No nyt se on sitte loppu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meinaan meidän Peikkiksen kotonaoloaika. Huomenna mennään tutustumaan päiväkotiin ja siitähän se sitten alkaa. Kauhian ristiriitaiset fiilikset. Meillä miehen työllistyminen pitkittyi reilulla kuukaudella, eli kerran jo surkuttelin pojan hoitoon menemistä, mutta sai vielä lisäaikaa. Nyt kuitenkin mies tosiaan aloittaa työnsä. Ja perhana soikoon mä olen heti miehen ekana työpäivänä itse työmatkalla useamman päivän. Eli pikkuinen joutuu heti alkuun olemaan piiiiitkään hoidossa :(.

Toisaalta huomaan että poika todellakin kaipaa jo muiden lasten seuraa ja olen varma että pieni pärjää mainiosti.

Saas nähdä kumpi itkee enemmän, poika vai minä :(

Joo, pitää olla itse positiivisena liikkeellä, mutta kun itkettää pelkkä ajatuskin. Eikä kyllä yhtään helpota se tosiasia, että esikoisen kanssa oli aikoinaan TOSI vaikeeta tuon hoidon aloittaminen. Poika ei meinannut millään sopeutua hoitoon. Toisaalta tää nuorempi on kyllä huomattavasti "rempseämpi" kuin isoveljensä ja luulen sopeutumisen olevan helpompaa.

Niin, Peikkis täyttää heinäkuussa 3 vuotta, eli ihan hyvä aika aloittaa hoito :). Mä itse pyöritän yhtä myymälää, vastaan siitä kokonaisuudessaan. Ja joudun reissaamaan jonkin verran työn puolesta, tää tuleva työmatka on vielä ulkomaille.

Mulla on äitissä roikkuva mammanpoika tää nro kakkonen, mutta yllättäen tän päiväkodin aloitus meni kuin vettä vaan :D Pelkäsin pahempaa, kuin esikoisella, kun ikääkin oli jo yli 3v ja mitään kokemusta kerhoista tms ei ollut, mutta hyvin toi meni. Oli äidille huomattavasti pahempi paikka.

Mulla on äitissä roikkuva mammanpoika tää nro kakkonen, mutta yllättäen tän päiväkodin aloitus meni kuin vettä vaan :D Pelkäsin pahempaa, kuin esikoisella, kun ikääkin oli jo yli 3v ja mitään kokemusta kerhoista tms ei ollut, mutta hyvin toi meni. Oli äidille huomattavasti pahempi paikka.

Mä olen ihan luottavaisin mielin että näin käy meilläkin :). Oikeastaan sitä vaan olen murehtinut, että meillä tuo pikkujäbä on ollut ihan älyttömän vähän hoidossa, siis varmaan tyyliin pari kertaa isovanhemmillaan ja joitakin kertoja, muutaman tunnin kerrallaan, miehen veljen perheen luona. Yökylässä on ollut joko kerran tai kahdesti.

Toisaalta esikoinen taas oli jonkin verrankin hoidossa isovanhempiensa luona ja silti sopeutuminen oli vaikeeta. Eli toivon mukaan tuo vähäinen hoidossa oleminen ei ole sen suurempi haitta.

Meidän tyttönen (myös heinäkuussa 3v) aloitti kuukausi sitten päiväkodin ja tykkää tosi paljon. On siellä tosi reipas ja tädit kehuvat. Haluaisi myös vapaapäivinä hoitoon, että niin kivaa siellä on. Kaipasikin jo kovasti ikäistään seuraa, vaikka kaikki perhekerhot ja muut kissanristiäiset koluttiin. Kyllä se hyvin menee!

[QUOTE="heinä";23658324]Meidän tyttönen (myös heinäkuussa 3v) aloitti kuukausi sitten päiväkodin ja tykkää tosi paljon. On siellä tosi reipas ja tädit kehuvat. Haluaisi myös vapaapäivinä hoitoon, että niin kivaa siellä on. Kaipasikin jo kovasti ikäistään seuraa, vaikka kaikki perhekerhot ja muut kissanristiäiset koluttiin. Kyllä se hyvin menee![/QUOTE]

Kiitos lohdutuksen sanoista :).

Me asutaan ihan landella, jossa ei ole muuta seuraa kuin 2 serkkupoikaa. Eikä hekään kovin usein tapaa loppujen lopuksi. Mun mies ei ole innostunut lähtemään kerhoihin tms., joten melko yksinäisiähän nuo pojan päivät on olleet. Metsässä ovat kuljeskelleen, kalastelleet jne. ja isoveljen kanssa tietty leikkineet, mutta eipä tuo 10-vuotias niin kauheesti jaksa innostua pikkuveljen leikittämisestä.

Eilen oltiin kaupungilla ja leikkipuistossa. Poika kikatti ääneen kun pääsi keinumaan :D. Ja oli kyllä (kovin ujosti) kiinnostunut samassa puistossa leikkivästä tytöstä. Ja aina on NIIN iloisena lähdössä "ihmisten ilmoille" muutenkin :). Siksi uskonkin että pojalle on oikeesti hyväksikin päästä "sivistyksen pariin" täältä puita halailemasta :D.

Tsemppiä äidille ja pojalle! :hug: Hyvin se menee. :)

Kiitos :) :hug:.

Jotenkin haikeeta vaan kaikki. Mietin sitäkin, miten raskaana ollessani löysin tän palstan, miten pakkolevossa suunnilleen asuin täällä, miten porukalla jännättiin milloin Peikkis syntyy, miten kotona ollessa tää palsta oli TOSI tärkeä henkireikä, miten sitten hiljalleen etäännyin tästä ja sitten palasin lopulta työelämään ja palstailu loppui lähes kokonaan. Ihan uskomatonta, mutta olen haikeana jopa mun palstailun todennäköisestä loppumisesta :D :D : /

Kiitos :) :hug:.

Jotenkin haikeeta vaan kaikki. Mietin sitäkin, miten raskaana ollessani löysin tän palstan, miten pakkolevossa suunnilleen asuin täällä, miten porukalla jännättiin milloin Peikkis syntyy, miten kotona ollessa tää palsta oli TOSI tärkeä henkireikä, miten sitten hiljalleen etäännyin tästä ja sitten palasin lopulta työelämään ja palstailu loppui lähes kokonaan. Ihan uskomatonta, mutta olen haikeana jopa mun palstailun todennäköisestä loppumisesta :D :D : /

Mielestäni ihan hyvä ikä aloittaa hoito. :) Mä osaan jo melkein samaistua, kun pyörin tällä palstalla liikaa ja mun moni ystävä on jännittäny lastensa hoidon alkua. :D

Mietin kans ihan samaa kun oma 3v. tyttö, niin miussa "kiinni oleva", aloitti päiväkodin. Pelkäsin niitä ekoja päiviä, että jos tyttö alkaa itkemään niin ite alan sit kans enkä pysty jättämään ollenkaan :)
Mutta yllättävän hyvin meni, ei tullut itkuja ekana eikä toisenakaan aamuna. Pari kertaa on nyt 3kk:n aikana ollu vähän itkuisempi eikä sillonkaan oo mitenkään jääny huutamaan perään tms. vaan ollaan vaan halittu vähän pidempään ja sit on tyttö menny leikkimään.

Tsemppiä, toivon että menis yhtä hyvin teilläkin!

Meillä tytöllä olis syksyllä päivähoidon aloitus. Oon niin kovin tärkeä hänelle, että vähän jo jännittää kuin lähtee sujumaan :)
Toivottavasti yhtä hyvin kuin teillä muillakin.

Tsemppiä molemmille! :)

Yhteistyössä