No niin äijät kertokaas nyt..

• Viestiketjun aloittaja Nyt pakko mustua
  • Ensimmäinen viesti
Nyt pakko mustua
Eli..Oltu miehen kans yhes nyt 4v5kk..Kihloissa siitä kohta kolme vuotta..Meilä on vähän yli puoltoista vuotias lapsi..Mun mies tietää,on tienny alusta asti et mä haluisin naimisiin joskus..Se tietää et mä oon romantikko ja et arvostaisin todella niitä kolmea sanaa..Tietää et mule kaikista tärkeintä ois mennä naimisiin..ja et haluisin sitä sydämeni pohjasta..Miksi mies ei koskaan sano rakastavansa?(No okei,ehkä kax kertaa vuodessa humalassa)Miksi mies ei halua naimisiin,kun tietää kuinka paljon se mulle merkitsee?!Onko väärin puhua miehelle asiasta,kertoa miksi mä todella haluan sitä ja jos mies siltikin on naimisiinmenoa vastaan..onko väärin kysyä et miksi me sit ollaan yhdessä jos kumpikin haluaa eri asioita..?

En ole mies, mutta joitain ajatuksia...

Missään nimessä ei ole väärin puhua asiasta ja kertoa omia syitään naimisiinmenon puolesta, mutta anna miehen kertoa omatkin ajatuksensa rauhassa.

Yhdessä olemiseen en toisaalta ymmärrä asian vaikuttavan ja muuttuuko se elämä loppuunsa niin paljon sen "tahdon"-sanan myötä? Jos mies ei koe sitä tarpeelliseksi suhteen kannalta? Haluatko naimisiin vain häiden takia vai tunteiden vai jonkun muun asian takia?

Itse haaveilen kans naimisiin ukkoseni kanssa. Mies ei ole innostunut, valitettavasti. Mutta mihin se elämä siitä muuttuu vaikka naimisiin mentäisiinkin? Pari me ollaan ilmankin ja "kaikki" tietää sen. Avioliitossa kuitenkin olisi lainsäädännöllisesti tiettyä turvaa, mutta en voi toista pakottaakaan.

Hmm... Jotain ajatusta mulla oli vielä, mutta pääsi unohtumaan :/ Kirjoittelen jos muistan.

harmaa vieras
Niin ei se avioliitto sitä elämää miksikään muuta. Mekin mentiin naimisiin puoltoista vuotta sitten, kun oltiin jo oltu pitkään yhdessä eikä kummallakaan ollut mitään sitä vastaan. Ihmiset kyselee aina meiltä, että miltä nyt tuntuu kun ollaan naimisissa ja pitää vaan aina vastata että kuule ihan samalta kuin sitä ennenkin. Tietysti avioliitossa on monia ihania asioita. On ihana luvata toiselle kaikkien sukulaisten edessä rakastaa tätä aina ja siis onhan se romanttista. Mutta jos miehesi on tästä vaan vaivautunut... Hmm... voisitko kenties tinkiä vähän hää-kuvioitasi? Kenties vaan joku muutaman ihmisen tilaisuus maistraatissa? Vaikea kyllä sanoa, jos ei tiedä mikä miestäsi naimisiinmenossa rassaa. Toisaalta miehet monasti eivät kauheast ajattele toisten tunteita, niin että ehkä miehesi ei jaksa nähdä vaivaa asian eteen joka ei hänestä tunnu tärkeältä.

Yhteistyössä