No nih, nyt se sama pelko joka meni jo pois, on taas ajankohtainen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis kun mie alkuun tässä raskaudessa pelkäsin sitä, että jos synnytys käynnistyy miehen ollessa töissä, ja mie en saa nopsaan lapsenlikkaa muille lapsille jne, niin mitä mie teen?

Sit kun tää raskaus eteni, ja sovittiin käynnistyksestä rv 36-37 väliin, niin asia helpottui.... ja mies aloitti kesälomansa mun ollessa rv 35 menossa, että on sit ainakin kotona, kun vauva syntyy.

No noilla viikoilla vauva oli tohtorien mukaan liian pieni vielä syntymään, joten käynnistyuspäätös siirrettiin tähän päivään... rv 38+3. (Tähän väliin kommentti ja selitys, että mulla lapset on aina tupanneet syntymään mielummin etuajassa, kun laskettuna aikana, siksi "aikaistettu" käynnistyspäätös oli tarpeellinen... siis kun nämä synnytykset ovat vielä olleet kovin nopeita, edellinen kesti 59min. ja sairaalaan meiltä on matkaa 54km.)

No, kuten mie ehdin tänään jo jossain vähän vinkata, tänäänkään ei sit kuitenkaan käynnistetty... ja nyt sit jännätään, että syntyykö vauva ennen maanantaita itsekseen, vai jaksaako odottaa ensviikon keskiviikolle sovittuun kontrollikäyntiin, jolloin voitas taas ehkä käynnistää.

Ainut juttu on vaan se, että kun mies on lomansa viettänyt tämän viikon loputtua, ja hänen pitää mennä maanantaina töihin... :/ eli se alkuperäinen pelko on jälleen siis ajankohtainen.
Ja ehkä todellisempikin tavallaan, kun kohdunsuukin on jo 3cm auki nyt valmiiksi... ja lääkärikin kyllä myönsi, että vauva voi syntyä koska vaan, ja vauhdillakin... muttei silti alkanut vielä käynnistämään.

Kinkkinen tilanne sulla on. :/ Lääkäriä en menis typeräksi haukkumaan, sillä hänen on mietittävä ensisijaisesti syntyän lapsen terveyttä.

VOisko miehesi pitä palkatta vapata ma-ti-ke?

Sit vaan hätätapauksessa lanssilla ja lapset mukaan. eiköhän heille sairaalan kautta löydy siksi aikaa sit hoitajaa kunnes miehesi pääsee paikalle.
eiköhän asia jotenkin järjesty, yritä olla stressaamatta ette sillä synnytystä käynnistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Kinkkinen tilanne sulla on. :/ Lääkäriä en menis typeräksi haukkumaan, sillä hänen on mietittävä ensisijaisesti syntyän lapsen terveyttä.

VOisko miehesi pitä palkatta vapata ma-ti-ke?

Ei voi, sepä se. Jäi mainitsematta, että hällä on kurssipäiviä just noi ma - ke, ja niille on vähän "pakko" mennä, kun lupasi, ja työpaikka ne varasi sen lupauksen perusteella :|
Eli jos nyt sattuu niin, että käynnistetään keskiviikkona, niin mies ei pääse edes mukaan synnytykseen... jos se ei veny iltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sit vaan hätätapauksessa lanssilla ja lapset mukaan. eiköhän heille sairaalan kautta löydy siksi aikaa sit hoitajaa kunnes miehesi pääsee paikalle.
eiköhän asia jotenkin järjesty, yritä olla stressaamatta ette sillä synnytystä käynnistä ;)

Mä haluan nähdä lanssin, johon mahtuu ap, pari lanssimiestä ja yhdeksän lasta :D

ei se käynnistys ole mikään riskitön juttu, ymmärrän kyllä hyvin lääkäriä. varsinkin kun vauva syntyisi todennäköisesti ihan terveenä vaikka kotonakin. toki ymmärrän myös aurinkokunnan kannan, pelottaisi hirveästi sinun sijassasi. :hug:

mutta käynnistys on iso riski, eikä siihen kannata ryhtyä varsinkaan ennen kun vauva on täysiaikainen.

tuommoista määrää lapsia ei vaan mahdu lanssiin :| ikävää kaikenkaikkiaan ja mä ymmärrän tuon pelon varsin hyvin kun synnytykset on siulla muutenkin nopeat. mulla meenas tulla hätä vaik kuopuksen tekokin kesti nelisen tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei se käynnistys ole mikään riskitön juttu, ymmärrän kyllä hyvin lääkäriä. varsinkin kun vauva syntyisi todennäköisesti ihan terveenä vaikka kotonakin. toki ymmärrän myös aurinkokunnan kannan, pelottaisi hirveästi sinun sijassasi. :hug:

mutta käynnistys on iso riski, eikä siihen kannata ryhtyä varsinkaan ennen kun vauva on täysiaikainen.

Juu, siis mie ymmärrän ettei sen kanssa oo leikkimistä... mutta siis ihmetyttää, kun uhutaan ihan varmana, ja sit perutaan... ja kuitenkin nyt vauva laskettiin jo täysiaikaiseksi ja yli 3kg:n kokoiseksi, joka piti olla syy sen ekan päätöksen perumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

tuommoista määrää lapsia ei vaan mahdu lanssiin :| ikävää kaikenkaikkiaan ja mä ymmärrän tuon pelon varsin hyvin kun synnytykset on siulla muutenkin nopeat. mulla meenas tulla hätä vaik kuopuksen tekokin kesti nelisen tuntia.

Ei sentään kaikkia tarviskaan ottaa mukaan, jos isot ois koulussa, niin 4 pikkutytöt riittäs mukaan otettaviksi.
Mutta heitäkin on 3, sit mie ja ne lanssimiehet... Tiukkaa tekis niinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Ei sentään kaikkia tarviskaan ottaa mukaan, jos isot ois koulussa, niin 4 pikkutytöt riittäs mukaan otettaviksi.
Mutta heitäkin on 3, sit mie ja ne lanssimiehet... Tiukkaa tekis niinkin.

no tekis. siellä ei kamalasti oo sitä väljää. mä pidän peukkuja että poksahdat viel tällä viikolla b :D d

Voi että. mä kyllä hyppisin seinille kun on noin epävarmaa... Siis sulla ei ole ketään esim naapuria lapsia hoitamaan?

On yhdet naapurit, jos heillä ei oo just silloin menoa... Mutta kun tänään kyselin, niin on toimintaterapiaa, puheterapiaa jne... Just nuo alkuviikon päivät varattuina. Ei niitäkään kehtaa pyytää ihan vaan varmuudenvuoksi siirtelemään, kun ajat on muutenkin kiven alla :ashamed:

Entä saisitko jonkun sukulaisen,ystävän teille yökylään noille viimeisille päiville? Tai sit jos ei muuta niin jos sanot lanssia tilatessa et olis tällänen tilanne ottavat kyytiin jonkun joka katsoo lapsia. Voiskohan semmonen olla mahdollista??

Eikö sulla ollut lapsista jo pari teiniä? Eivätkö he voi hoitaa pieniä sen aikaa kunhan miehesi pääsee paikalle?

Vois, jos hyö eivät sattuisi olemaan päivällä koulussa. Kun toisella on vielä koulumatka 34km ja toisella kylläkin vaan 10km, mutta ei sieltäkään noin vaan hetkessä tulla, jos kiire tulee.

Jos isommat ei voi hoitaa sen aikaa kun isä tulee paikalle niin sitten vaan ambulanssitilauksen yhteydessä taksitilaus joka ajaa ambulanssin perässä lapset kyydissä sairaalaan odottamaan isää -olettaen että pienimmät pysyy edes jotenkin penkillä...

Entä saisitko jonkun sukulaisen,ystävän teille yökylään noille viimeisille päiville? Tai sit jos ei muuta niin jos sanot lanssia tilatessa et olis tällänen tilanne ottavat kyytiin jonkun joka katsoo lapsia. Voiskohan semmonen olla mahdollista??

Sukulaiset asuu kaukana kaikki, ja heitä oon jo hätyytellyt... Ei vaan tunnu onnistuvan :/ , mutta kyllä mie vielä heitäkin tällä kiusaan ja kyselen.
Kaipa heistä joku myöntyy... luulisin, kun huomaavat, että mie oikeesti oon pattitilanteessa, jos mitään ei tapahdu ennen maanantaita.

Voi että. mä kyllä hyppisin seinille kun on noin epävarmaa... Siis sulla ei ole ketään esim naapuria lapsia hoitamaan?

On yhdet naapurit, jos heillä ei oo just silloin menoa... Mutta kun tänään kyselin, niin on toimintaterapiaa, puheterapiaa jne... Just nuo alkuviikon päivät varattuina. Ei niitäkään kehtaa pyytää ihan vaan varmuudenvuoksi siirtelemään, kun ajat on muutenkin kiven alla :ashamed:

Inhottava tilanne. Hitsi kun me ei voida palstalla sun lapsia virtuaalisesti hoitaa. KAikki muuhan tällä palstalla kyllä hoituu. :D ;)

Mut pidetään peukkuja et ke iltana...

Kodinhoitajaa kunnalta?

Eikö sulla ollut lapsista jo pari teiniä? Eivätkö he voi hoitaa pieniä sen aikaa kunhan miehesi pääsee paikalle?

Vois, jos hyö eivät sattuisi olemaan päivällä koulussa. Kun toisella on vielä koulumatka 34km ja toisella kylläkin vaan 10km, mutta ei sieltäkään noin vaan hetkessä tulla, jos kiire tulee.

Jos täysin mahdoton tilanne miehelläsi pitää vapaata ma-ke, niin silloin pidät vanhimman lapsen pois koulusta 3 päivää hätätapauksen varalta. Opiskelkoon kotona. Eihän tuo nyt voi olla niinkään että sä jätän lapset yksin kun lähdet synnyttämään...

Jos täysin mahdoton tilanne miehelläsi pitää vapaata ma-ke, niin silloin pidät vanhimman lapsen pois koulusta 3 päivää hätätapauksen varalta. Opiskelkoon kotona. Eihän tuo nyt voi olla niinkään että sä jätän lapset yksin kun lähdet synnyttämään...

Mä tekisin ehkä myös noin. ET sinä ihan itseksesikään voi olla, varsinkaan jos synnytykset olleet nopeita.

Yhteistyössä