mikäli rokiltajaräimeeltä uinahdetaan.)

Juu,ihan kivaa rentoa oli :) Ajelulla käytiin ja kahvilla mummolassa.Sit kotiin grillaamaan ja katsottiin niskavuori-elokuva ja pehkuihin ja kiva oli herätä kun ei ollut kankkusta :D

Lisäänpä vielä että yöllä tuo pienimmäinen valvoi ja itki, pyöri sängyssä eikä mikään tuntunut auttavan. Pakko mennä kohta hänen kanssaan lääkäriin.

Tuon valvomisen takia ja myös siksi että jouduin yöllä ottamaan lääkkeen levottomiin jalkoihin, mä olin aivan tokkurassa aamulla. Niinpä mies nousi pikkuisen kanssa ja mä jatkoin uniani...ja heräsin yhdeltätoista :D :D. En edes muista milloin olisin niin kauan nukkunut :D.

Vähän on vieläkin tokkurainen olo (ne lääkkeet on TOSI vahvoja ja otan niitä TOSI harvoin), mutta eiköhän tää tästä viimeistään kun päästään grillaamaan hampurilaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Ette käyneet sitten naisporukalla rantaravintolassa =)

No ei sitten käyty :). Mä olin kyllä laittautunut vähän ihan sitä silmällä pitäen, mutta en ollut silti yhtään innoissani menosta. Siksi olikin helpotus huomata että nuo 2 muuta naista oli toinen kotivaatteissa ja toinen just saunasta tulleena.

Eli puheen asteelle jäi ja hyvä niin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On ollut. Ja vielähän tämä mittumaari jatkuu...likka tulossa parin tunnin päästä syömään.

No niinhän se jatkuu :). Meillä mies ja esikoinen meni just kalaan ja mä alan varmaan kohta väsätä hampurilaisia grillattavaksi. Miehen veli tulee varmaan meille syömään ja eiköhän me vielä tänäänkin suunnata sinne mökille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli :D Saunottiin ja grillattiin. Ja leikittiin aikuisten ja lasten voimin kattomunaa ja pallopurkkia :)

Mikä ihme leikki on kattomuna ja pallopurkki :D :D

Mitkähän mahtais olla niiden toiset nimet hmm.. No selitetäänpäs :D ... kattomunassa pallo heitetään katolle ja samalla huudetaan pallon kopparin nimi esim. Jussi. Jussi yrittää ottaa pallon kiinni ja samalla muut juoksee karkuun. Sit kun Jussi saa pallon kiinni ja huutaa et SEIS ja karkuun juoksioiden pitää pysähtyä. Sitten Jussi ottaa viivalta 3 askelta, sylkäisee ja siirtyy syljen kohtaan (yöks mikä yksityiskohta ) ja siltä paikalta yrittää sitten osua pakoon juosseisiin. Mikäli Jussi osuu johonkuhun saa tämä osuman saanut munan, mikäli Jussi ei osu keneenkään saa Jussi munan. Sitten kun joku on saanut 3 munaa, tehdään munitus jossa joko oikein tai väärin arvaamalla saa itselleen uuden nimen. Kaikki oikein hyvä nimi, 1 väärin ei niin hyvä nimi jne. Esim. Jussi arvaa kaikki oikein saa Jussi nimeksi Onnimanni. Tästä lähtien Jussi ei olekkaan Jussi vaan Onnimanni joten jos Jussille heittää pallon katolle pitää huutaa "Onnimannille". Mikäli nimen muistaa väärin, saa heittäjä munan. Mikäli Jussi unohtaa nimensä, pääsevät muut kauas karkuun kun Jussi unohtaa ottaa palloa kiinni, yleensä tästä sitten seuraa muna ellei sihti ole heittovaiheessa hyvä.. ja niin edelleen :D

Pallopurkkia en jaksa selittää :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Vieras: kuulostaapa hauskalta vaikkakin kovin monimutkaiselta :) :flower: .

Teillä on siis takuulla ollut mukavaa pelatessa :)

Kuulostaa kirjoitettuna aika omituiselta mutta on oikeasti hyvin yksinkertainen leikki :D Pallopurkissa yhdistyy piilosillaolo ja näppä pelastamisineen. Juu ihmeen kivasti meni ilta, 4 tuntia jaksettiin leikkiä.

Ihana juhannusaatto oli. Olin kaveripariskunnan luona heidän uudessa omakotitalossaan. Tehtiin katetulla terassilla ruokaa racletella, syötiinkin ulkona, juotiin viiniä, saunottiin ja pelailtiin. Juuri tulin kotiin ja odottelen yhtä kaveria myöhemmin syömään, lupasin tehdä pippuripihvit ruuaksi.

Mulla oli kivaa. Juhlin samoin kuin joskus ennen muinoin teininä, eli juotiin viinaa auringon nousuun ja grillattiin. Ja aamulla kaikki heräs ties mistä...siis pöydän alta, matolta yms yms

Heh. No niin, nyt alkoi taas aikuisuus ja darraakaan ei onneksi ole.

Kuulostaapa ihanilta nuo teidan mokkijuhannukset. Nuo viinan juomiset kuulostaa aika surullisilta, mutta nuo leikit, wau! Kivaa, kun aikuisillakin on viela leikkimielta :)

Taalla ei juhannusta juhlita, mutta ihan kiva lauantai ollut muutenkin.

Yhteistyössä