No nih.. millanen isänpäiväkakku sit näillä aineilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Olin eilen tosi kiireellä kaupassa tekemässä niitä koko viikon ruokaostoksia. Prismassa oli mummukansaa liikkeellä taas niin paljon, että hylkäsin jo heti kättelyssä lihatiskille jonotuksen. Minkäköhän takia mummujen ja pappojen pitää ängetä perjantaina kahden jälkeen kauppaan sitä jumittamaan? No nyt toki siis se isänpäivä eli ymmärrettäköön tämän kerran. No mä koitin olla nopea ja kauppalistassani luki vain omaa lauskuuttani täytekakku, eli siis aineet täytekakkuuni. Yleensä mä olen tehnyt kakun niin, että laitan väliin pelkän vaniljarahkan ja kinuskikerman ja teen mustikoista kiillepäällisen. Mustikat ja kinuskin maku sopii tosi hyvin yhteen. No pirhana kun en sit kaupassa muistanut koko kinuskikermaa! Eikä täältä maalta saa sitä lähikaupasta. Ostin toki tavallista kermaa litrakaupalla eli voisin tehdä oikeen kinuskikakun, mutta mitäs mä nyt sit kakun väliin tungen? Vähänkö olen nykyään kätevä kokki.. No Burgundin lihapadan ohjeet sentään tarkistin ja koska bataattia ei Prismassa ollut niin päätin tehdä tavallisen perunamuusin, melonisalaatin aineetkin löytyi sentään. Hitto mä inhoon tuota avaruuden kokoista kauppaa, mut kun keskittää pitää vihreelle kortille.

riittääkö vaniljarahka molempiin väleihin? tai sitten mustikoita sinne väliin. tai mustikat ja rahka sekaisin ja sitä molempiin väleihin. tai kermavaahtoa väliin, jos laitat liivatetta joukkoon, toimii hyvin välissäkin (pitää vaan levittää nopeesti)

Alkuperäinen kirjoittaja tai:
riittääkö vaniljarahka molempiin väleihin? tai sitten mustikoita sinne väliin. tai mustikat ja rahka sekaisin ja sitä molempiin väleihin. tai kermavaahtoa väliin, jos laitat liivatetta joukkoon, toimii hyvin välissäkin (pitää vaan levittää nopeesti)

Mä sekoitan yleensä vaniljarahkan kanssa kermaa, että tulee kuohkea vaahto väliin. Mies kyllä innostui kinuskikakusta, joten pitänee survoa jotain sen kerman kanssa sinne väliin varmaan.. Enkä mä muuten enää katko kakkua kuin yhteen osaan, eli ei mulla ole kuin yks väli mihin täytettä laitetaan.

Yhteistyössä