No oho!!Onpas tällä myyjällä paljon käyttämättä jäänyttä vaatetta paketissaan????Outoa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu...Hups, yhtäkkiä kaapista löytyi kolmet uudet farkut lisää, neljä uutta mekkoa ja ulkopuku ja parit kengätkin vielä :laugh:
Minä olen hamsteri ja aina välillä löydän vintiltä pitämättä jääneitä lastenvaatteita mutta tuo on oikeasti jo aika huvittavaa.

Kieltämättä ihmeellistä... Kummastelen aina näitä, joilla on paljon ihan uusia vaatteita myynnissä. Itse kun ostan lapsille vaatetta niin kyllä irrotan laput heti, kun on sovitettu ja sopivaksi todettu. Tulee väkisinkin mieleen, että joko on varastettua tavaraa tai sitten laput on kiinnitetty jotekin käytön jälkeen vaatteisiin takaisin...

[QUOTE="vieras";24435133]Uskoisin että on jälleenmyyjä,ehkä netissä tai jopa liikekkin ja myy varstoon jääneitä pois.[/QUOTE]

Miksi sitten pitää todeta että heillä käyttämättömäksi jääneitä tms. Eikö voisi suoraan vaan todeta että on liike? Ei vaan tajua.

Myy oman nettikauppansa myymättä jääneitä tms.? Onhan tuolla huutiksessa paljonkin noita ammattimyyjiä joilla on oma liike.

Ammattimyyjät, joilla oma liike ja myyvät liikkeen tavaraa huutiksessa myös, niiden pitää olla YRITYSKÄYTTÄJIÄ, eli se lukee heti siinä niiden myynti-ilmossa ns. automaattisena juttuna, että tämä käyttäjä on yritys, joka maksaa veroja jne.

Mitään tuollaista ei tolla ainakaan ollu.

[QUOTE="vieras";24435133]Uskoisin että on jälleenmyyjä,ehkä netissä tai jopa liikekkin ja myy varstoon jääneitä pois.[/QUOTE]

On laitonta tehdä noin. Käyttäjän pitää rekkautua yrityskäyttäjäksi tuolloin.

[QUOTE="jepjep";24435191]Ammattimyyjät, joilla oma liike ja myyvät liikkeen tavaraa huutiksessa myös, niiden pitää olla YRITYSKÄYTTÄJIÄ, eli se lukee heti siinä niiden myynti-ilmossa ns. automaattisena juttuna, että tämä käyttäjä on yritys, joka maksaa veroja jne.

Mitään tuollaista ei tolla ainakaan ollu.[/QUOTE]

En usko että kaikki niitä ihan rehellisesti ilmoittelee.

[QUOTE="vieras";24435199]On laitonta tehdä noin. Käyttäjän pitää rekkautua yrityskäyttäjäksi tuolloin.[/QUOTE]

Ei se laitonta ole. Mikään Suomen laki sitä ei kiellä. Mutta voi se olla huutiksen sääntöjen vastaista, jossain tapauksessa.

Meilläkin on paljon käyttämättä jäänyttä vaatetta. Poika on saanut paljon vaatetta lahjaksi isovanhemmiltaan, tädeiltään, isotädeiltään jne. On kummankin puolen isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi jne. Usein ne lahjaksi saadut vaatteet eivät ole niitä kaikkein käytännönnöllisempiä, joten helposti jää kokonaan käyttämättä.

Voi ostella halvalla ja koittaa myydä niitä voitolla. Se on aika vaaratonta, jos on itsellä lapsi, jolle ne vaatteet sitten menevät, jos ei satukaan menemään kaupaksi.

Myy pääasiassa Gap:a ja Gymboree -merkkiä mikä voi viitata siihen, että on jotain suhteita kyseisiin vaatemerkkeihin. Mikä ei toki tarvitse olla laitonta! Joku sukulainen/kaveri tms. voi myydä noita kaupastaan tolle halvalla, joku tuttu/sukulainen/tai itse käy usein vaikkapa Lontoossa ja sieltä tuo paljon ale-vaatetta jne.

[QUOTE="Äitix4";24435242]Gymboreeta ei myy yksikään yritys suomessa. Eli jenkeistä ostellut/tilannut tms. Oudon paljon kyllä täysin käyttämättömiä. Joku sairaus tuokin kai on.[/QUOTE]

No olisko sitten tilannut jenkeistä voitolla myytäväksi?

[QUOTE="Äitix4";24435242]Gymboreeta ei myy yksikään yritys suomessa. Eli jenkeistä ostellut/tilannut tms. Oudon paljon kyllä täysin käyttämättömiä. Joku sairaus tuokin kai on.[/QUOTE]

KIDidealta ainakin saa joitain vaatekappaleita.

[QUOTE="Vieras";24435118]Kieltämättä ihmeellistä... Kummastelen aina näitä, joilla on paljon ihan uusia vaatteita myynnissä. Itse kun ostan lapsille vaatetta niin kyllä irrotan laput heti, kun on sovitettu ja sopivaksi todettu. Tulee väkisinkin mieleen, että joko on varastettua tavaraa tai sitten laput on kiinnitetty jotekin käytön jälkeen vaatteisiin takaisin...[/QUOTE]

Itse osatan paljon lapsille alesta isompia vaatteita kaappiin odottamaan, joskus sinne jää jotain kokoa paljonkin unohduksiin jos tullut esim. kasvupyrähdys.
Nyt hyödynsin Tarjoustalojen tasarahoista -40% pois alea, ostin 200€:lla 800€:n arvosta vaatetta. Kolmelle lapselle siis..