No ni GALLUp, minkä ikäinén lapsi saa sinusta tulla vastakkaisen sukupuolen suihkutiloihin uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja tiksinmunkki
  • Ensimmäinen viesti
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En laittas vielä 5-6 vuotiasta yksi omalle puoellle, jos esim. menisin pojan kanssa uimahalliin niin kyllä tulis mun mukaan, poika 6v. Ei se yksin pärjäis toisella puolella. Kouluikäisen voisin jo laittaa toiselle puolelle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En laittas vielä 5-6 vuotiasta yksi omalle puoellle, jos esim. menisin pojan kanssa uimahalliin niin kyllä tulis mun mukaan, poika 6v. Ei se yksin pärjäis toisella puolella. Kouluikäisen voisin jo laittaa toiselle puolelle.
no sit olis varmaan parempi ottaa isi mukaan. voisit vähän ajatella niitä saman ikäisiä tyttöjä jotka sielä pukuhuoneessa ja suihkussa on. ei varmasti tykkää jos poika tulee kyttäämään

ehkä
alle kouluikäinen tai ekaluokkalainen.
vaikka ei minua, aikuista naista, haittaisi jos uimahallissa olisi tuota hieman vanhempikin poika, mutta varmaan niitä saman ikäisiä tyttöjä voisi haitata. olisi varmasti noloa kaikille.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mä soitin kerran uimahalliin ja kysyin kun oma poika 7v eikä tod pärjäisi miesten puolella, niin 7v ei saa tulla mun ja tytön mukaan :( eli kouluikä on kuulemma raja.
Onpas siinäkin vedetty "hieno" raja :headwall:
Arvaas miltä niistä samalla luokalla olevista eri sukupuolta olevista tuntuu olla alasti samassa tilassa siellä uimahallissa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
alle kouluikäinen tai ekaluokkalainen.
vaikka ei minua, aikuista naista, haittaisi jos uimahallissa olisi tuota hieman vanhempikin poika, mutta varmaan niitä saman ikäisiä tyttöjä voisi haitata. olisi varmasti noloa kaikille.
Peesi tähän.

Mä soitin kerran uimahalliin ja kysyin kun oma poika 7v eikä tod pärjäisi miesten puolella, niin 7v ei saa tulla mun ja tytön mukaan :( eli kouluikä on kuulemma raja.
Mun poika on reipas ja kiltti pikkumies jota ei häiritse jos tyttöjä olis samalla puolella. Aina ollut luonnollisen välitön niissä asioissa sillä ollaan opetettu että alastomuus on luonnollista eikä mikään hihhihi-asia.

Se ei todellakaan tiedä missä miesten puolella on mikäkin paikka ja kaappi ja ainakin meillä Tre:n uimakeskuksessa on toooosi monimutkainen korttiavainjärjestelmä.
Tosi outo ja joudun aina itekin kysyyn et mites tää ny menikään. Hankalaa kasseineen päästä lippumaksuautomaattiportista, saati sitten saada kaappia auki tai lukkoon toisella kortilla sitten.
Sitten pitää pestä itteensä, huolehtia pyyhkeestä, jne. Ei tu mitään.
Eipä sitten mennä uimaan :(, ennen käytiin ja poika rakasti sitä :snotty: :heart:

Eskarin on hyvä raja. Jos ei pärjää tai ei voi luottaa siihen että hoituu vaatteet päälle ja pois ja suihkut niin ilman saman sukupuolen saattajaa ilman ei pidä tulla hallille. Käydään paljon ja on ollu omalla tytöllä muutaman kerran itku silmässä kun on tuotu niitä saman luokkalaisia eskareita ja ekaluokkalaisia sinne. Ei ole pakko kenenkään päästä halliin mutta niillä ketkä sinne pääsee on OIKEUS olla saman sukupuolisessa pukkarissa/suihkussa ilman vastakaisia luokkakavereita!

ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Arvaas miltä niistä samalla luokalla olevista eri sukupuolta olevista tuntuu olla alasti samassa tilassa siellä uimahallissa
Ei mua ainaskaan silloin olis haitannut mikä siinä katsellessa olis ollu ;)

gg
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
alle kouluikänen, ja täällä se onneksi lukee uimahallin seinälläkin, säännöt on sääntöjä ja niitä kuuluu noudattaa.
niin ja lisään vielä kun viimme syksynä käytiin uimassa tytön silloin 8vuotiaan kanssa niin naisten puolella oli tytön rinnakkaisluokalla oleva poika, tyttöni ei suostunut riisuun uikkareittaan pois niin sanoin kovaan ääneen että myös pojan äiti kuuli että ei tarvitse ottaa pois käy saunassa ja suihkussa uikkarit päällä ei täällä näköjään muutkaan sääntöjä noudata.

Sihen mä sanon et niiden ongelma. Tuntuu että kaikki nykyään ja aina kautta aikojen on kasvatettu sellaiseksi että alastomuudesta tulee tabu ja kun nähdään pojan pippeli jne niin hihihiii.

Esim. eskarissa ja nyt ekaluokalla talvella kun oli sisäliiksaa, oli pojallani pitkät kalsarit. Riisui ne ja pylly paljaana vaihtoi jumppahousut. Porukka aina hihitteli, eskarissa tytöt ja pojat ja nyt pojat(kun tytöt eri paikassa).

Muille oli huolehditty pikkarit pitkisten alle ettei VAAAAN näkyis pylly :O huuu, apuaa sehän ois ihan hirveetä! Opinpa minäkin sitten laittamaan pojalle myös pikkarit pitkien alushousujen sisään ettei joudu naurun alaiseksi kun ei muillakaan missään vaiheessa pylly näkynyt.

Eikö se nyt pitäis olla ihan norm että pukkarissa riisutaan ja vaihdetaan jne. Tarviihan niiden isompana mennä jumpan jälkeen suihkuunkin! Sittenkö taas hävetään ja nauretaan??? :eek:

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Ei mua ainaskaan silloin olis haitannut mikä siinä katsellessa olis ollu ;)
Muita se kyttääminen olis voinu haitata. Aina kun kyse ei ole vain siitä omasta itsestä, vaan tulis huomioida se muiden ihmisten kunnioittaminen myös.

En mä tarkota tätä sulle henk. koht. vaan ihan yleisesti.

q
Kouluikäisen pitäisi jo toimia itsenäisesti pienen hetken. Olettaen tietenkin, että perhe on sen verran säännölisesti pystynyt käymään uimahallissa, että paikat ja tavat ovat jollakinlailla tuttuja.

Borkku
Sihen mä sanon et niiden ongelma. Tuntuu että kaikki nykyään ja aina kautta aikojen on kasvatettu sellaiseksi että alastomuudesta tulee tabu ja kun nähdään pojan pippeli jne niin hihihiii.

Esim. eskarissa ja nyt ekaluokalla talvella kun oli sisäliiksaa, oli pojallani pitkät kalsarit. Riisui ne ja pylly paljaana vaihtoi jumppahousut. Porukka aina hihitteli, eskarissa tytöt ja pojat ja nyt pojat(kun tytöt eri paikassa).

Muille oli huolehditty pikkarit pitkisten alle ettei VAAAAN näkyis pylly :O huuu, apuaa sehän ois ihan hirveetä! Opinpa minäkin sitten laittamaan pojalle myös pikkarit pitkien alushousujen sisään ettei joudu naurun alaiseksi kun ei muillakaan missään vaiheessa pylly näkynyt.

Eikö se nyt pitäis olla ihan norm että pukkarissa riisutaan ja vaihdetaan jne. Tarviihan niiden isompana mennä jumpan jälkeen suihkuunkin! Sittenkö taas hävetään ja nauretaan??? :eek:

No miks helvetissä miehille ja naisille on lainkaan eri puolia?

Mun mielestä se ole lainkaan niiden ongelma jotka ovat siellä omalle sukupuolelle tarkotetuissa pukkareissa ja suihkuissa.

Ei meillä hihitellä kyl alastomuudelle.

Yhteistyössä