No kun noista tamponeista nyt puhutaan, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tampax
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tampax

Vieras
...mul ois ihan oikeesti kysymys teille, jotka niitä käytätte ja haluisin vastauksia.

Eli käytätkö tamponia, jossa

-on asetin
-ei ole asetinta

ja laita merkki mitä käytät ja vuotaako ohi?

Ihan oikeesti haluun tietää, et MIKÄ tamponi on semmonen jok EI vuoda ohi, sillä mä joudun aina käyttää tamponin kaa pikkuhousunsuojaa, ku jostain aina tippa herahtaa. Ja ei mul pitäis olla mitenkään erityisen väljä römpsä :D Ja eri kokoja oon kokeillu ja aina sama juttu.

Apuja siskot hyvät! <3

Ei semmoista ole olemassakaan. Mulla kävi aina niin että toiselta puolelta kostui läpimäräksi ja toiselta jäi rutikuivaksi.

Onneksi ei koskaan enää tarvitse noita tuppoja toosaan tunkea.

Alkuperäinen kirjoittaja kuula:
Alkuperäinen kirjoittaja kuula:
Tampax. (keltaanen) vuotaa ohi

Nuorempana ei ollut ohi vuotoja. nykyään en enää tampaxeja käytä kun huomasin niistä johtuvan helvetilliset kuukautiskipuni.

Mulla taas toisinpäin: kun käytän tampaxeja, ei kipuja ole ollenkaan niin paljon kuin silloin kun käytän pelkkää sidettä :D

Olen käyttänyt tampponeita jo 21 vuotta! Muutaman ekan kerran ku oli menkat ni oli side ja ne ei toiminu ei sit mitenkään, aina oli läikkä jossain housuissa! Samoin kolmen synnytyksen jälkeen oli pakko käyttää siteitä.
Eli varmat merkit on ob, lidlissä myytävä merkki olisko ollut siempre...ja rainbow. Nämä toimivat kaikki moitteettomasti. Mut sit on niitä asettimella olevia, jotka laajenevat lähinnä pituus suunnassa, ni päästävät vuotoja ohitse mm tampax!

Okei, pitää sit vissiin opetella noihin ilman asetinta oleviin malleihin. Ite oon aina käyttäny Tampaxin normi-asettimella tai Tampax-compactia vai mikä se nyt olikaan. Ja vuotaa ohi.

No tyhmä kysymys vielä, eli kun sen tamponin työntää sormella, ni työnnetäänkö se niin pitkälle ku sormi riittää vai mistä tietää oikean paikan? Nolooo.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, pitää sit vissiin opetella noihin ilman asetinta oleviin malleihin. Ite oon aina käyttäny Tampaxin normi-asettimella tai Tampax-compactia vai mikä se nyt olikaan. Ja vuotaa ohi.

No tyhmä kysymys vielä, eli kun sen tamponin työntää sormella, ni työnnetäänkö se niin pitkälle ku sormi riittää vai mistä tietää oikean paikan? Nolooo.. :/

Hei vastaus vielä tähän!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin pitkälle kun menee...oikean koon löytää kokeilemalla. Keltainen taisi olla vähäinen vuoto, sininen normaali ja punainen runsas. Mut mulla ainakin ekana vuotopäivänä sais olla keltainen, tokana, kolmantena ja neljäntenä päivänä sininen ja viidentenä taas keltainen.

Aiemmin käytin vain Tampaxin asettimellisia ja vuosi sivusta ohi tosi usein, vaikka piti olla muuten sopivan kokoinen. Siirryin ob:n ei-asettimelliseen, kun olosuhteiden pakosta ei muuta ollut tarjolla ja huomasin, että piti paremmin. Jos tampax pitäisi ob:tä paremmin tai yhtä hyvin, käyttäisin paljon mieluummin asettimellisia, jotta sormet pysyisi verettöminä. Laiskuuttani ja pihiyttäni e ole silti jaksanut alkaa testikierrosta..

ob, se pinkki (oisko joku super) ja ilman asetinta. On muutaman kerran vuotanu ohi, mutta mielestäni olen silloin asettanut tamponin huonosti liian reunaan tai jotenkin vinoon (kävi useammin silloin kun käytin harvemmin), viime vuosina ei oo vuodellu ohi vaikka menkat on ehkä entistä runsaammat.

Yhteistyössä