No niin nyt se alkoi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
just juttelin serkkuni kanssa, että kun ei ole nykyään enää häitä kun kaikki kaverit on kymmenessä vuodessa menny naimisiin yhtä lukuunottamatta joka toki on myös parisuhteessa ja perheellinen. Meidän häistä tulee kesällä se 10 vuotta, olimme ekat naimisiinmenijät. No serkkuni siihen sanoi, että kyllä kohta alkaa se eroaminen, niin heidänkin kavereille kävi muutamille. Tänään mies sanoi, että yhdet kaverimme jotka on ollut 4 vuotta naimisissa ja ikuisuuden yhdessä, eroaa. Tällä hetkellä en voi muuta kuin halata omaa puolisoa ja kiittää siitä, että kestää minua, että minä olen onnistunut löytämään jotain kestävää elämääni, jonkun joka ei minun laillani anna periksi millään. Sillä syitä esitettiin monenlaisia tuon parin eroamiseen ja minä sormissa laskeskelin, että hei, me on ne kaikki vaikeudet käyty läpi, mutta tuossa se vaan rinnalla seisoo järkähtämättä!

Me ollaan oltu reilu 6v naimisissa, ja mun mielestä ei vielä pitkäkään aika. Siis ettei vielä oo ehtiny tulla mitään identiteettikriisejä sun muita. Tosi hämmentävää että moni on ehtiny tuossa ajassa jo erotakin, ja jopa uusiin naimisiin.

Meilläkin alkaa kaveripiirissä eroja tipahtelemaan.. Mua itseäni jännittää se, kun tässä työkavereitani tarkastelen.. Niin eipä ole monikaan liitossa lastensa isän kanssa. Kun 40v kopsahtaa lasiin on hirveän moni eronnut. Olen mieheni kanssa tästä puhunut ja mietittiinkin, aiheuttaako mun ammattini niitä eroja sitten ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Me ollaan oltu reilu 6v naimisissa, ja mun mielestä ei vielä pitkäkään aika. Siis ettei vielä oo ehtiny tulla mitään identiteettikriisejä sun muita. Tosi hämmentävää että moni on ehtiny tuossa ajassa jo erotakin, ja jopa uusiin naimisiin.

Juu eihän me oltu vielä ollenkaan niin 'tutut' keskenämme neljän vuoden jälkeen.. eihän neljässä vuodessa ehdi tapahtua vielä mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Pitkän yhdessäolon kulmakivi onkin tahto =)

Näin meidän vihkipappikin meitä evästi, että vaikka toki hän sen tietää, että rakkaudesta on kyse niin ei häntä se kiinnosta paljonko me toisiamme rakastetaan vaan hän aikoo kysyä, että tahdotaanko me oikeasti yhdessä yrittää. Että sitä siinä alttarilla kysytään eikä mitään muuta!

mun sisko on eronnu,mutta yhtään kaveria ei oo eronnu. minä olen kans niiiiiiiin kiitollinen että olen saanut niin mahtavan puolison,että... ollaan käyty ns.kriisejäki muttei koskaan oo erosta ollu puhettakaa. ei edes mietinnässä.

Me ollaan melkein ainoat enaa meidan kaveriporukassa ketka ovat ekaa kierrosta naimisissa. Meilla siis avioliittoa takana kesalla 19 v, ja yhdessa ollaan oltu 21, enamman kuin puolet elamastani.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Pitkän yhdessäolon kulmakivi onkin tahto =)

niinhän se on.. minä pitkään tivasin ex:ltä ku erosta ilmoitti että muistaako hän mitä siellä alttarilla toisillemme luvattiin, mitä siellä tahdottiin? rakkaus ei riitä, on oikeasti tahdottava elää sen kumppanin rinnalla ja olla valmis tekemään sen eteen töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Me ollaan melkein ainoat enaa meidan kaveriporukassa ketka ovat ekaa kierrosta naimisissa. Meilla siis avioliittoa takana kesalla 19 v, ja yhdessa ollaan oltu 21, enamman kuin puolet elamastani.

ihanaa! mun vanhemmat on ollut kohtapuoliin 30v naimisissa. kyllä se on koville ottanut että oma avioliitto kesti vain n 1,5v.. kun minä olin lähtenyt siihen sillä mielellä että se koko elämän kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Vetää hiljaseks miettiä, että omilla 58v vanhemmilla tulee tänävuonna 41v naimisissa oloa täyteen. Seurustelua ennen sitä ties kuinka kauan, heikkalaatikolta asti luultavasti. :) Me ei olla miehen kanssa naimisissa oltu vielä vuottakaa. :whistle:

musta se on hienoa. mulla toiset isovanhemmatkin on yhdessä, isän isä on kuollut. mun suvussa on viel toistaiseks aika vähän eronneita.. ja kavereista harva on viel naimisissa asti.

mä tuossa laskeskelin että parin viime vuoden aikana on tuttavapiiristä ainakin seitsemän paria eronnut.
Antaako ihmiset nykyään helpommin periksi, vai kituutettiinko ennenvanhaan huonossa suhteessa sitkeemmin en tiiä, mut hurjalta tuo määrä tuntuu :/

Mun vanhemmat ehtivät olla naimisissa melkein 45 vuotta kunnes kuolema vei toisen pois. Vuosiin kuului myös vaikeita aikoja, mutta he voittivat ne ja yhdessä jatkoivat loppuun saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mä tuossa laskeskelin että parin viime vuoden aikana on tuttavapiiristä ainakin seitsemän paria eronnut.
Antaako ihmiset nykyään helpommin periksi, vai kituutettiinko ennenvanhaan huonossa suhteessa sitkeemmin en tiiä, mut hurjalta tuo määrä tuntuu :/

voihan se olla. musta tuntuu ettei mitään tehty vaan erottiin, tosin ex oli sitä mieltä et johan tässä on yritetty ja mä en edes tiennyt mistään yrittämisestä. :| puhukaa, puhukaa ja puhukaa oli isän veli sanonut äidilleni ja isälleni kun naimisiin menivät. asioista ja tunteistaan pitäisi puhua.. ei ne puolisot selvännäkijöitä ole!

Yhteistyössä