No nyt mä hokasin miksi tuo Persil oli niin halpaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
...se on täynnä zeoliittia, meidän uudehko vuoden vanha kone haisee taas ummelle ja pyykit paskalle. Just putsasin viikko sitten koneen etikalla ja soodalla, päivän kaks oli raikas ja taas.

Nyt ne lentää toooosi kauas ja tervetuloa nestemäiset pesuaineet.

Onkos se OMO Pikkujätti hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Meillä käytetään Serto pesuainetta. Tuo hiton Persil meinas hajottaa koko meidän koneen :(

No joo, sanovat pesukonekorjaajat, että jos käyttää zeoliittiaineita, voi koneen eliniän puolittaa. Ei usein kestä edes takuuaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
ootteko kokeillu sitä, onko se nyt arielin pesuaine mitä mainostavat et lika lähtee jo 30asteen pesussa? Onks se oikeesti hyvä ja lähteekö lika tuossa 30asteessa?

Vois kokeillakin! Mietin ihan samaa kun näin mainoksen. Mut eka koklaan tuon Pikkujätin! :)

Kääk! Tuostako pesukoneen kammo haju ja pyykin tympeys johtuukin? Ja mä kun olen putsannut konetta ja kironnut huonoa vettämme.
Onko se zeoliitti syypää? Eli pitääkö etsiä sellaiset pesuaineet, joissa sitä ei ole?

Mä käytän Erisania jauheena (=zeoliititon), omo sensitiveä nesteenä.

Sitä omon pikkujättiä meillä on pullo tuolla, mutta haisee NIIN pahalle pyykit ja koko kylppäri kun sillä pesee, että käyttämättä on jäänyt. Oon niin yliherkkä noille pesuaineiden tuoksuille, että tyydyn noihin tuoksuttomiin vaihtoehtoihin jatkossakin :).

Alkuperäinen kirjoittaja migrantti:
Kääk! Tuostako pesukoneen kammo haju ja pyykin tympeys johtuukin? Ja mä kun olen putsannut konetta ja kironnut huonoa vettämme.
Onko se zeoliitti syypää? Eli pitääkö etsiä sellaiset pesuaineet, joissa sitä ei ole?

Juu, juu. Se zeoliitti on savea ja se jää sinne sisälle. Laita desi etikkaa tai 1 rkl soodaa pesuainelokeroon ja käytä kuumin pesu ja vaihda zeoliitittomaan.

Tunkkanen haju pyykissä, haiseva rumpu jne.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Pesupähkinät ja deilin sensitivessä ei ole zeoliittia, pesupähkinöissä ei mitään muutakaan ylimäärästä.

Mistäs noita pesupähkinöitä taas saakaan?

Dailyn pesuainetta oon nyt käyttänyt jonkin aikaa, kun joku sitä täällä suositteli. Että ei ole zeoliittia. Tosin en hoksinut että se on vaan sensitive missä sitä ei oo...Eli nyt on coloria
:| Kone nyt on toiminut ihan ok, mutta ärsyttää kun ne pesuaineet kökkööntyy sinne lokeroon, Dailyakin pitäis pakkauksen annosteluohjeen mukaan käyttää noin 3 kertaa se määrä mitä muita aineita...en oo kyllä käyttänyt kuin puolet suositellusta määrästä ja puhdasta on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Pesupähkinät ja deilin sensitivessä ei ole zeoliittia, pesupähkinöissä ei mitään muutakaan ylimäärästä.

Mistäs noita pesupähkinöitä taas saakaan?

Dailyn pesuainetta oon nyt käyttänyt jonkin aikaa, kun joku sitä täällä suositteli. Että ei ole zeoliittia. Tosin en hoksinut että se on vaan sensitive missä sitä ei oo...Eli nyt on coloria
:| Kone nyt on toiminut ihan ok, mutta ärsyttää kun ne pesuaineet kökkööntyy sinne lokeroon, Dailyakin pitäis pakkauksen annosteluohjeen mukaan käyttää noin 3 kertaa se määrä mitä muita aineita...en oo kyllä käyttänyt kuin puolet suositellusta määrästä ja puhdasta on tullut.
käytä pesupalloa!

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
ärsyttää kun ne pesuaineet kökkööntyy sinne lokeroon, Dailyakin pitäis pakkauksen annosteluohjeen mukaan käyttää noin 3 kertaa se määrä mitä muita aineita...en oo kyllä käyttänyt kuin puolet suositellusta määrästä ja puhdasta on tullut.

Mä laitan jauhemaiset pesuaineet aina suoraan pyykin päälle rumpuun (näin jo jossain kodinkoneliikkeissä suositellaan tekemään), niin tulee kaikki aine käyttöön eikä tarvi niin paljoa laittaa + ei tarvi pestä sitä pesuainelokeroa jatkuvasti, kun tosiaan sinne (ja ainakin meidän koneessa myös kun sen lokeron irrottaa niin sen taakse, edestä täytettävä kone kyseessä) aina sitä jauhetta paakkuuntuu.

Yhteistyössä