no mitenkäs sitten muskari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
kiehahtaneen vauvauintikeskustelun innoittamana, onko pakko käydä muskarissa vauvan kanssa ja milloin se täytyy ehdottomasti aloittaa?? meillä mies on muusikko ja haluaisin viedä ton vesselin muskariin, ikää kohta 4kk, jos ei pahat allergiajutut estä menoa... kokemuksia muskarista siis ;)

No ei tietenkään ole pakko :O Tietty jos lapsi on musikaalinen ja nauttii siitä niin mikäs siinä. Tosin ei kai tuon ikäisestä vielä tiedä mihin päin suuntautuu.. Meillä aloitettiin äiti- lapsi muskari 1,5v ja aika pieni tuo sinne oli vaikka tykkäsi. Olin itse kotona tuolloin ja se olikin kiva kun näki muita äitejä ja lapsi näki muita mukeloita. En mä kyllä nää mitä hyötyä siitä kovin pienelle on, ihan kivaahan se on mutta ei ne kovin pienet siitä mitään ymmärrä.
Ihan kunnon muskarin aloitti 3-veenä ja tarkoitus olisi jatkaa sinne 6-veehen asti.

Meille se muskari oli jotain kauhistuttavaa... mä sain näppyjä siitä.
Siellä oli ei suomalaista alkuperää oleva opettaja, joka oli ihan mukavan oloinen. Mutta lauluvalinnat ei osuneet kohdilleen, kaikki laulut tuntui olevan ihan hepreaa mulle. Ikinä kuullutkaan.. ei niitä ollut kiva lallatella ja hyräillä kun ei melodia ollut tuttu.
niin ja kun omassa kaupungissa järjestettiin muskari kotiäideille sopiviksi ei työssäkäyville, niin oli mentävä naapurikunnan kansalaisopiston tunneille. Siellä taas oli omat piirit sen kunnan äideillä joten oltiin aivan ulkopuolisia. Puol vuotta kävin enkä kadu ollenkaan että lopetin. Yhtä hyvin toi poika nyt osaa varmasti rääkyä ja pimpottaa pianoa kuin jos oltais muskarissa käyty.

Yhteistyössä