No miksei mua autettu lapsena(ESIM.sossu!!)vaikka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jjii

Vieras
- isäni joi joka viikko kännit, kaikki kyläläiset näki kun hoiperteli ympäripäissään. isä hoiti minua päivät ja välillä veti kännit myös kotona, kerran sammui kun olin 4-vuotias, äiti tuli töistä ja näki mut hyppimässä isän yli, olin levittänyt kaikki isän psyykelääkkeet lattioille ja hakenut jonkun ison kepin ulkoa

- äitini hakkasi minua, sain murtuman jalkaan. tämä tapahtui avioeron jälkeen ja isäni (alkoholisti) otti yhteyttä sossuun. tapasin sossutädin koulussa pelokkaana 12-vuotiaana eikä sossu ottanut vakavasti, ei edes kysellyt tarkemmin mitään ja siinä se.

- isäni uhkaili itsemurhalla usein kun olin lapsi, samoin jouduin seuraamaan isäni oksentelua ym. örvellystä

- äitini huoritteli, uhkaili, repi tukasta, heitteli tavaroilla

- äitini myös pisti minut ulos pakkaseen kun hänen miesystävänsä tuli kylään, vaikka mulla oli 39c kuumetta. kello oli klo 23 illalla ja jouduin yksin pihalle kuumeessa 10-vuotiaana, tätä tapahtui monesti

- meillä ei ollut oikein mitään ruokaa koskaan

- äiti oli monesti yöhön asti jossain arkenakin, kun olin ala-asteella

- lintsasin koulusta

jnejne...

TUlee oikein VIHA kun lukee noita aiheettomia ls-ilmoituksia. Mua ei kukaan auttanut, sukulaisetkaan ei halunneet nähdä. Samoin ottaa suuresti päähän kun täällä kauhistellaan jotain verrattain pientä asiaa (siis tyyliin: näin selvinpäin olevat vanhemmat terassilla ja isä joi yhden kaljan!!). Olen mielestäni suht normaali, mitä nyt huonolla itsetunnolla varustettu. Opiskelen amk:ssa ja minulla on yksi lapsi. Olen käynyt terapiassa, jonka itse hankin.

Ajat oli eri silloin. Niin on minuakin tullut äiti hakemaan tarhasta kaula kuristettuna ja silmä mustana...ei koskaan ikinä ole sossut meillä käyneet tai tarhan tädit kyseenalaistaneet perheväkivaltaa ja alkoholismia.

Ajat muuttuu. Luulisi kaikkien perheväkivaltaa kokeineiden olevan vaan tyytyväisiä ilmoitusten lisääntymisiin :/ Sulla ilmeisesti vielä käsiteltävää terapiassa, ku ihan vihaksi pistää .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajat muuttuu. Luulisi kaikkien perheväkivaltaa kokeineiden olevan vaan tyytyväisiä ilmoitusten lisääntymisiin :/ Sulla ilmeisesti vielä käsiteltävää terapiassa, ku ihan vihaksi pistää .

Jos äiti sanoo että on stressaantunut ja siitä vedetään suora viiva väkivaltaan niin kyllä se vihaksi pistää, koska miten on mahdollista että edes "selviin" tapauksiin ei aina puututa. Näistä asioistani ei ole hirveän kauan, 90-luvulla tapahtunutta suurin osa. Mutta hyvä että näihin asioihin kiinnitetään huomiota, mutta minusta menee todellakin yli jos esim. kiljuvan lapsen takia tehdään ls-ilmoitus, vaikka varmaa 99% ihmisistä tietää että joskus lapset uhmaa, kiljuu jne...

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Ajat oli eri silloin. Niin on minuakin tullut äiti hakemaan tarhasta kaula kuristettuna ja silmä mustana...ei koskaan ikinä ole sossut meillä käyneet tai tarhan tädit kyseenalaistaneet perheväkivaltaa ja alkoholismia.

...niin kun kysyttäessä äiti sanoo että kompastuin...

Mun yksi parhaista ystävistäni kertoi mulle hiljan että ex-mies hakkasi sitä ja se oli suurin eron syy. Sanoi mulle että muistatko kun kysyit silloin siellä ja siellä onko herra x väkivaltainen.
Minä muistin ja kysyin ainakin kolmesti, mutta ystävätär kielsi ja minä tiesin että hän valehteli. Mitä olisin voinut tehdä? Mitä tarhan täti sitten tekisi???

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:

...niin kun kysyttäessä äiti sanoo että kompastuin...

Mun yksi parhaista ystävistäni kertoi mulle hiljan että ex-mies hakkasi sitä ja se oli suurin eron syy. Sanoi mulle että muistatko kun kysyit silloin siellä ja siellä onko herra x väkivaltainen.
Minä muistin ja kysyin ainakin kolmesti, mutta ystävätär kielsi ja minä tiesin että hän valehteli. Mitä olisin voinut tehdä? Mitä tarhan täti sitten tekisi???

No ei kompastumisesta kait yleensä tule mustelmia kaulaan... Ja ihan yleisesti oli tiedossa isän alkoholismi. Ei vaivannut naapureita, ei ystäväperheitä, vaikka meitä 3 lasta. Mutta kuten sanoin, ajat on eri. Ja olen vain onnellinen ettei meitä otettu huostaan, vaan äiti pääsi meidän lasten kanssa lähtemään isän luota ja saimme asua äidin kanssa turvallista elämää.

Yhteistyössä