No nyt sitten mulla onkin tässä oikein kiva soppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut

Vieras
Hain perhepäivähoitaja koulutukseen. Sain eilen tietää että mut on valittu sinne. Otin tietty paikan vastaan. Tuossa loppukesästä työkkäri "painosti" mua hakemaan työvoimapoliittiseen koulutukseen(joku avustaja hoiva-alalle). Nyt sieltä tuli sitten kutsu haastatteluun ja soveltuvuuskokeeseen. Mutta mun mielestä on hassua että siinä kutsussa lukee Lähihoitaja. Kun en minä mihinkään lähihoitaja koulutukseen ole hakenut vaan avustajaksi hoiva-alalle oli nimike mulla on jopa esite siitä. Noh joka tapauksessa olisin nyt siis menossa siihen perhepäivähoitaja koulutukseen mieluummin. Yritin soittaa asioista tänään työkkäriin mutta ylläri ylläri nehän oli koulutuksessa ja koko tän alueen työkkärit kiinni. Noh huomenna uus yritys mutta saakohan tuon lähihoitaja touhun nyt peruttua kun meen tuohon perhepäivähoitaja juttuun ilman että tulee jotain sanktioita? ja kuinkas muuten kun tuo pph koulutus alkaa 13.8 niin kerkeeköhän nuo paperit työkkäri käsitellä ennen sitä meinaan siis työmarkkinatuella omaehtoisena opiskella. ja kun ne työkkäris painotti että mitään opintoja ei saa aloittaa ennenku on paperit kunnossa. hakea saa ja paikan ottaa vastaan mutta opintoja ei saa aloittaa ennen papereita.

ääääh mua nyt pikkusen hermostuttaa ettei tässä käy köpelösti jotenkin...

Ethän sä voi omma kahdessa koulutuksessa samaan aikaan, eli ei pitöis tulla mitään sanktiota kun et mene toisen koulutuksen haastatteluun koska sulla on jo toinen koulutus alkamassa.

Huomenna soitat työkkäriin, eikähän ne paperit pian ole sitten valmiina ja voit aloittaa koulutuksen. Tuskin koulu sentään 13.8 alkaa, tuo päivä meni jo :)

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;28947858:
Ethän sä voi omma kahdessa koulutuksessa samaan aikaan, eli ei pitöis tulla mitään sanktiota kun et mene toisen koulutuksen haastatteluun koska sulla on jo toinen koulutus alkamassa.

Huomenna soitat työkkäriin, eikähän ne paperit pian ole sitten valmiina ja voit aloittaa koulutuksen. Tuskin koulu sentään 13.8 alkaa, tuo päivä meni jo :)

minäkin alan jo sekoilemaan. Tuli virhe koulutus alkaa siis 13.9. :)

Jos olet jo hakenut yhteen koulutukseen johon olet päässyt (se pph), kaiken järjen mukaan työkkärin pitää hyväksyä se, ettet voi olla kahdessa koulutuksessa yhtaikaa. Vaikkeihan se sanottua ole, ne ovat niin tomppeleita että ylläreitä kyllä tapahtuu ja niitten kanssa saa vääntää vähän väliä niin yhdestä, kuin toisestakin ihan itsestäänselvästä asiasta.

Joskus tulee mieleen, että onkohan koko virasto perustettu vaan vaikeuttamaan ihmisten elämää ja kiusaamaan työttömiä.
No, toivottavasti tajuavat.

[QUOTE="...";28947875]No mikset lue lähihoitajaksi ja suuntaudu lapsiin ja nuoriin. Olisi ammatti sulla siinä.[/QUOTE]

Niin mutta mähän en ole hakenut lähihoitaja koulutukseen vaan se oli avustaja hoiva-alalle. Ja tuo koulutus sijaitsee toisella paikkakunnalla siitä tulis liian hankalaa sovittaa yhteen pienet lapset+pitkät matka kouluun+miehen vuorotyöt ym ym.

ja jos nyt lähihoitajaksi opiskelis niin minä odottaisin kyllä sitten kevään 2014 yhteishakuu ja hakisin tähän oman kuntani ammattikouluun sitä suorittamaan sitten. Mutta kun työkkäri nyt painostaa että nyt heti pitää johonkin koulutukseen mennä niin mieluummin otan sitten tuon pph. se on lyhyt koulutus, lähiopetusta vähemmän ja saa olla omalla paikkakunnalla. voihan sitä sitten myöhemmin hake lähihoitaja opntoihin jos tuntuu siltä...

[QUOTE="a.p";28947883]Niin mutta mähän en ole hakenut lähihoitaja koulutukseen vaan se oli avustaja hoiva-alalle. Ja tuo koulutus sijaitsee toisella paikkakunnalla siitä tulis liian hankalaa sovittaa yhteen pienet lapset+pitkät matka kouluun+miehen vuorotyöt ym ym.[/QUOTE]

No eikö ne oo kaikki lähäri-nimikkeellä ne hoiva-alan avustajatkin? Eli sama koulu käytynä?

Yhteistyössä