No niin, kohta se taas on aika se. Henkilökunnan "virkistys" päivä(pikkujoulujuhlat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ammattivalittaja

Vieras
On taas se aika kun muutama valittu työntekijä joutuvat ottamaan hyvin vastuullisen tehtävän: miten käyttää firman 80e virkistysrahaa. Jos tämän kertainen kaava ei poikea edellisistä vuosista niin voin jo melkein arvata miten se kyseinen päivä menee: max.20e ruokaan, ja loput kiinnitettynä alkoholilipukkeisiin.
Joo, ei oo pakko mennä jos ei halua(säästyypähän kyseisen kieltäytyjän lipukkeet jaettavaksi) mutta onko se nyt tasa-vertaista, että joka vuosi vain viinaan menevät saavat hyödyttää firman "virkistys" rahaa?

Ilmoittaudu nyt jo ajoissa, että haluat ensi vuonna pikkujoulu-/virkistystoimintaan.

-jotkut ne kanssa aina jaksaa valittaa, vaan eivät itse tee koskaan mitään konkreettista. Vain valittavat. Ja ovat kateellisia.

Siis 80e per henkilö :O? Ruhtinaallista, meillä _koko helkutin vuoden_ virkistysbudjetti on 50e per pää. Sillä sitten järjestetään kesäjuhlat, pikkujoulut sun muut jos rahaa jää...

"Ilmoittaudu nyt jo ajoissa, että haluat ensi vuonna pikkujoulu-/virkistystoimintaan.
-jotkut ne kanssa aina jaksaa valittaa, vaan eivät itse tee koskaan mitään konkreettista. Vain valittavat. Ja ovat kateellisia."

Nimenomaan näin. IHAN MITÄ TAHANSA järjestää, niin puolet porukasta on niiiiin nyrpeällä naamalla, mutta kun kysyy ja jankuttaa että kertokaa hyvät ihmiset itsekin ehdotuksia niin ei mitään, ikinä ei mitään. Selän takana vaan valitetaan että ikinä ei oo mitään mieluisaa.

Meillä työpaikka ei kustanna pikkujouluja. Silti pomo määrää jonkun meistä alaisista järjestämään pikkujouluja. Ihmisiltä pitää ensin kerätä kolehti ja sitten käydä itse rahtaamassa syömiset ja juomiset työpaikalle. Pikkujoulut järjestetään työpaikan kahvitilassa, mikä on aivan liian ahdas paikka.

Itse en näihin kekkereihin edes välitä osallistua. Onneksi ei ole pakko, kun ei ole työajalla. Mietin juuri tänään, etten aio suostua järjestelemäänkään tämän vuoden juhlia.

Mä en kanssa VOI YMMÄRTÄÄ kun silloin kun kysellään ideoita/porukkaa mukaan noihin toimikuntiin niin porukkaa tuijottaa vuoroin kattoa ja lattiaa, mutta sitten kyllä arvostellaan ja haukutaan jokainen idea ja retki minkä muut järkkää valmiiksi.

[QUOTE="Lissu";27212746]Mä en kanssa VOI YMMÄRTÄÄ kun silloin kun kysellään ideoita/porukkaa mukaan noihin toimikuntiin niin porukkaa tuijottaa vuoroin kattoa ja lattiaa, mutta sitten kyllä arvostellaan ja haukutaan jokainen idea ja retki minkä muut järkkää valmiiksi.[/QUOTE]

No, minä kyllä ehdotin niinkuin aina joka kerta. Mennään ravintolaan syömään ylellisempää päivällistä jonka jlk. voitaisi esim. mennä leffateatteriin. Mutta ei, miesvoittoinen ryhmä ehdottaa, että mennään johonkin grilliraflaan ottamaan pohjat jonka jlk. jatkot iltakerhoissa jossa ryhmän vetäjä sitten jatkaa alkoholilipukkeiden jakoa.

No, minä kyllä ehdotin niinkuin aina joka kerta. Mennään ravintolaan syömään ylellisempää päivällistä jonka jlk. voitaisi esim. mennä leffateatteriin. Mutta ei, miesvoittoinen ryhmä ehdottaa, että mennään johonkin grilliraflaan ottamaan pohjat jonka jlk. jatkot iltakerhoissa jossa ryhmän vetäjä sitten jatkaa alkoholilipukkeiden jakoa.

No ne päättää jotka järjestää, tietenkin.
Kaikkien toiveita ei voi toteuttaa.

Hyvä jos olet ehdottanut, mutta ymmärrät varmaan että enemmistön tahdon mukaan mennään? Ei sekään olisi reilua, jos 1/20 haluaa teatteriin, ja loput ei missään nimessä, niin silti mentäisiin teatteriin.

Oletko kysynyt onko mahdollista jakaa porukkaa, ts. osa jää ryyppäämään ja osa jatkaa siitä teatteriin?

Kuinka monta on teitä jotka haluaisitte paremmin syömään, ja kuinka monta grillirafla ja koppa kaljaa-linjalla? Olisihan se kohtuullista jos välillä mentäisiin muidenkin toiveiden mukaan. Ole ajoissa aktiivinen ja pidä puolesi. Kerää muita taaksesi.

Meidän työpaikan pikkujoulut ovat tammikuussa, kun ollaan saatu syötettyä muu pikkujoulukansa ;D
En etes osaa kuvitella mikä määrä rahaa menee meidän pikkujouluihin, mutta ruokaa ja juomaa on niin paljon kun pöydästä jaksaa kantaa. Ja yleensä meitä on siellä noin 200 henkilöä, 5dstä ravintolasta. Viimevuonna teemana oli 50-luku, ja asut ja koristelut jne olivat 50-luvun henkisiä. Oon ollut aina tosi tyytyväinen meidän alan pikkujouluihin!

Yhteistyössä