No nyt multa sit lähtee kynnet sormista. Hienoo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Luultavasti johtuu siitä pari kuukautta sitten pidetystä enterorokosta. Mutta voitte uskoa että tympeeltä tuntuu! Kummankin käden yhdestä sormesta irtoaa kynsi sieltä tyvestä. Ihanaa. :x

Voi ei :( mua kanssa pelottaa, että lähtee kynnet, kun sairastin tuon enterorokon pari kuukautta sitten. Miten paha sulla oli se rokko? Mulla oli aika korkea kuume pari päivää, kurkku kipeä ja käsissä niitä rakkuloita, ei muualla.

Apua, mä luulin, että ne irtoo tyyliin heti sen taudin jälkeen esim. parin kolmen päivän päästä mutta et ihan kuukausienkin päästä! Mullakin oli se ehkä 3 viikkoa sitten, tosin todella lievänä ja lapsella taas tosi rajuna viikkoa ennen mua... lähteeköhän meiltäkin kohta kynnet? Mä oon kerran menettänyt yhden varpaan kynnen ja se oli jo niin kamala ja kivulias kokemus etten haluaisi kokea samaa enää ikinä :/

lapsella lähti muutama kynsi pari kk enteron jälkeen, mutta kipeää se ei näyttänyt yhtään käyvän. ensimmäinen kynsi kun lähti, oli kauhea järkytys ja lapsi huusi kuin syötävä, vaikkei se kipeä ollut, säikähti vaan niin kovin.. seuraavat kynnet lähti tyyliin "kato, taas lähti kynsi! laitetaan laastari niin kyllä se siitä", hehe.. ei niistä tosiaan verta tullut tai mitään, ja ainakin parissa sormessa siellä oli pieni "kalvomainen" ns. kynsi jo alla..

Mulla ei ole siis irronnut nuo kynnet vieläkään, yritän olla nyppimättä. odotan että ne kasvais pois, uutta kynntä molemmissa jo kasvaa "alla" osittain. Varon niitä koko ajan, alkaa muut sormet kipeentyä, aika rasittavaa on. Ja pidän ne ihan lyhyinä ettei vaan tartu mihinkään. Pikkuisen hellät ne on, ei satu jos ei niitä "rassaa". Inhottavaa kyllä on. Lapsilta ei onneks oo lähtenyt.

Jaaha, no saapa nähdä lähteekö meiltäkin.. Poika sairasti sen viikko sitten ja nyt mulla. Kuin kova teillä oli kurkkukipu? Kun en voi syödä mittään, kurkku vuotaa verta, ainoastaan pakastimessa pidettyä maitoa menee himppu kerrallaan, ja kaiken kukkuraksi oon raskaana, onneksi ei ole pahoinvointia koska olis varmaan melko tuskallinen kokemus vielä oksentaakin tällä kurkkukivulla..

Sit ku ne kynnet on lähtenyt niin onko ne kipeät? Kauanko menee, että kynnet on kasvanu takas? Hyh, ku puistattaakin ajatus kynsien irtoamisesta... :x Pidättekö laastari sitten niin kauaa sormissa, että kynnet on kasvanu takas?

Niin kävi, että lapsenlapsilta sai mummi rokon. Eli kun on tulossa uudestaan lapseksi, tarttuvat lastentauditkin :-) Tauti oli ärhäkkä, n. 2 kk sitten sairastettu. Nyt ovat kaikki varpaankynnet tippuneet ja pari kynttä näyttäisi olevan siinä mallissa, että kaiketi lähtevät myös. Mutta ei syytä huoleen, uudet ja entistä ehommat toivottavasti kasvavat tilalle.

Yhteistyössä