No niin, antakaa laihdutusvinkkejä jotka toimii! Mä en laihdu ikinä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enää pikkasen pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enää pikkasen pläski

Vieras
Millä konsteilla ootte saanu parhaiten muutaman kilon pois? Mulla on enää loppurutistus jäljellä, mut mitään ei tapahdu! Syön vähemmän kuin kulutan, syön terveellisesti jne. Paino vaan junnaa koko ajan samassa! Tavoitteeseen on enää 5-7kg (toi kahden kilon heittely on mulla ihan normaali). Ostin tohtori tolosen kilostoppeja ja taidan käydä ostamassa vielä cla-valmisteita... Varmaan niistäkään mitään apua ole, mut jääpähän vähemmän rahaa muuhun ruokaan -> laihdun =)

Alkuperäinen kirjoittaja iitintiltu:
tarpeeksi proteiineja ruokavaliossa, muuten terveellistä ruokaa, ei valkosta viljaa, ei vääränlaista rasvaa tai sokeria ja askelmittari kehiin ja väh 10 000 askelta päivässä :)

En syö leipää, välttelen huonoja hiilareita. Rasvana käytän rypsiöljyä ja juoksevaa beceliä joskus... Proteiineja vois kyllä lisätä, ennen söin enemmän ja paino tippui... Voikohan jokin proteiinilisä lihottaa jos sellaista alkais ottamaaan? Askelmittarikin löytyy (tuolta lipaston laatikosta, ehkä pitäis taas sekin ottaa käyttöön kun on pölykerros ehtiny päälle kertymään). Kiitti vinkeistä!

Ja myös tähän ketjuun. Lainaa kirjastosta
Suomi solakaksi ja kolesteroli kuntoon : suosittu suomalainen laihdutusohjelma ja ohjeet terveellisestä syömisestä

On vähähiilihydraattinen, suomalaisten toteuttama ja testaama dieetti. Dieetin etuna on, että sen voi toteuttaa helposti tavallisella arkiruualla.

Teeppäs seuraavasti.

Aamupala kahvi/tee yksi ruisleipä kevythökkeillä
Lounas: Kaurapuuro, johon sekoitata rasvatonta raejuustoa reippaasti (valkuainen) päälle kevytmustikkasoppa (tms.
Välipala: Ruisleipä tai salaatti rai hedelmä tms.
Päivällinen: Sama kuin lounas
Iltapala: Välipalaa vastaava

Kuulostaa tylsältä, mutta on erittäin täyttävä ja vähäkalorinen. Nälkää ei pitäisi olla koko päiväna. Otat vaikka kahden viikon ajan ja katsot, miten kävi. Muista myös liikkua päivittäin vähintään 300-500 kCal minimi, poltat mukavasti rasvaa. Tätä dieettiä on yksinkertaista noudattaa, kuten huomaat.

Mulla on nyt nää viimisen 8kg niin piukassa että alkaa otsatukka irrota :/
Tähän asti on tippunut suht rytinällä,mutta nyt ollaan sit tapitettu samaa painoa 3 viikkoa..

Liikun kuitenkin suht paljon: pyöräilen 5x viikossa yht. 32km/pv,työnkin puolesta tulee liikuttua ja työpäivän aikana en kerkee kun "kusisesti" kahvin juomaan-senkin seisaallaan ja liikkeessä..

Alkuperäinen kirjoittaja Hene:
Teeppäs seuraavasti.

Aamupala kahvi/tee yksi ruisleipä kevythökkeillä
Lounas: Kaurapuuro, johon sekoitata rasvatonta raejuustoa reippaasti (valkuainen) päälle kevytmustikkasoppa (tms.
Välipala: Ruisleipä tai salaatti rai hedelmä tms.
Päivällinen: Sama kuin lounas
Iltapala: Välipalaa vastaava

Kuulostaa tylsältä, mutta on erittäin täyttävä ja vähäkalorinen. Nälkää ei pitäisi olla koko päiväna. Otat vaikka kahden viikon ajan ja katsot, miten kävi. Muista myös liikkua päivittäin vähintään 300-500 kCal minimi, poltat mukavasti rasvaa. Tätä dieettiä on yksinkertaista noudattaa, kuten huomaat.

Kiitos, tällaista vois testata! Jos syön leipää niin sit näkkäriä eli ton ruisleivän korvaan näkkärillä...

noi viimeset kilot on sitkeimpiä. saattaa mennä kauankin ennenkun ne lähtee. sun aineenvaihdunta on pienentyny huomattavasti varsinkin jos oot paljon laihtunut. mutta kyllä ne siitä lähtee. ota oikein kova kuntokuuri ja vaikka pienimuotoinen paasto/puhdistus.

Mie oon laihtunu kalorilaskurin avulla pikkusen vajaa 7 kg ja huhtikuun puolessa välissä alotin. Ei noi kaiken maailman tabletit ja jauheet auta jollei niitä popsi jatkuvasti. Kunnon elämäntapa- ja ruokavalioremontti nii ne laihdutetut kilot pysyykin poissa.

Mulla on nyt lähtenyt 12 kg vauhdikkaasti, viikkoja takana 13. Se kuuluu asiaan että se paino junnaa paikallaan välillä pitempiäkin aikoja vaikka olisi tehnyt mitä oikein. Itellä välillä menee kans hermot kun ei tapahdu tarpeeksi kun vertaa ihan alkuun mutta pääasia että menee vähän kuin ei ollenkaan. Ite syön normaalia ruokaa mutta pienempinä annoksina, käytän vähärasvasia/rasvattomia tuotteita, liikun suhtkoht paljon omasta mielestäni: hikijumpat (tanssi), pyöräily, sauvakävely, lenkkeily. Mä oon tavallaan aika alussa vaikka onkin viikkoja jo ton verran mennyt mutta mulle sopii tämä systeemi. Olen kyllä miettinyt sitä crosstrainerin tilaamista syksyllä anttilasta jos sillä rupeaisi tosissaan saamaan noita mahaläskejä kiinteytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Mie oon laihtunu kalorilaskurin avulla pikkusen vajaa 7 kg ja huhtikuun puolessa välissä alotin. Ei noi kaiken maailman tabletit ja jauheet auta jollei niitä popsi jatkuvasti. Kunnon elämäntapa- ja ruokavalioremontti nii ne laihdutetut kilot pysyykin poissa.

Mä kokeilin painonvartijoiden points-ohjelmaakin muutaman viikon, mut en saanu silläkään tuloksia. Pitäis olla kotivaaka jolla mittais kaikki ruoat, ei muuten pysty tarkkaan laskemaan syötyjä kaloreita. Elämäntavat on kyllä muuttuneet ja radikaalisti siitä mitä joskus olivat. Se ei pelota, että laihdutetut (-30kg) tulisivat takaisin koska syön niin terveellisesti nykyään. Mut vielä haluaisin ne viimeiset rippeet pois, että olisin tyytyväinen painooni.

Alkuperäinen kirjoittaja enää pikkasen pläski:
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

Mä kokeilin painonvartijoiden points-ohjelmaakin muutaman viikon, mut en saanu silläkään tuloksia. Pitäis olla kotivaaka jolla mittais kaikki ruoat, ei muuten pysty tarkkaan laskemaan syötyjä kaloreita. Elämäntavat on kyllä muuttuneet ja radikaalisti siitä mitä joskus olivat. Se ei pelota, että laihdutetut (-30kg) tulisivat takaisin koska syön niin terveellisesti nykyään. Mut vielä haluaisin ne viimeiset rippeet pois, että olisin tyytyväinen painooni.

Mie oon kans pisteilyä yrittänyt mut ei oo mun juttu. Kalorilaskurissa on jaksanu jatkaa jopa sen kriittisen 6 viikon rajan yli.
Tsemppiä nyt kuitenkin loppurutistukseen, mulla on viel himppasen yli 20 kg matkaa tavoitteeseen.

Ihan sama, aivan tajuttoman tiukassa ovat kilot. Kyllä nuorempana painonhallinta oli helppoa, nyt 4-kymppisenä ne kilot ovat niin helkutin tiukassa.

Mulla kanssa ruokavalio on jo niin kiristetty että siitä ei voi nipistää. Lähinnä on tätä hedelmä-ruisleipä-rahka-keitto-puuro (kaikki ilman ylimääräisiä rasvoja/ sokereita). Myös tavallista ruokaa syön kerran päivässä perheen kanssa, mutta senkin annokset on naftit ja santsailu kielletty. Herkkuja en enää juurikaan syö paitsi erikoistilanteissa enkä juo mitään makeita mehuja tms. Liikun vauvan kanssa kävellen puoli tuntia päivässä, joskus pidempiä tunnin reippaita lenkkejä, ja jumpassa ja kuntosalilla käyn kahdesti viikossa. Mutta paino vaan ei tipu, vaikka ylikiloja on tällä hetkellä 10.

Yhteistyössä