No niin vinkkejä. Kaveripariskunta on tulossa viikonlopuksi meille remonttiavuksi. Mitä ruokaa sitä tekisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
Ovat ns. kaikkiruokaisia eikä allergiaa ole. Kertokaas nyt joku sopiva ruoka + siihen sopiva salaatti. Ja vielä joku iltapala juttu. Ehkä joku jälkkärikin? Mielellään sellaista jonka valmistus ei vie montaa tuntia, vaan suht nopea ja helppo jonka vois jo esivalmistellakkin aamusta tai edellisiltana.

Mä kyllä omalle perheelle osaan tehdä ruokaa. Ja oon aina välttyny tältä, että tekisin ruokaa ns vieraille. Ja onhan se ihme juttu, kun ei osaa päättää/tiedä mitä tekisi :D

Jauhelihasulatejuusto keitto (helppo nopea ja maistuva)

Perunasipulisekoitus
keittojuureksia
paketti Olympia sulatejuustoa (mie lisään sen ison rasian)
ruskistettu maustettu jauheliha.

Kaveriksi vaikka ruisleipää.

Jälkkäriks vaikkapa marjarahka tai charlotte russe kahvin kera.

Joku valmis uunipaisti (voi lykätä uuniin kypsymään), perunoita jossain muodossa ja ihan tavallinen vihersalaatti. Jälkkäriksi voi tehdä vaikka marjarahkaa tai kiisseliä etukäteen. Iltapalaksi lämpimiä voileipiä...

Iltapalaksi tortilloja. Ei tarvitse kuin paistaa joku broileri tms. ja muut täytteet tulee purkeista ja paprikat, tomaatit, sipulit tms. voi pilkkoa etukäteen ja sitten paistaa vasta lähempänä tarjoilua. Päiväruoaksi joku lasagne esim.

tekisin ruokaisan salaatin ja grillaisin. Tulee äkkiä:) Jälkkäriksi rahkaa tai mansikoita ja jätskiä. Iltapalaksi tortilloja. Kaiken voi pilkkoa etukäteen ja jokainenhan tekee tortillansa itse:)

Mä laittaisin varmaan kinkkukiusausta aurajuustolla, porkkanaraastetta ananaksella. Ja sit iltapalaksi pizzaa ja salaattia.

Kiusaus valmistuu lähes itse (jos oikeasee ja käyttää perunasipulisekoitusta ja valmiiks pilkottua kinkkua. Toisaalta ei siinä pilkkomisessa ihan ältsisti mee aikaakaan.

Pizzaa voi taas jokainen täyttää makujensa mukaan oman lohkon :)

No mun mielestä remonttiruoka (Oletan siis että nautitaan kesken remontin) ei tarvitse olla mikään gourmet-ateria jälkkäreineen. Joko joku soppa tai lasagne eli lähes itsestään valmistuva ruoka tai etukäteen tehty vain lämmittämistä vaativa.
Mun mielestä grillailu on sitten vähän sellainen sosiaalinen tapahtuma ja tuskin kesken remontin kukaan haluaa vaan hengailla.

Yhteistyössä