No nyt alkoi mietityttään tuo kuollut vauva vatsassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
kun olin synnärillä niin viereisessä synnytyshuoneessa oli äiti joka odotti kaksosia.
jossain vaiheessa raskautta (en muista enää tarkkaan) toinen oli kuollut.
Mut tää äiti synnytti ensin elävän vauvan ja sitten sen kuolleen vauvan.
Miten tämä siis on mahdollista?
oishan se äiti voinut puhua mulle omiaan mutta mies tunsi sen kotikylältä joten en usko että oli valetta.

itsellä oli 2 viikkoa yli lasketun ajan käynnistys synnytys ja vauvani painoi 3650g ja tämän huonekaverin vauva ei paljoa pienempi ollut kun kerran vahingossa hoitaja oli tuomassa sitä mulle kunnes huomasi itse virheensä ja kysyi missä vierustoverini on. eli kokonsa puolesta vauva oli täysiaikainen.

kun tuolla toisessa ketjussa sanottiin että se kuollut vauva poistetaan mahdollisimman pian kun alkaa hajoamaan ja mätänemään niin miten tämä mun huonetoverin juttu olisi mahdollinen jos tuo pitää paikkaansa.

Niin mutta jos sen synnytyksen käynnistää niin syntyy molemmat ja jos liian aikaisin niin kumpikaan ei selviä. Kai ne on ollu eri pusseissa ja tarkkailtu et toiselle tai äidille ole haittaa ja sitte käynnistetty kun toinen on ollu tarpeeksi iso tai odotettu synnytystä jos se ei ole haitannut ketään mitenkään. Olipas hankalasti sanottu. Sori.

Alkuperäinen kirjoittaja maahinen:
ei se mitään mätäne siellä, eikä sitä voi poistaa kun menisi se toinenkin kesken

kerran jossain sarjassa oli joku selektiivinen poisto tai jotain että olisi voitu tehdä nelosia odottavalle äitille mutta riski et kaikki kuolee oli olemassa.sairasta touhua tollanen mutta en tiiä onko edes tosi

Tuttuni odotti kaksosia. Toinen sikiö menehtyi ennen puoltaväliä kohtuun. Itsestään sit syntyi pois. Eivät varmaankaan olleet identtisiä koska toinen lapsista syntyi sitten normaaliin aikaan. Jos oikein muistan niin viikkoja ois ollut jotain 10-12.

Minun eräällä sukulaisen lapsi kuoli kohtuun, ja silloin elettiin 70-lukua. Oli ollut kuolleena jo jonkun aikaa, ja oli muumioitunut. En tiedä tapauksesta sen paremmin, viikkoja oli jotain +-20. Ja itse eivät haudanneet, ei ollut kuulemma edes kysytty.

Eihän se vauva nyt oikeestaan siellä mätäne. Mutta pehmenee todella nopeasti ja yleensä aiheuttaa tulehduksen kun on pitkään kuolleena kohdussa. Mutta jos eri pusseissa niin sitten en tiedä voiko tulehdus vaikuttaa toiseen vauvaan mitenkään. Mutta tosiaan oman kokemukseni perusteella tiedän mitä kuollelle vauvalle kohdussa tapahtuu :(

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Minun eräällä sukulaisen lapsi kuoli kohtuun, ja silloin elettiin 70-lukua. Oli ollut kuolleena jo jonkun aikaa, ja oli muumioitunut. En tiedä tapauksesta sen paremmin, viikkoja oli jotain +-20. Ja itse eivät haudanneet, ei ollut kuulemma edes kysytty.
Muumioitunut?
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Muumioitunut?

No ei kai tässä ole mitään nauramista.

Siis näin oli silloin 1970- luvulla tädilleni sanottu, vissiin silloin eri termit käytössä.. Mutta näin on asia minulle kerrottu, mikä sitten nykypäivänä jos näin pääsisi tapahtumaan olisi se totuus mene ja tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja no hei:
Muumioitunut?

Nauroin tuolle sanalle, en asialle. Minä olen itsekin menettänyt lapsen kohtukuoleman kautta jase ei todellakaan naurata!!!! Muumioitunut on vain hiukan väärä termi, mut ehkä sitä on joskus käytetty. Tiedän kyllä että se tarkoitta varmastikin juuri sitä kun vauva alkaa pehmenemään ja kuivumaan. Silloin kasvonpiirteetkin häviää todella nopeasti.

Muumioitunut?

Nauroin tuolle sanalle, en asialle. Minä olen itsekin menettänyt lapsen kohtukuoleman kautta jase ei todellakaan naurata!!!! Muumioitunut on vain hiukan väärä termi, mut ehkä sitä on joskus käytetty. Tiedän kyllä että se tarkoitta varmastikin juuri sitä kun vauva alkaa pehmenemään ja kuivumaan. Silloin kasvonpiirteetkin häviää todella nopeasti.

Anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muumioitunut?

Anteeksi.

Ei se mitään. :)

minä tiedän yhden naisen, joka odotti kaksosia, ja niistä toinen kuoli kohtuun. Pikaisesti sen jälkeen ku se oli huomattu, molemmat poistettiin sektiolla. painoa oli elävällä lapsella 450g.

Siinähän on äidillä aika iso riski kuolla, jos on kauan kuollut vauva vatsassa. Mietin, että voisiko todella kantaa kuollutta vauvaa kuukauden ja selvitä siitä itse?

Isotätini oli 60-luvulla kuolla kun kantoi kuollutta vauvaa sisällään. Oli vielä sairaalassa vuodelevossa eikä vauvan huomattu menehtyneen...

Yhteistyössä