No, mitäs sanotte tällaisesta ystävästä (pikkumaista narinaako)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Hän puhuu aina kasvattavaan ja opettavaiseen sävyyn ja antaa "omalla käytöksellään vinkkejä" lapsen kasvatukseen. Ja sitä kasvatusta tosiaan tehdään oikein olan takaa-kaikki kasvatusoppaat on luettu ja kaikki mahdollinen keinosto käytössä,siis kirjanoppineiden keinot.

Huh huh! Väsyn hänen seurassaan kun koko ajan on olo kuin "koulun penkillä" sekä minulla että lapsella. Hän ei osaa relata. Tosin koko suku on vähän samaa kaliperia :). En juurikaan ota häneen yhteyttä,mutta hän jostain syystä pitää minuun yhteyttä kovinkin. Minulla on tunne,että hän kokee itsensä jotenkin laupiaaksi samarialaiseksi ja tuutoriksi ja ties miksi "paremmaksi ihmiseksi".

Olen yrittänyt olla kärsivällinen hänen suhteensa kun koen,että hän kaipaa seuraa kuitenkin vaikka tuo rooli onkin päällä,välillä sieltä pilkahtaa ihan tavallista erehtyväistä,inhimillistä ihmistäkin :)

Joka tapauksessa ilman hänen seuraansakin pärjäämme poikani kanssa ilman hänen opetuksiaan eikä meillä ole seurasta pulaa.

Mitäs olette mieltä tällaisesta ystävästä?

Tekisin kyllä tuollaiselle selväksi mitä ajattelen hänen käyttäytymisestään enkä todellakaan tekisi niin, kuin hän opettaa jollei siinä ole mitään järkeä, vaan toisin esille oman näkökantani asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Tekisin kyllä tuollaiselle selväksi mitä ajattelen hänen käyttäytymisestään enkä todellakaan tekisi niin, kuin hän opettaa jollei siinä ole mitään järkeä, vaan toisin esille oman näkökantani asiaan.

No,en kyllä teekkään :). Sekös häntä ärsyttää!!!!!!!

onko hänen lapsensa kilttejä ja rauhallisia jotta hän voi oppikirjan mukaisesti käyttää ohjeita ja lapset toimivat kuin kirjassa kuunaankin? Montako lasta ja minkä ikäisiä hänellä on
? Kiinnostaisi tietää kuinka kirjojen ohjeet niihin tehoaa?

Siis kenelle hän puhuu opettavaiseen sävyyn? Sinulle vai lapsilleen? Jos hän kasvattaa lapsiaan kuten oppikirjoissa sanotaan ja se tehoaa hänen lapsiinsa, miksi syyllistyt siitä?

En oikein näe tässä ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Siis kenelle hän puhuu opettavaiseen sävyyn? Sinulle vai lapsilleen? Jos hän kasvattaa lapsiaan kuten oppikirjoissa sanotaan ja se tehoaa hänen lapsiinsa, miksi syyllistyt siitä?

niinpä. ei tässä minustakaa ole ongelmaa

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Opettavaiseen sävyyn minulle!!!! Ja ainokaiselle lapselleen. En todellakaan syyllisty vaan minua ARSYTTÄÄ ja ja juuri ja juuri kestän häntä :):

Alkuperäinen kirjoittaja edvina:
onko hänen lapsensa kilttejä ja rauhallisia jotta hän voi oppikirjan mukaisesti käyttää ohjeita ja lapset toimivat kuin kirjassa kuunaankin? Montako lasta ja minkä ikäisiä hänellä on
? Kiinnostaisi tietää kuinka kirjojen ohjeet niihin tehoaa?

Hän on itse olevinaan kuin oppikirjojen täydellinen mami in english...heh heh..
Tehoaa ja tehoaa...

Voit sanoa ystävälisesti, että "meillä ei toimita samalla tavalla", tai että "meillä tehdään vastaavasti niin tai näin", ehkäpä vielä paremmin toimii kommentti, että "olen huomannut omaa lasta kasvattaessani, että tällainen toimii meillä..."
Toisaalta jos juuri ja juuri kestät ihmistä, niin ei hän taida ihan ystäväksi lukeutua. Ehkä hän tarvitsee sinua johonkin kun on yhteydessä, mutta voithan aina vähän irrottautua tyypistä.

Mulla on lähisuvussa vähän samantyylinen tapaus. Hän tosin "opettaa" minua sivulauseessa tai puhumalla lapsille esim. "onkohan sulla kylmä, kun äiti ei laittanut villahousuja?" Tosi vaikea antaa vastakommenttia vaikuttamatta vainoharhaiselta :)

Meillä on yksi kaveripariskunta, jolla on samanikäiset pienet lapset. Heidän lapset ovat aina olleet parempia nukkumaan ja rauhallisempia muutenkin. He ovat itse täysin vakuuttuneita siitä, että lapset ovat niin helppoja heidän omasta ansiostaan. Neuvot ovat sen mukaisia... Ja minä olen itse aika vakuuttunut siitä, että olen perehtynyt alan kirjallisuuteen ja kasvatuspsykologiaan paremmin.

Ei tämä mikään varsinainen ongelma ole, mutta valitettavasti sen takia ollaan vähemmän tekemisissä nykyään. En mä mitään oppituntia halua, vaan seuraa.

Toiset vaan tietää aina paremmin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:
Mulla on lähisuvussa vähän samantyylinen tapaus. Hän tosin "opettaa" minua sivulauseessa tai puhumalla lapsille esim. "onkohan sulla kylmä, kun äiti ei laittanut villahousuja?" Tosi vaikea antaa vastakommenttia vaikuttamatta vainoharhaiselta :)

Kuulostaa muuten tutulta!!!!

Yhteistyössä