No nyt mä hokasin miksi tuo Persil oli niin halpaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Mä en yleensä ole kovin herkkä tuoksuille, mutta tuosta Omon pikkujätistä meinasi tulla jo hengenahdistusta ja migreeni. Aivan järkyttävän voimakas tuoksu.

Joo, siis aivan kammottava! Mä oon kyllä herkkä hajusteille, mutta kyllä silti yleensä oon kestäny esim. töissä ripustaa hajustetullakin aineella pestyjä pyykkejä kuivumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TW:
Mulla odottaa tuolla Daily family 4kg pesuainepaketti, ei sisällä zeoliittiä. Paketti maksoin 4,95e, että ei hinnalla pilattu :)

onko se hajusteetonta?

Erisan on hajusteetonta ja zeoliitonta. Eikä järkyttävän hintastakaan verrattuna vaikka omoon. Ja saa sekä valkosille että color-versiona.

Alkuperäinen kirjoittaja annika:
joo ja jos käyttää sappisaippuaa tahrojen poistoon niin kannattaa huuhdella ennen koneeseen laittoa, muuten käy niin kuin mulle ja kaikki tahrat leviää :D

Oletko varma, ettei tuo leviäminen ole johtunut siitä, että sappisaippua ei tekstiilille sovi? Itse kyllä huuhdon melko hyvin aina sappisaippuan pois, mut ei ole kyllä levinnyt mikään minnekään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Mä en yleensä ole kovin herkkä tuoksuille, mutta tuosta Omon pikkujätistä meinasi tulla jo hengenahdistusta ja migreeni. Aivan järkyttävän voimakas tuoksu.

Niinpä, todella voimakas tuoksu. Minäkään ei mikään erityisen herkkä hajuille, mutta tuota ko. ainetta en voinut kuvitellakkaan käyttäväni. Mies vei sen navetan pesukoneeseen käytettäväksi ja siellä se toimii niin tehokkaasti ettei edes "lehmänp...ka!" tuoksahda, vaan ilman täyttää Omon "raikas tuoksu".

Mä olen kuullut niin paljon hyvää noista pesupähkinöistä, että taidan käydä ostamassa niitä lähiaikoina. Zeoliittipitoisia pesuaineita mullakin on ollut käytössä, olen ostanut sitä, mikä marketista ekana käteen osuu. Ja sen kyllä sitten huomaa kans tosta koneesta :/

Mä olen käyttänyt nestemäisiä niin kauan kuin niitä on ollut tarjolla ja hienosti kesti kone 12 vuotta. Nyt käytössä juuri tuo omon pikkujätti ja Ariel. Nestemäiset on siitäkin hyviä ettei sitten tarvii mitään huuhteluaineita.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
tyhmä utelee, eli onko tota zeoliittia siis jauhemaisissa pyykinpesuaineissa?

Useimmissa juu. Kurkkaa tuo ketjussa oleva kestovaippainfon sivu, siellä tarkat tiedot useimmista pesuaineista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Meillä käytetään lähes aina Sertoa.Jauheena tai nesteenä.Ei koskaan ollut mitään valittamista.

Juu, Serto on yksi niistä zeoliitittömistä.

Mä olen ihan nyt perehtynyt asiaan! :D Tilitin juuri miehellekin näistä pesuaineongelmista ja se sanoi, että kerrankin puhut asiaa! Tarkoitti siis kun olin huolissani uudehkosta pesukoneestamme, enkä vaan lämpimikseni vouhkannut... :ashamed: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Mä käytän Erisania jauheena (=zeoliititon), :).

Hei, oot eka, jonk tiedän itseni lisäksi käyttävän erisania!
Mä tilaan meijerin kautta sitä 8kg laatikoissa. Maksaa vähän reilun 30 euroa ja on riittoisaa. Tuoksun saan huuhteluaineesta.
Mutta kyllä meidän kone lemuaa välillä. Sinne kumitiivisteen ja rummun väliin kertyy jotain likamömmöä. Mutta kun hyvin rätillä pyyhkii ja pesee pyyheliinat 90asteen ohjelmalla, niin puhdistuu.

Minäkin käytän Sertoa! Jauheena valkopyykille ja nestemäisenä kirjopyykille, jauheessa vain raikas melkein tuoksuttomuus ja nesteessä tosi mieto tuoksu. Koitin Omoa ja koko talo lemusi aivan hirveästi. Pojan ulkotakkikin lemuaa, vaikka sitä on käytetty ulkona jopari viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Minäkin käytän Sertoa! Jauheena valkopyykille ja nestemäisenä kirjopyykille, jauheessa vain raikas melkein tuoksuttomuus ja nesteessä tosi mieto tuoksu. Koitin Omoa ja koko talo lemusi aivan hirveästi. Pojan ulkotakkikin lemuaa, vaikka sitä on käytetty ulkona jopari viikkoa.

Meillä on myös serto käytössä nestemäisenä, sekä jauhetta käytän joskus. Ja eräältä sukulaiselta saamme vaatteita lapsille lainaan, joita on pesty nestemäisellä omolla. Ja täytyy sanoa että on todella voimakas tuoksu kyllä, usein pesen vaatteet kertaalleen ennen käyttöä.

No vinkatkaa mitä mä voisin sit ruveta käyttää, kun nyt omo sensitive ja siinä sitä zeoliittii. E saa olla hajustettu. Ja mulla erittäin herkkä iho. Minirisk ei käy.

Yhteistyössä