no milläs perusteilla niitä päiväkotipaikkoja jaellaan ?

onko kellään oikeesti tietoa miksi naapurin maija pääsee lähi päiväkotiin ,mutta mikko ei. jos siis kyseessä ois samanikäiset mukelot ja vanhemmat työelämässä ja hakemuksetkin laitettu samaanaikaan sisään.
ni mikäs sen ratkaisee sitten lopulta ?

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
onko kellään oikeesti tietoa miksi naapurin maija pääsee lähi päiväkotiin ,mutta mikko ei. jos siis kyseessä ois samanikäiset mukelot ja vanhemmat työelämässä ja hakemuksetkin laitettu samaanaikaan sisään.
ni mikäs sen ratkaisee sitten lopulta ?
Kannattaa olla kiinnostunut ja soitella, kysellä, käydä juttusilla jne.

Vieras
Minulle sanottiin, että ensin valitaan eskarin aloittavat, sitten ne jotka ovat jonossa ko. päiväkotiin (nyt kuskaavat jonnekin kauemmas), seuraavaksi ls-lapset ja jonkin lausunnon omaavat ja lopuksi jos paikkoja jää niin muut. Aika pieni mahdollisuus on, että saisimme paikan lähipäiväkodista.

eli kaiken järjen mukaan mun pitäs saada muksut lähipäiväkotiin jos nyt jätän hakemuksen ja aloitus ois elokuussa. kun toinen menossa eskariin ja toinen vasta 10kk aloittaa pk-uraansa. ja nykyinen päiväkoti jää kahden linja-auton päähän eikä mulla ole ajokorttia ja mies viikot pois ettei sekään voi hirveesti jelppiä..
peukut siis pystyyn . huomenna selviää muutetaanko ( saadaanko haluamaamme asuntoa siis =) )

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielenkiintoista on. Minä kun aloin tivata perusteluja, pk-paikka tuli seuraavana päivänä. Eli olkaahan aktiivisia ja pitäkää pintanne.
joo. mä rupean ahdistelemaan niitä :D
No ei tarvitse ahdistella. Mä vain asiallisesti pyysin kirjalliset perustelut, miksi meille ei olisi löytynyt kunnallista pk-paikkaa, ja millä perusteilla paikkajako tehtiin. Kovin auttavaisesti olisi tämä mulle soitellut pk:n johtaja kyllä antanut yksityisten pph:n tietoja. Mutta nyt siis lapsi tarhassa.

ahdistele vaan
Kahden hakukerran kokeneena voin sanoa, että ahdistele vaan. Vain sillä keinoin saat paikat sieltä, mistä haluat. Väittävät kyllä, että sisarukset laitetaan etusijalle ja pienemmille pyritään järjestämään parhaat mahdollisuudet lyhyeen hoitopäivään. Mutta meilläkin olisi ollut autotta kaksi alle 3-vuotiasta 2,5 km etäisyydellä toisistaan olevissa päiväkodeissa (siis käytännössä toinen olisi joka päivä tehnyt 10-tuntista hoitopäivää), jos en olisi tivannut selityksiä paikkajaoille tivaamisen perään. Lopulta sitten meillekin järjestyi molemmille paikka lähipäiväkotiin. Mutta sen verran monta kertaa olivat paperimme pinon syövereihin kadottaneet, että ilman soitteluita ei todellakaan olisi tapahtunut.

Yhteistyössä